Lietuvos verslo alėja: pasaulinio garso VIČI prekės ženklo strategija gimsta Kaune | Kas vyksta Kaune

Lietuvos verslo alėja: pasaulinio garso VIČI prekės ženklo strategija gimsta Kaune

Organizatorių nuotr.

Įprasta, kad sėkmingą valstybės istoriją rašo iškilūs politikos, kultūros ir visuomenės veikėjai. Visgi pasaulyje nė viena klestinti šalis neįsivaizduojama be tvirto ekonomikos stuburo, kurį maitina verslas. Prieš 100 metų atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, o Kaunui tapus laikinąja šalies sostine, miestas išgyveno tikrą ekonomikos aukso amžių, kuris per šių dienų verslo sėkmę sugrįžta su nauja jėga. Praeities verslo tradicijas ir šių dienų verslo pažangą Valstybės šimtmečio proga įprasmina Parodos kalno teritorijoje atveriama Lietuvos verslo alėja, kurioje tarp kitų sėkmės istorijų įrašytas ir bendrovės „Vičiūnų grupė“ vardas.

[galerija kiek=”12″]

Sėkmingiausios, visame pasaulyje veikiančios regiono kompanijos įkvėpimo iš šio laikotarpio semiasi ir šiandien. Štai „Vičiūnų grupei“ istorinių verslumo tradicijų ir vakarietiško verslo modelio derinys duris atvėrė jau į 60 pasaulio rinkų. Kartu su modernia Lietuva 1991 m. gimusi kompanija yra viena iš žuvies ir jos produktų gamybos lyderių Europoje, o jos gaminiai vietą randa nuo Londono ir Berlyno iki Tbilisio ir Dubajaus.

Lietuviško verslo ambasadoriai

„Kai prieš 15 metų įkėlėme kojas į vakarus, belgai, olandai ar prancūzai sunkiai taikėsi su tuo, jog rytų europiečiai gali būti lygiaverčiai verslo partneriai, juoba jiems, vakariečiams, vadovauti. Tačiau patyrę, kad tie rytų europiečiai kalba 3–4 kalbomis, praktikoje taiko naujausius vadybos modelius, kuria inovatyvius produktus ir yra gerokai lankstesni už senąsias vakarų korporacijas, netruko šį požiūrį pakeisti. Taip darbais kuriame ne tik „Vičiūnų“, bet ir Lietuvos įvaizdį. Aišku, kartu tai reiškia ir didesnę atsakomybę“, – sako „Vičiūnų grupės“ valdybos pirmininkas Šarūnas Matijošaitis.

Anot jo, suprantama, kad pagrindinis verslo tikslas – būti pelningiems ir visokeriopai augti. Tačiau labai smagu, kai taikant esminius sėkmingo verslo principus – kokybę, inovacijas, skaidrumą, lankstumą su partneriais – kartu atstovaujama ir Lietuvai.

„Nuo pat pradžios, kai tėtis su partneriu pradėjo šį verslą, nebijojome būti pirmieji – patys susikūrėme rinką Lietuvoje ir kitur Europoje iki tol nematytam produktui – krabų lazdelėms iš surimio, pirmieji iš Lietuvos žengėme į daugelį neišbandytų egzotinių rinkų, sukūrėme šimtus inovatyvių žuvies, vėliau – ir kitų maisto produktų. Šiose inovacijose, siekyje nesustoti, o išplaukti į vis platesnius vandenis ir matau paralelių su tarpukario Lietuvos verslo aukso amžiumi“, – sako Š. Matijošaitis.

Strateginis verslo valdymas sukoncentruotas Kaune

Nuo daugelio kitų didžiųjų tarptautinių Lietuvos įmonių „Vičiūnų grupę“ skiria tai, jog ši įmonė nėra filialas, valdomas iš Skandinavijos, JAV, Vokietijos ar kitos senas verslo tradicijas turinčios šalies. Didžioji dalis „Vičiūnų grupės“ gamybos pajėgumų sukoncentruota Plungėje, tuo tarpu Kaune formuojama verslo strategija, kurios laikosi padaliniai tiek rytuose, tiek Prancūzijoje, Belgijoje, Jungtinėje Karalystėje ir kitose Vakarų Europos valstybėse.

Todėl grupės valdybos pirmininkas pabrėžia, kad „Vičiūnai“ didžiuojasi būdami ne tik Lietuvos, bet ir Kauno kompanija.

„Nuo 1920-ųjų Kaunas buvo politikos, kultūros ir ekonomikos centras. Pritarčiau tiems, kurie sako, kad net sovietmečiu jam pavyko išsaugoti sveiko lietuviško verslumo geną. Galbūt dėl to Kaunas mums – puiki vieta net ir pasaulinio lygio verslui vystyti“, – įsitikinęs Š. Matijošaitis.

„Vičiūnų grupė“ greičiau laikytina tarptautine maisto gamybos kompanija, nei produktų iš Lietuvos eksportuotoja – keliolika bendrovės fabrikų veikia ne tik Lietuvoje, bet ir Estijoje, Rusijoje bei Ispanijoje. Taip stengiamasi būti kuo arčiau galutinių vartotojų pagrindinėse rinkose. „Pagrindinė „Vičiūnų“ į užsienį eksportuojama prekė – tai per daugelį metų sukauptos gamybos, produktų vystymo ir kitos esminės mūsų specialistų žinios bei kompetencijos. Kaip ir verslo valdymas, jos koncertuojamos Lietuvoje, tad šiuo atveju eksportuojame Lietuvoje sukurtą pridėtinę vertę“.

Dvi naujos atstovybės Prancūzijoje ir Jungtinėje Karalystėje

Savo žygį į pasaulį „Vičiūnų grupė“ pradėjo 2000-aisiais. Tuomet Belgijoje įsteigta įmonė, kurios rūpestis buvo verslo plėtra Vakarų Europoje. Tačiau per keliolika metų „Vičiūnams“ užmezgus tvarius ryšius su partneriais ir įgijus apsčiai verslo vystymo patirties Vakarų Europoje, strateginis šių rinkų valdymas sugrįžo į Kauną.

„Tuo pačiu atstovybėse stipriname tas kompetencijas, kurios svarbiausios vietoje – pardavimų, tinkamiausių produktų parinkimo konkrečiai šaliai. Visavertiškai tai atlikti gali tik tos šalies specialistai, tuo tarpu Lietuvoje sukoncentruota universali strateginė patirtis, tinkanti daugeliui rinkų. Tai tarsi apžvalgos aikštelė, nuo kurios matome pasaulį ir visas mums rūpimas rinkas. Tai labai svarbu, nes užsienyje realizuojama net 98 proc. „Vičiūnų“ produkcijos. Ji pasiekia ne tik Vakarų Europos šalis, Rusiją, bet ir tokius egzotiškus regionus kaip Vidurio Rytai, Pietų Amerika ar Azija“, – sako Šarūnas Matijošaitis.

Šiuo metu pasaulyje veikia jau 20 grupės pardavimo ir platinimo įmonių, naujausios jų – Prancūzijoje ir Jungtinėje Karalystėje – duris atvėrė vos prieš kelis mėnesius. Iš viso šiose kompanijose dirba beveik tūkstantis įvairių tautybių profesionalų, visoje „Vičiūnų grupėje“ – 8000. Skaičiai iškalbingi, ypač turint omenyje, jog prieš 27 metus viskas prasidėjo nuo pačių savininkų automobiliu po keliasdešimt kilogramų importuotos produkcijos.

Be užsakomosios gamybos, pastaraisiais metais įmonė aktyviai stiprina savo nuosavo VIČI prekės ženklo pozicijas Vakarų Europoje bei kituose aukštos perkamosios galios regionuose. Tai vienas pagrindinių strateginių uždavinių siekiant užtikrinti tvarią verslo plėtrą ilguoju laikotarpiu.

Įkvėpimo semiasi iš iškiliausių tarpukario verslininkų

Šarūno Matijošaičio teigimu, šiandien „Vičiūnų grupė“ siekia tęsti geriausias pažangaus lietuviško verslo tradicijas.

„VIČI ir kitos mūsų produkcijos sėkmės istorija – tai tiek tarptautinio lygio maisto kokybės, produktų vystymo bei pardavimo profesionalų, tiek gamyklų darbuotojų bendrų pastangų vaisius. Nors nuolat investuojame į gamybos bei procesų modernizavimą, žmogus ir jo gebėjimai išlieka kertinis mūsų verslo pagrindas. Darbuotojų įgūdžiams tobulinti kasmet skiriame apie milijoną eurų“, – sako „Vičiūnų grupės“ valdybos pirmininkas.

Viena žuvies bei jos produktų lyderių Europoje gerai suvokia savo veiklos mastą ir įtaką aplinkai bei visuomenei, todėl savęs neįsivaizduoja be įvairių socialinių iniciatyvų. „Jau keliolika metų remiame saugų ir prasmingą vaikų laisvalaikį propaguojančios nevyriausybinės organizacijos „Mentor Lietuva“ veiklą, organizuojame regbio treniruotes vaikams iš socialinės rizikos šeimų, esame įvairių krepšinio komandų rėmėjai, skiriame stipendijas jauniesiems krepšininkams, skatiname sveiką mitybą ir aktyvią gyvenseną. „Vičiūnų grupės“ fabrikai naudoja tik žaliąją elektros energiją. Šias skirtingas veiklas jungia bendra verslo filosofija, apimanti ir mūsų produkciją“, – sako Šarūnas Matijošaitis.

Atsakingo, pilietiškai aktyvaus verslo pavyzdys Šarūnui Matijošaičiui yra Kaune verslą kūrę, Lietuvos ateitimi ir jos ekonomikos perspektyvomis tikėję, rizikuoti nebijoję verslininkai broliai Jonas ir Juozas Vailokaičiai, iš kurių pirmasis buvo ir Vasario 16-osios akto signataras.

„Su Vailokaičių pavarde susijusi ne tik Lietuvos ekonomikos, bet ir filantropijos istorija, nes 15 proc. pelno broliai skirdavę labdarai, remdavo neturtingus studentus, vienintelė sąlyga tebuvo „ir toliau likti geram lietuviui“. Savo veikla mes taip pat siekiame įrodyti įrodyti, kad nuoširdžiai kuriamas verslas – svarbus valstybės pažangos veiksnys“, – „Vičiūnų grupės“ viziją atskleidžia jos vadovas.

Lietuvos valstybės 100-mečio proga Kaune, Parodos kalne, kuriama Lietuvos verslo pradžią įprasminanti erdvė – Lietuvos verslo alėja ir Verslo skveras. Šią iniciatyvą drauge su paramą projektui skyrusiais rėmėjais įgyvendino Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Bendrovė „Vičiūnų grupė“ yra Lietuvos verslo alėjos rėmėja.

„Vičiūnų grupės“ vadovas Šarūnas Matijošaitis: „Simboliška, jog Lietuvos verslo alėja gimsta būtent Kaune – Lietuvos ekonomikos lopšyje tarpukariu ir mieste, iš kurio sėkmingai veikdama daugiau kaip pusšimtyje šalių, „Vičiūnų grupė“ skleidžia pasauliui pozityvią žinią apie Lietuvą“.

Šis straipsnis yra iš ciklo „Lietuvos valstybės 100-mečiui – Lietuvos verslo alėja Kaune“, skirto supažindinti kauniečius su Lietuvos verslo ištakomis, pristatyti sėkmingai Kaune susikūrusias įmones, kurios seniai išaugo ne tik miesto, bet ir valstybės ribas, taip pat ir mažesnius verslus, be kurių miestas būtų tuščias ir neveiklus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA