Kauną pasirinko ne atsitiktinai: sukūrė svajonių biurą

Kaune apsilankęs vienas garsiausių pasaulinės reklamos technologijų įmonės „Adform“ įkūrėjų ir jos vadovas (CEO) Gustav Mellentin su portalo „Kas vyksta Kaune“ skaitytojais pasidalino įžvalgomis apie reklamos rinkos vystymosi tendencijas ir Kauno biuro perspektyvas.

[galerija kiek=”8″]

Didžiausioje pasaulyje privačių nepriklausomų reklamos technologijų įmonėje net 18-oje pasaulio šalių dirba 800 darbuotojai, o Kauno biuras pagal svarbą ir darbuotojų skaičių konkuruoja su Vilniaus ir Minsko padaliniais.

Įžvelgia tris pagrindines reklamos rinkos tendencijas

„Pagrindinė tendencija reklamos technologijų rinkoje yra akivaizdi – reklama keliasi į skaitmeninę erdvę“, – portalui „Kas vyksta Kaune“ sakė G. Mellentin. Jo teigimu, tai reiškia, kad visiems atsiveria milžiniška, 600 milijardų JAV dolerių vertės rinka.

„Dar viena tendencija, kad vis daugiau reklamos yra programuojama ir vykdoma realiuoju laiku, todėl reklama tampa tiksliai orientuota į konkrečią auditoriją, ir ta orientacija yra paremta duomenimis“, – įsitikinęs G. Mellentin. Jei anksčiau galiojo nuostata, kad 50 proc. reklamos parodoma veltui, tik niekas tiksliai nežinojo, kurie 50 proc. yra betiksliai. Programuojamos reklamos užduotis ištaisyti šią klaidą ir panaikinti visus neaiškumus.

„Na, o trečioji tendencija yra, kad vis didesnį vaidmenį įgyja vaizdo reklama reklama, transliuojama mobiliuosiuose įrenginiuose“, – sakė G. Mellentin.

Kauną įvertino, kaip IT technologijų miestą

2002-aisiais kartu su dar dviems partneriais „Adform“ kompaniją įkūręs Gustavas yra dirbęs vadovybės konsultantu įmonėje „Bain & Company“ Stokholme, taip pat vyriausiuoju „Nordea Markets“ analitiku Kopenhagoje. Šiuo metu „Adform“ yra viena didžiausių pasaulyje privačių nepriklausomų reklamos technologijų įmonių, kurioje dirba beveik 800 darbuotojų, o biurai veikia net 18-oje pasaulio valstybių.

Kodėl vieną iš savo biurų nusprendėte įkurti būtent Kaune ir koks Kauno biuro vaidmuo šiuo metu?

„Adform“ visuomet turėjo ypatingą ryšį su Lietuva. Aš asmeniškai pažinojau kelis puikius lietuvius programuotojus, todėl atidarėme biurą Vilniuje. Šis biuras buvo labai svarbus įmonės augimo procesui. Mes labai greitai augome ir traukėme talentus ne tik iš Vilniaus, bet ir iš kitų Lietuvos vietų. Vieną dieną supratome, kad nemažai darbuotojų kasdien į darbą Vilniuje važinėja iš Kauno. Tokios kasdienės kelionės vargino darbuotojus ir buvo nenaudingos įmonei, nes darbuotojai daug laiko sugaišdavo kelyje. Pažvelgėme atidžiau į Kauną ir supratome, kad tai – didelių galimybių miestas: puikus technologinis universitetas, daug IT kompanijų, tarp jų ir tarptautinių.

Biurą Kaune atidarėme 2013-aisiais. Kauno biuras tapo svarbus „Adform“ technologijų centras, programuotojų ir IT specialistų skaičiumi jis nusileidžia tik „Adform“ Vilniaus ir Minsko padaliniams. Iš 50 šiuo metu Kaune dirbančių žmonių, 47 tiesiogiai darbuojasi programavimo ir su tuo susijusiose srityse. Be to, du iš šešių „Adform“ Technologijų architektų taip pat yra Kaune – šie žmonės yra tie, kurie turi lemiamą balsą priimant sprendimus, kaip įmonė vystosi technologijų srityje. Be to, keletas labai svarbių vidinių projektų yra įgyvendinami būtent Kaune. Taip pat Kaunas yra mums labai svarbi technologinė bazė.

Ar planuojate plėsti Adform Kauno biurą?

Reklamos technologijų rinka auga, „Adform“ taip pat auga ir mums tikrai reikės talentingų žmonių. Natūralu tikėtis, kad Kaune eantis technologinės pakraipos universitetas rengs talentingus specialistus, o augantis IT įmonių skaičius užtikrins, kad čia bus pažangi ir gyvybinga IT bendruomenė. Esu tikras, kad Kaune mūsų įmonė augs.

Kuo „Adform“ patrauklus, kaip darbdavys? 

Galima sakyti, kad programuotojams „Adform“ yra technologinis rojus: naudojame naujausias technologijas, kartu nepamiršdami ir svarbiausių jau išbandytų, taip pat turime puikią vidinę atmosferą, kuri atspari laiko tėkmei. Nors įmonė bręsta ir keičiasi – čia vis dar vyrauja nedidelės kompanijos dvasia ir atvira aplinka, kuri leidžia kiekvienam augti. Be to, mes atliekame kilnią misiją – padedame išlaikyti internetą nemokamu: juk vartotojai gali naudotis nemokamu turiniu internete tik todėl, kad tą turinį apmoka reklamdaviai. Galiausiai, kalbant konkrečiai apie Kauną – žmonės sako, kad turime nuostabiausią biurą Kauno mieste, iš kurio tik vienas žingsnis iki gražiausių Senamiesčio vietų. Biuro kiemelyje vasaros metu vyksta garsių atlikėjų koncertai ir kiti renginiai, kuriuose mūsų darbuotojai gali lankytis nemokamai.

Svarbu ir tai, kad patyrę ir save mažesniuose projektuose išbandę specialistai, norintys rimtų technologinių iššūkių, mūsų įmonėje gali rasti itin didelį ir rimtą bandymų poligoną. IT srities specialistams šie skaičiai turėtų kalbėti patys už save: turime 1600 fizinių serverių septyniuose duomenų centruose visame pasaulyje, kiekvieną sekundę atsiliepiame į 1,2 milijardo užklausų reklamai parodyti, į kiekvieną tokią užklausą atsakome per 50-70 milisekundės. Tikriausiai nerasite kitos įmonės Lietuvoje, kurios darbuotojai galėtų pasitikrinti savo sugebėjimus tokiomis sąlygomis.

Kuo jūs skiriatės nuo kitų Kaune įsikūrusių IT sektoriaus įmonių?

Yra du pagrindiniai skirtumai. Pirma, mes esame produkto, o ne projektų įmonė. Mes turime savo produktą – reklamos paslaugų platformą, kurią nuolatos tobuliname ir tobulinsime visą laiką. Taigi atradęs savo sferą, savo sritį, darbuotojas gali tobulėti kartu su ja, nebijodamas, kad projektas baigsis. Galima kastis vis giliau į technologinius niuansus ir siekti tobulybės. Antrasis skirtumas yra tas, kad mes nesame tiesiog programuotojų įmonė, kuri atlieka techninį darbą, o „smegenys“ sėdi kažkur Silicio slėnyje ar Londone. Lietuvoje dirbantys žmonės įtakoja mūsų platformos techninę viziją ir sprendžia, kokia ji turi būti. Minėjau, kad Kaune dirba du pagrindiniai įmonės technologijų architektai, kurie, tardamiesi su čia dirbančiais programuotojais sprendžia, kaip viskas turi atrodyti. Programuotojams svarbu žinoti, kad jie ne aklai vykdo kitų nurodymus, bet ir patys gali įsitraukti į kūrybos procesą, prisidėti prie svarbių sprendimų priėmimo.

Pasidalinkite įžvalgomis, kaip vystysis pasaulio reklamos rinka per artimiausius 5 metus?

Ateityje technologijos konsoliduosis, tad vis daugiau svarbos turės platformos, siūlančios viską apimančius reklamos sprendimus. Tuo tarpu atskiri sprendimai, padedantys reklamdaviams išspęsti pavienius uždavinius, praras savo įtaką. Be to, jei šiuo metu reklamos planuojamos atskirai televizijoje, spaudoje, įrenginiuose ir lauko ekranuose – ateityje reklaminės kampanijos bus integruotos ir vykdomos visur, kaip viena kampanija. Labai tikiuosi, kad ateityje ir reklamdaviai, ir medijos supras, kad nepriklausoma reklamos sistema yra būtina, kad funkcionuotų nepriklausomas internetas. Mums reikia stiprių alternatyvų Google ir Facebook.

Dėkojame už pokalbį.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA