Išmokti valdyti sraigtasparnį mėgėjai gali ir Karmėlavoje

Karmėlavoje įsikūrusi ir šiais, 2016-aisiais, jau 25-metį minėsianti aviacijos įmonė “Aviabaltika” išsiskiria įvairiomis sraigtasparnių aptarnavimui skirtomis paslaugomis ir yra turbūt ilgiausiai Lietuvoje veikianti tokio pobūdžio įmonė.

„Aviabatikos“ pagrindinė veikla – MI-8 ir MI-17 tipo sraigtasparnių aptarnavimas, remontas, dalių tiekimas, bei profesionalių specialistų mokymai. Kaip pasakoja įmonės Karmėlavoje komercijos direktorius Jonas Bazaras, „Aviabaltika“ bendradarbiauja su klientais bei partneriais iš beveik visų pasaulio žemynų – išskyrus Australija. Lietuvoje aviacijos įmonė glaudžiai ir sėkmingai bendradarbiauja su karinėmis oro pajėgomis

Karmėlavoje dideliame plote įsikūręs kompleksas įdarbina per 120 darbuotojų, iš kurių didžioji dauguma – Kauno rajono gyventojai. J.Bazaras pastebi, jog rinkoje aviacijos sektoriaus specialistų paklausa – itin didelė, tačiau įmonėje darbuotojų kaita nėra didelė, o kai kurie „Aviabaltikos“ darbuotojai atvažiuoja iš Jonavos ar Prienų.

Užsiima ir sraigtasparnių technine priežiūra

“Aviabaltika”, aptarnaujanti dviejų tipų sraigtasparnius, prie Kauno oro uosto įkurtame komplekse turi remonto bazę, kuriame visai neseniai įrengė naują dažymo cechą. Pačiame oro uoste įmonė taip pat turi angarą, kurį naudoja sezoniškai, o kartais nuomoja kitoms su aviacija susijusioms įstaigoms.

Įvairios specializuotos technikos, tokios kaip navigacinės ar aviacinės elektronikos, tikrinimui bei techniniam aptarnavimui specialiai įkurtose laboratorijose yra visa reikalinga technika bei agregatai. MI-8 ir MI-17 aptarnaujantis techninis personalas pastoviai kelia kvalifikaciją bei  aptarnauja sraigtasparnius įvairiose pasaulio šalyse.

Įkūrė modernų sraigtasparnių pilotų  mokymo centrą

2010-aisiais “Aviabaltika” įkūrė sraigtasparnių mokymo centrą „AST Europe“. Tai tarptautinis mokymo centras, pilotus ruošiantis įvairiomis kalbomis: lietuvių, lenkų, rusų, anglų bei ispanų, tad būsimų, bei tobulintis norinčių pilotų, čia atvyksta iš įvairių pasaulio kraštų – Pietų Amerikos, Azijos valstybių ar Europos.

„Šis sraigtasparnių pilotų mokymų centras – turbūt moderniausias pasaulyje, turintis du Mi-17-1V ir Mi-171 imituojamo skrydžio treniruoklius bei visus reikiamus sertifikatus“, – pasakoja J.Bazaras.

“Pilotų mokymų šventovė arba penktasis okeanas” – taip mokymų centrą įvardina mokymų vadovas Pranas Akulavičius. Moderniame mokymų centre yra 11 klasių su specialia mokymo įranga, kompiuteriais, televizoriais bei projektoriais, kai kuriose iš jų galima mokyti iki 28 būsimų pilotų vienu metu, nors, kaip pasakoja mokymų vadovas, idealiausias vienu metu mokomų pilotų skaičius – 6. Centre taip pat yra valgykla, poilsio zona, konferencijų salė bei atskirai įrengta kompiuterių klasė, skirta būsimų pilotų savarankiškam mokymui ar egzaminavimui.

„Aviabaltika“ teritorijoje įkurtame  mokymų centre   Mi-17-1V ir Mi-171 imituojamo skrydžio treniruokliai aprūpinti su įvairiais tikroviškais žemės ar jūros reljefais bei skrydžių žemėlapiais, kur pilotai įvairiomis oro sąlygoms bei pagal skirtingas užduotis  mokosi skraidyti.

Išmokti skraidyti gali ir mėgėjai

Jau antrus metus pilotų mokymo centras rengia ir pilotų mėgėjų kursus (PPLH), kuriuos lankyti gali bet kuris svajojantis išmokti valdyti sraigtasparnį ir tapti licenzijuotu pilotu.

„Būsimi pilotai paruošiami nuo nulio, ir dabar kiekvienas, norintis savarankiškai skraidyti, gali šį norą įgyvendinti. Tuo pačiu, mes patys pastebime, jog  pilotų poreikis auga”, – priduria “Aviabaltika” reklamos vadovas Rytis Kalinauskas.

Pradedantiesiems pilotams mokymų programa susideda iš teorinių žinių, užimančių 140 val., bei praktinių 45 val. skraidymo pamokų sraigtasparniu Cabri G2, kurių oficialus atstovas Lietuvoje yra „Aviabaltika“. Būsimi sraigtasparnių pilotai vidutiniškai mokosi nuo 4 iki 7 mėnesių bei turi išlaikyti 9 egzaminus. Paskaitas pilotams dėsto ne tik akredituoti mokymo centro specialistai, bet ir kviestiniai lektoriai.

„Laikotarpis, per kurį galima praeiti kursus ir išlaikyti egzaminus priklauso nuo žmogaus ir kiek jis gali skirti laiko mokymuisi. Dažniausiai dienos eigoje apie penkias valandas skiriame teorijos mokymams, o kitą dienos dalį – praktiniams mokymams. Visgi, turėjome vieną mokinį, kuris per savo užsispyrimą bei didelę motyvaciją kursus praėjo per porą mėnesių“, – pasakoja “Aviabaltikos“ atstovas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA