Kauno savivaldybės valdoma bendrovė „Kauno autobusai“ skelbia toliau nuosekliai investuojanti į Kauno miesto troleibusų infrastruktūrą. Pirmąją rudens dieną į Kauno gatves išrieda septyni naujai įsigyti talpūs 18 metrų ilgio troleibusai Berkhof. Iki šiol šios ekologiškos transporto priemonės keleivius vežiojo Arnhemo mieste Olandijoje.
Ilgieji troleibusai, nudažyti kauniečiams jau įprasta žalia spalva, paeiliui išvažiuoja į miesto gatves. Šie troleibusai keleivius veš 1-uoju, 7-uoju, 11-uoju, 13-uoju, 14-uoju, 15-uoju ir 16-uoju maršrutais. Tikimasi, kad šie talpūs troleibusai pagreitins keleivių srautus piko metu.
Įsigytos transporto priemonės – žemagrindės. Tai palengvins įlipimą bei išlipimą iš transporto priemonės, pagreitins keleivių judėjimo troleibuse srautą. Troleibusuose yra 42 sėdimos vietos bei įrengta elektrinė rampa, palengvinsianti neįgaliųjų su vėžimėliais judėjimą viešuoju transportu. Troleibusai nėra nauji, tačiau bendrovės specialistų teigimu jų būklė yra gera. Tai – pirmieji troleibusai Kaune su autonomine eiga: troleibusuose sumontuoti 3 l darbinio tūrio dyzeliniai varikliai, kurie, reikalui esant, leis apvažiuoti kliūtis ar pakeisti maršruto kryptį be kontaktinio tinklo pagalbos.
Iš viso UAB „Kauno autobusai“ šiuo metu eksploatuoja 149 troleibusus. Ši transporto priemonė per savo tarnavimo laiką nuvažiuoja net iki 2 mln. km., o kas 300 tūkst. km jiems atliekamas kapitalinis remontas. Ateityje ketinama senąsias Škoda markės transporto priemones pakeisti naujomis. Kiekvieną darbo dieną vežti keleivių išvažiuoja 121 troleibusas. Per metus troleibusai vidutiniškai nuvažiuoja apie 8,6 mln. kilometrų bei perveža apie 34 mln. keleivių.
Nors troleibusai mieste juda itin lėtai ir sukelia eismo spūstis, ypatingai sankryžose, kontaktinio tinklo sudurimų vietose, bendrovė teigia nuosekliai investuojanti ir į troleibusų linijos kontaktinį tinklą, kurio ilgis Kauno mieste siekia 126 kilometrus.
Per paskutinius kelis metus kontaktinis tinklas buvo ir naujai plečiamas: Vytauto pr. – Parodos kalnas – K. Petrausko g. 4,8 km, Juozapavičiaus pr. 5 km, Vaidoto g. 3,5 km. Ateityje ketinama ir toliau modernizuoti Kauno miesto centrinės dalies troleibusų linijų kontaktinį tinklą, rekonstruoti svarbiausias sankryžas, atnaujinti seniausias elektros pastotes.
Tiesa, šios investicijos buvo atliktos daugiausiai iš Europos sąjungos lėšų, o strateginiuose plėtros planuose žadėta troleibusų linija į vieną didžiausių Kauno mikrorajonų Šilainius taip ir liko popieriuose.
Portalas „Kas vyksta Kaune” jau skelbė, kad Kaune girdima nuomonių, jog troleibusus reikia naikinti juos keičiant autobusais. Nors UAB „Kauno autobusai” administracija ir neigia, jog troleibusai Kaune bus naikinami, stebint, kaip troleibusų eismas vyksta kitose Europos sąjungos šalyse, liūdna pripažinti, kad Kaune įrengtas troleibusų kontaktinis tinklas yra modernizuojamas itin lėtai, yra senas ir itin nedraugiškas greitesniam troleibusų eismui.
„Jeigu Ciūriche bent vieną troleibusų maršrutą paverstų dyzelinių autobusų maršrutu – atsistatydinčiau“, – pasakė Ciūricho viešojo transporto įmonės VBZ technikos direktorius. Jo žodžiais, troleibusų keitimas autobusais yra absurdiška idėja ir 5 žingsniai atgal, todėl net ir vienoje turtingiausių Europos šalių Šveicarijoje nėra svarstoma, kaip troleibusus pakeisti autobusais, ir nors gatvėse zuja ne patys naujausi troleibusai, jų greičiai miesto gatvėse nepalyginamai didesni nei Kaune, o keleiviai jais noriai naudojasi.