Lietuvos verslo alėja: Kaune gimę „Kesko Senukai“ patirtimi dalijasi Europoje | Kas vyksta Kaune

Lietuvos verslo alėja: Kaune gimę „Kesko Senukai“ patirtimi dalijasi Europoje

Bendrovės archyvo nuotr.

Lietuviškas verslumas, gilios tradicijos ir meilė tam, ką darai – pagrindiniai Kaune gimusios „Kesko Senukai“ grupės sėkmės ingredientai. 26-erius metus veikiantis tinklas jau seniai tapo buities gerinimo, DIY (liet. „pasidaryk pats“) ar net statybų sinonimu ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Įmonė yra Lietuvos valstybės 100-mečio proga Kaune atidarytos Lietuvos verslo alėjos ir Verslo skvero rėmėja.

[galerija kiek=”4″]

Nuolatinis augimas – daugiau nei ketvirtį amžiaus

„Kaune atidaryta pirmoji „Senukų“ parduotuvė davė pradžią ne tik mūsų verslui, bet ir visai sektoriaus plėtrai. Tad per daugiau nei ketvirtį amžiaus išplėtėme savo tinklą ir sukūrėme šalyje DIY verslo modelį, kuris veikia iki šios dienos“, – sakė Artūras Rakauskas, „Kesko Senukai“ grupės prezidentas.

Pasak jo, ilgaamžiškumu gali pasigirti tokios kompanijos, kurios sugeba rasti balansą tarp siekio augti, plėstis ir dirbti pelningai bei esminių vakarietiško verslo principų taikymo. A. Rakauskas pabrėžia, kad, kaip pačioje veiklos pradžioje, taip ir šiandien visuose įmonės procesuose diegiamos inovacijos, siekiama kokybės, skaidrumo ir betarpiško darbo etikos principų laikymosi.

1992-aisiais Kaune įkurta įmonė keitėsi kartu su šalies veidu – auganti ekonomika kartu augino ir klientų poreikius. Šiandien „Senukai“ užima beveik 26 proc. „pasidaryk pats“ tipo parduotuvių rinkos Lietuvoje. „Mūsų siekis ir toliau visose parduotuvėse užtikrinti vienodus aukščiausios kokybės aptarnavimo standartus bei gausų prekių asortimentą, o pirkėjams suteikti galimybę pasirinkti jiems patogiausią apsipirkimo būdą – moderniose parduotuvėse ar internetu”, – pabrėžė A. Rakauskas.

Plėtra neatsiejama nuo darbuotojų tobulėjimo

„Lietuvoje veikia 85 mūsų tinklo parduotuvės. Per pastaruosius kelerius metus išsiplėtėme į Baltijos šalis, taip pat ir Baltarusiją. Investuodami į tinklo plėtrą daug dėmesio skiriame klientų patirčiai, paslaugų ir prekių kokybei, darbuotojų kompetencijų ugdymui. Augimas neatsiejamas nuo įsiklausymo į klientų poreikius, todėl nuolatos tobulėjame patys ir tobuliname procesus“ – komentavo A. Rakauskas.

Artūras Rakauskas / Bendrovės archyvo nuotr.

Prieš dvejus metus iš Suomijos koncerno „Kesko“ įsigijus parduotuves Latvijoje ir Estijoje kompanija pradėjo intensyvų plėtros etapą. Būtent tuo metu „Senukų prekybos centras“ virto „Kesko Senukai Lithuania“.

Šiandien bendrovė visose Baltijos šalyse valdo 102 prekybos centrus, taip pat 27 prekybos centrai veikia Baltarusijoje.

Ypatinga misija – Lietuvos garsinimas Europoje

„Tarptautiškumas atneša daug iššūkių ir patirčių. Svarbu jas įvertinti, suprasti ir judėti į priekį. Per šį laikotarpį tobulėjo ir didžiulė „Senukų“ darbuotojų komanda, investavome į įvairių kompetencijų ugdymą ir vidinių procesų efektyvinimą. Plečiantis pokyčių daug, tačiau jų metu svarbu kryptingai siekti to, kas svarbu: ar tokio pokyčio tikisi mūsų klientai ir ar bus patogu darbuotojams? Jei pavyksta išlaikyti šias dedamąsias, visa kita tikrai pavyks“, – sakė „Kesko Senukai“ grupės prezidentas.

Jo teigimu, kiekvienas lietuviškas prekės ženklas, žengiantis į pasaulinę areną, turi misiją. „Kesko Senukai Lithuania“ – ne išimtis. „Plėtra į užsienio rinką įmonei – didelis pasiekimas. Tuo pačiu tai didelis pasiekimas ir šaliai, nes kiekvienas į tarptautinius vandenis išplaukęs prekės ženklas prisideda prie valstybės žinomumo didinimo. Tokiu būdu atstovaujama ne tik įmonei, jos veiklai ir vertybėms, bet ir savam miestui, šaliai ir net kultūrai“, – kalbėjo A. Rakauskas.

„Kesko Senukai Lithuania“ yra stabilus partneris daugiau nei 2300 tiekėjų. Apie 600 tiekėjų yra partneriai iš Lietuvos – „Kesko Senukai“ parduotuvės Baltijos šalyse jiems tampa puikia galimybe išeiti už nacionalinės rinkos ribų ir turėti galimybę kartu atstovauti savo šaliai.

Verslas verslui – kryptingas bendradarbiavimas

Nors „Senukai“ dažnam asocijuojasi su mažmenine prekyba, per pastaruosius metus ypač daug dėmesio buvo skiriama ir verslo klientams. Pokyčiai įvyko ir profesionalių meistrų, didmeninės prekybos segmente.

„Nuo pat įmonės įkūrimo pradžios buvome šalia savo klientų. Konsultavome ir patarėme žmonėms, kurie mėgsta meistrauti. Tuo pačiu lygiagrečiai būrėme profesionalius meistrus, statybos rangovus ir įmones. Šiais metais intensyviai pradėjome plėtoti verslo klientams skirtas paslaugas – atidarėme pirmuosius šalyje „Proficentrus“. Tai buvo apsvarstytas žingsnis, padiktuotas verslo klientų poreikių“, – komentavo A. Rakauskas.

„Proficentras“ – speciali erdvė įmonėms, profesionaliems meistrams ir naujakuriams, kurioje greitai ir profesionaliai konsultuojami bei aptarnaujami didesnius kiekius perkantys klientai. „Proficentrai“ veikia „Senukų“ parduotuvėse Alytuje, Vilniuje, Kaune.

Šiais metais Vilniuje duris atvėrė ir pirmoji Baltijos šalyse prekybos erdvė-sandėlis „Proficentras1000“. Kompanija ir toliau plės šį didmeninės prekybos tinklą profesionalams kituose šalies miestuose

Socialinė atsakomybė

Kaune gimę „Kesko Senukai Lithuania“ šiandien yra vienas didžiausių darbdavių šalyje. Tarptautinėje kompanijoje Baltijos šalyse dirba daugiau nei 4200 darbuotojų ir dar daugiau nei 2900 darbuotojų – OMA tinkle Baltarusijoje.

Per metus įmonė sumoka daugiau nei 66 mln. Eur įvairių mokesčių. Kiekvienais metais tai svarus indėlis į šalies biudžetą.

„Viena iš pagrindiniu taisyklių – įmonės sėkme reikia dalintis. Todėl turime socialinės atsakomybės strategiją. Ji apima dvi kryptis: personalo politiką ir teikiamą pagalbą vaikams iš socialinės rizikos šeimų bei augantiems globos įstaigose“, – pasakojo „Kesko Senukai“ grupės prezidentas.

Prieš 17 metų įkurtas įmonės „Senukų“ labdaros ir paramos fondas dalį pelno skiria patekusiems į bėdą ar sergantiems onkologinėmis ligomis darbuotojams ir jų šeimų nariams, taip pat daugiavaikėms šeimoms, vaikų namams.

Anot prezidento, įmonė turi norėti nuolat investuoti į darbuotojų gerovę bei motyvaciją. Tik tokiu atveju galima sulaukti grąžos pačiai įmonei. „Darbuotojai – įmonės vertybė. Kiekvienam tobulėjimo siekiančiam darbuotojui suteikiame galimybę augti, mokytis ir kilti karjeros laiptais“, – sakė jis.

A. Rakauskas pastebi, kad šias įmonės pastangas darbuotojai vertina, noriai lankosi įmonės rengiamuose seminaruose, paskaitose, komandiniuose renginiuose bei šventėse.

Šis straipsnis yra iš ciklo „Lietuvos valstybės 100-mečiui – Lietuvos verslo alėja Kaune“, skirto supažindinti kauniečius su Lietuvos verslo ištakomis, pristatyti sėkmingai Kaune susikūrusias įmones, kurios seniai išaugo ne tik miesto, bet ir valstybės ribas, taip pat ir mažesnius verslus, be kurių miestas būtų tuščias ir neveiklus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA