Ypatingas keliones Šiaurės regiono kryptimi organizuojanti, tūkstančius turistų už poliarinio rato kasmet atvežanti ir milijonus eurų pajamų per metus gaunanti bendrovė nuo šio rudens atidaro savo padalinį Kaune, praneša „Kaunas IN“.
[galerija kiek=”4″]
Suomijos turizmo paslaugų įmonė „Timetravels“ dar vadinami Kalėdų senelio vietininkais. Ir ne atsitiktinai – būtent jie yra oficialus Kalėdų senelio miestelio Laplandijoje partneris. Įmonės sprendimą investuoti laikinojoje sostinėje lėmė užsispyręs, veiklus ir atkaklus kaunietis, naujojo „Timetravels“ paslaugų centro Kaune vadovas Tomas Tamulevičius. „Gimiau Kaune, čia augau, mokiausi ir studijavau abiejuose Kauno universitetuose – Vytauto Didžiojo bei Kauno technologijos. Todėl nedvejodamas ir verslą kūriau būtent čia, gimtajame mieste,“ – pasakoja 27 metų „Timetravels Baltija“ vadovas T. Tamulevičius.
Veiklus ir aktyvus jaunuolis dar studijų metais troško ne tik įgyti žinių, bet ir praplėsti pažinčių ratą. Tad, kaip pats sako, pradėjęs nuo mažų dalykų, per kelerius metus užaugo iki Erasmus studentų tinklo Lietuvoje organizacijos prezidento. „Visiems rekomenduoju padirbėti studentų organizacijose – nes jose galima išbandyti viską. Tik ten išmokau planuoti penkis žingsnius į priekį, struktūrizuoti projektų valdymą ir veiklą – visų tų principų, kuriais vadovaujuosi ir šiandien,“ – apie vertingas pamokas pasakoja Tomas.
Baigęs mokslus universitetuose, būsimasis verslininkas jau turėjo sukaupęs nemažai žinių apie renginių organizavimą, laisvalaikio užimtumo galimybes, tad nusprendė jomis pasinaudoti ir palikęs nuošaly studijuotus dalykus (fizikos mokslą bei pramonės inžineriją), pasuko į laisvalaikio užimtumo organizavimo veiklą. Taip gimė Jaunimo laisvalaikio tinklas – organizacija, padedanti Lietuvos aukštosiose mokyklose studijuojantiems užsieniečiams parodyti Lietuvą vietinio akimis („Discover Lithuania through the locals perspective“).
„Kartu su bendraminčiais įsteigėme viešąją įstaigą, dirbome savanorystės principu, viską pradėjome nuo apskrito nulio ir investavome tai, ką tuo metu teturėjome: savo laiką,“ – prisimena pradžią Tomas.
Sėkmingų atsitiktinumų virtinė – tarsi filmo scenarijus
Organizacijai augant, kilo poreikis neapsiriboti Lietuva, ir Tomo akys nukrypo į Skandinavijos šalis. Visiškai atsitiktinai, prisiminęs iš anksčiau girdėtą Suomijos kelionių organizatorių, veiklus kaunietis susirado bendrąjį įmonės elektroninį paštą, nusiuntė prisistatymo laišką ir pasiūlė bendradarbiauti. „Neįtikėtina, bet vos po kelių valandų gavau atsakymą iš paties kompanijos savininko – „Timetravels“ generalinio direktoriaus Mikko Koistinen. Jau po kelių dienų pabendravome vaizdo skambučiu, o dar po kelių mėnesių, suomių pakviesti, iškeliavome į Laplandiją,“ – filmo scenarijaus vertą istoriją pasakoja Tomas ir juokiasi, kad iš tiesų „Timetravels“ atėjimas į Kauną primena neįtikėtinai sėkmingai sukritusių atsitiktinumų virtinę.
Vasarą praleidęs „Timetravels“ biure, lietuvis įsitikino: suomiškosios kompanijos savininko ir jo paties idėjos, požiūris į verslo kultūrą bei vizijos visiškai sutapo – tai ir tapo bendradarbiavimo ašimi. „Tam, kad kompanija ryžtųsi investuoti Lietuvoje, teko paplušėti: ne tik įrodyti naudą skaičiais, bet ir pelnyti suomių pasitikėjimą. Jei ne tas lemtingas laiškas ir jei ne sėkmingai užmegzti asmeniniai santykiai, neabejoju, kad „Timetravels“ Lietuvoje nebūtų: apie galimybę plėstis būtent į mūsų šalį kompanijos atstovai iki tol net nebuvo svarstę.“
Darbuotojų laukia kelionės
Šiuo metu kompanija „Timetravels” plečiasi ypač sparčiai, apyvartas augina į Suomiją atvykstantys Kinijos turistai – kasmet daugėja tiesioginių skrydžių iš Kinijos į Helsinkį. „Įmonė jau pasiekė kritinį tašką, kai plėtra nebeišvengiama, o visi reikalingi darbuotojai paprasčiausiai nebetelpa dviejuose biuruose – Helsinkyje ir Tamperėje. Todėl buvo nuspręsta dalį funkcijų patikėti atlikti būtent Kaune besikuriančio padalinio darbuotojams,“ – sako T. Tamulevičius.
Šviežiai įrengtame „Timetravels Baltija“ biure Kaune jau darbuojasi pirmieji trys darbuotojai, iki metų galo jų bus penki, o per artimiausius trejus metus planuojama įdarbinti iki trijų dešimčių specialistų. „Kokių žmonių ieškome? Nuo dizainerių, iki klientų aptarnavimo specialistų. Svarbu ne tik tai, kad darbuotojai puikiai mokėtų anglų kalbą, bet ir jų motyvacija. Tai nėra darbas „nuo 8 iki 5“, svarbiausia – rezultatas ir atviras požiūris į viską,“ – pasakoja paslaugų centro vadovas.
Pasak jo, darbas nemonotoniškas, todėl ypač įdomus jauniems žmonėms: šiuo metu suomiškosios „Timetravels“ įmonės visų darbuotojų amžiaus vidurkis yra apie 30 metų. „Jaunuolius vilioja darbas tarptautinėje, multikultūrinėje įmonėje, plačios augimo galimybės, mokymai, projektai ir, be abejonės – daug kelionių! Visi iki vieno darbuotojai nukeliauja į visas mūsų siūlomas kryptis – nes kaipgi kitaip galėtų papasakoti klientui, kokias keliones siūlome?“ – darbdavio privalumus vardija T. Tamulevičius.
Įmonė ieškos ir darbuotojų, kalbančių skandinavų kalbomis, ypač – suomiškai. Šiuo klausimu jau vyksta konsultacijos su universitetais – dėl galimybės skandinavistikos studentams atlikti praktiką „Timetravels Baltija“ kompanijoje su potencialia darbo vieta ateityje.
Skatins abipusį turistų srautą
„Tolimesni planai – plėstis į aplinkines rinkas: Lenkiją, Latviją, Estiją. Pastaraisiais metais Lietuvoje keičiasi turizmo tendencijos: žmonės atsigręžia į įdomesnes kryptis ir atranda tuos kraštus, kurie iki tol buvo primiršti. Pavyzdžiui, Šiaurės Europą. Taigi mes siūlysime turistinius paketus tiesiai į Laplandiją – pas Kalėdų senelį, į tikrą Arktį, tikrąją Laplandiją, į šiaurės pašvaisčių kraštą. Ir už ypač patrauklias kainas,“ – žada T. Tamulevičius.
Negana to, „Timetravels Baltija“ ketina skatinti ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą bei konkrečiai į Kauną: jau nuo pavasario planuojama vežti apie 300-400 turistų iš Suomijos per Baltijos šalis, Lietuvoje aplankant Kryžių kalną, Trakus, Vilnių ir Kauną, čia apsistojant nakvynei.
„Timetravels“ yra oficialus Kalėdų senelio kaimelio atstovas, jai priklauso ir išskirtinio Kalėdų senelio ženklo naudojimo teisė. Kelionių organizatorius sezono laikotarpiu į Laplandiją atveža iki 6-7 tūkstančių turistų. Praėjusiais metais bendrovės pajamos buvo apie 7 mln. eurų ir metai iš metų auga po maždaug 20 proc.