Motinos dienos proga daugelis tradiciškai dovanoja gėles, tortus, kosmetiką, ar šiaip kokias mielas smulkmenas. Mamos dažniausiai atsilygina paruošdamos šventinius pietus išskirtiniam pabuvimui su savo vaikais. Bet ar iš tiesų visos mamos tikrai patenkintos tokiu šventės scenarijumi?
Psichologas Robertas Petruškevičius sako, kad išties yra mamų, kurioms didžiausia šventė – rūpintis savo vaikais. Tokiu atveju reikėtų leisti tą joms ir daryti, net ir Motinos dieną.
„Kita vertus, bent retkarčiais ir tokioms mamoms galima padaryti staigmeną ir pakeisti šventės scenarijų leidžiant pajusti, kad tądien jūs ja rūpinatės, o jai tereikia išsakyti savo norus. O absoliuti dauguma mamų, net neabejoju, būtų labai laimingos, jei tokį rūpestį pajustų kasmet.
Kaip žinoti, ko jūsų mama išties nori? Manau, nesunkiai tą suprasite, tiesiog skirkite tam šiek tiek laiko, stebėkite kūno kalbą. Tikrai neturėtų būti sunku suprasti savo artimiausią žmogų, jei iš tikrųjų to norėsite“, – aiškino pašnekovas.
Pasak jo, pats geriausias tokios šventės scenarijus – leisti mamai pailsėti nuo kasdienių darbų, bet ir būti su ja kartu, neišsiunčiant kur nors poilsiauti ar kaitintis soliariume.
„Galima paprasčiausiai lėkštes išplauti ar pagaminti pietus. Išeiti į miestą, aplankyti restoraną, kavinę, kiną. O gal jūsų mama turi kokią neįprastą svajonę, pavyzdžiui, skristi oro balionu, šokti iš lėktuvo su parašiutu ar pavažinėti kartingais? Žinau moterį, kurią sūnus su vyru pagaliau pasiėmė į žvejybą ir ši buvo išties laiminga. Visokių mamų yra, visaip būna“, – šypsodamasis pasakojo psichologas.
Žmonių elgesio modelius ir jų pokyčius labai gerai jaučiantys prekybininkai ir paslaugų tiekėjai sako, kad tradicinės Motinos dienos prekės ir toliau dominuoja prekyboje, tačiau pastebima ir kitokių tendencijų.
„Tradiciškai Motinos dienai perkama daug gėlių, tortų, kosmetikos, papuošalų, smulkmenų interjerui papuošti. Bet kasmet matome vis daugiau klientų, kitaip žiūrinčių į šią šventę. Teko girdėti, kad dukros atsiveda mamas į drabužių parduotuves ir tiesiog kardinaliai pakeičia jų stilių, dažnai į gerokai jaunatvišką. Tai būna tikrai maloni staigmena mamoms.
Pas mus veikia parduotuvių ir marškinėlius su specialiu užrašu pasigaminti, tad ir mamos dienos proga vaikai leidžia pajuokauti parinkdami kokį šmaikštesnį užrašą. Mūsų miestelyje dirbantys restoranai, pavyzdžiui „Talutti“, tądien sulaukia šeimų, gražiai leidžiančių laiką ir gelbėjančių savo mamas nuo virtuvės“, – pasakojo Kaune įsikūrusio prekybos miestelio „Urmas“ marketingo vadovas Jonas Plenta.