Nenumaldomai artėjant šaltajam metų laikotarpiui, kurio metu vairuotojai privalo eksploatuoti automobilius tik su žieminėmis padangomis, transporto priemonių savininkai keisti „apavo“ neskuba. Nors jų sprendimas atrodo logiškai, netikėtas sniegas spalio viduryje jau pasiglemžė kelių neatsargių vairuotojų automobilius, o Vėlinių vakarą krituliai taip pat nepalengvino vairavimo sąlygų.
„VW Golf“ automobilio vairuotojas, neįvertinęs slidžios kelio dangos, sprukdamas nuo policijos kelionę užbaigė griovyje. Didesnė nelaimė užklupo kitą vairuotoją šalia Karmėlavos, kur automobilis kelis kartus vertėsi. Abi transporto priemonės buvo su vasarinėmis padangomis.
Kelių eismo taisyklėse nurodyta, jog be žieminių padangų galima važiuoti iki lapkričio 10 dienos, tačiau vasarinės padangos praranda optimalų sukibimą prie žemesnės temperatūros nei 7 laipsniai šilumos.
Įstatymas – nepajudinamas
Net jei kitą dieną oras stipriai atšaltų, keliuose susidarytų plikledis ir atsirastų baltos sniego pusnys, nei policija, nei draudimo įmonės negalėtų vairuotojams pasakyti blogo žodžio – KET aiškiai nurodo, jog vasarinės padangos iki lapkričio 10 dienos yra leistinos.
Pasak Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos poskyrio vedėjos Odetos Vaitkevičienės, pareigūnai neturi teisės drausminti vairuotojų jokiais atvejais, nes įstatymuose nėra nė žodžio apie sniegą ar plikledį.
Galiotų net draudimas
„Lietuvos draudimo“ žalų valdymo skyriaus vadovė Viktorija Katilienė pridėjo, jog iki lapkričio dešimtosios, eismo įvykio atveju, galiotų tiek transporto priemonės valdytojo civilinės atsakomybės draudimas, tiek kasko draudimas, mat automobilis būtų laikomas techniškai tvarkingu.
„Žinoma, po ribos, kuomet būtina pasikeisti padangas, įvykus avarijai žalą dengtų ją sukėlęs asmuo“, – portalą „Kas vyksta Kaune“ patikino V. Katilienė.
Susisiekimo ministerija jau bandė keisti tvarką
Vos prieš metus vyriausybei buvo pateiktas projektas, kuriame buvo siūloma leisti naudoti vasarines padangas iki gruodžio, tais atvejais, kai lauke nesninga ar ant kelio nėra susidaręs plikledis.
„Tokiam pasiūlymui įtakos turi pasikeitęs klimatas. Pernai lapkričio antroje pusėje dar buvo tinkamos oro sąlygos važinėti su vasarinėmis padangomis“, – tuomet „Verslo žinioms“ konstatavo Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
„Norisi lankstumo. Kad tie vairuotojai, kurie važinėja retai ir mato, kad kelyje oro sąlygos palankios, galėtų važinėti su vasarinėmis padangomis“, – kalbėjo pašnekovas.
Nors tokia tvarka galioja kai kuriose kitose Europos sąjungos valstybėse, šis KET pakeitimas nebuvo priimtas – buvo nuspręsta, jog vairuotojai per daug priklausytų nuo oro sąlygų, o ir vasarinių padangų sukibimas suprastėja esant žemesnei oro temperatūrai.