Kauno miesto centre esančiu Vytauto prospektu patogiai judėti galės ne tik automobiliai ir pėstieji, bet ir dviratininkai. Šiuo metu 1,3 km ilgio gatvėje dirbantys kelininkai ne tik paklos naują asfaltą, bet iš esmės atnaujins šaligatvius, kurie bus pritaikyti ir dviračiams. Vytauto prospekte taip pat bus įrengtas naujas apšvietimas.
Kiekvienas dviratininkas, bent kartą bandęs pravažiuoti Vytauto prospektą, tikrai susidūrė su mažesniais ar didesniais iššūkiais: išlūžinėjusiomis plytelėmis, ant šaligatvių stovinčiais automobiliais, išsikerojusiais medžiais. Per kelis artimiausius mėnesius situacija kardinaliai pasikeis – per visą Vytauto prospekto ilgį einantis šaligatvis bus pritaikytas ir dviratininkams.
„Norėdami, kad kuo daugiau kauniečių dviračius naudotų ne tik pasivažinėjimams, bet ir kaip kasdieninę transporto priemonę, turime sąlygas dviratininkams gerinti ne žodžiais, o darbais. Būtent tai ir darome tiek Vytauto prospekte, tiek ir kitose pagrindinėse gatvėse“, – akcentavo Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.
Planuojama, jog bendras pėsčiųjų ir dviračių takas prasidės važiuojant nuo Parodos kalno (kairėje pusėje) ir tęsis iki Bažnyčios gatvės. Vėliau takas persikels į dešinę, platesnę Vytauto prospekto pusę ir tęsis iki pat Geležinkelio stoties.
Pokyčiai parkavimo vietose
„Vytauto prospekte bus įrengtas mišrus dviračių ir pėsčiųjų takas. Gaila, bet įrengti atskirus takus šioje gatvėje per mažai vietos“, – teigė Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė.
Šaligatvius pritaikant dviračiams, planuojama panaikinti dalyje Vytauto prospekto įrengtas parkavimo vietas.
„Vytauto prospektas yra B kategorijos gatvė, todėl toks parkavimo būdas, koks yra šiuo metu – apskritai negalimas. Į gatvę išsikišę automobiliai bei atbuli, bandantys išvažiuoti vairuotojai trukdo tiek viešajam transportui, tiek ir kitoms transporto priemonėms. Neretai čia kyla avarinės situacijos“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„Vytauto prospekte ir visame stoties rajone automobilių parkavimas taps civilizuotesnis. Vietoj naikinamų parkavimo vietų vairuotojams bus pasiūlytos net kelios alternatyvos – visų pirma tai nuo Naujųjų duris atversianti autobusų stoties požeminė aikštelė su 200 vietų. Taip pat – daug parkavimo vietų rekonstruotoje Bažnyčios gatvėje ir aikštelė prie Kęstučio gatvės ir Vytauto prospekto sankryžos“, – teigė savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Atsinaujina visas rajonas
Pasak A. Pakalniškio, šiuo metu kelininkai ardo senus prospekto bortelius, vėliau imsis lietaus nuotekų sistemos tvarkymo bei frezuos gatvės dangą. Tuomet į Vytauto prospekte bus atvaryta „Remix“ asfaltavimo mašina.
Planuojama, kad važiuojamoji kelio dalis bus atnaujinta iki lapkričio mėnesio. Šaligatvį nuo Parodos kalno apačios iki Miško gatvės ketinama sutvarkyti iki metų pabaigos, o likusią dalį iki Geležinkelio stoties – per pirmus kitų metų mėnesius. Dėmesio sulauks ir Vytauto prospekte esantys medžiai. Pakirsti ligų ir pavojų aplinkai keliantys medžiai bus pašalinti, o vietoj bus pasodinti nauji.
Šįmet kapitaliai bus sutvarkytas ne tik Vytauto prospektas, bet ir greta esančios Bažnyčios ir Girstupio gatvės. Naujoji autobusų stotis duris ketina atverti nuo Naujųjų metų.