8-asis Tarptautinis Kauno kino festivalis pristatys aukščiausius Kanų kino festivalio (Prancūzija) apdovanojimus pelniusius filmus bei rinktinę vengrų kino klasiko Miklóso Jancsó retrospektyvą. Kauno kino salių durys atsivers jau trečiadienį. Filmų seansai vyks rugsėjo 24–spalio 5 d. „Romuvoje“ ir Kauno technologijos universiteto III rūmuose.
Programoje – šiemet Kanuose Auksine palmės šakele apdovanotas turkų režisieriaus Nuri Bilge Ceylano filmas „Žiemos miegas“ (Kış Uykusu, 2014). Čia vaizduojama centrinėjė Anatolijoje gyvenančio buvusio aktoriaus ir jo šeimos drama. Pasak festivalio organizatorių, ištikimi žiūrovai turėtų pažinti įsimenamą bei įtikinantį Ceylano braižą. 2006 m. festivalio programoje buvo rodytas jo filmas „Klimatai“ (İklimler, 2006). Juo, lygiai kaip ir 2011 m. Kanuose didžiuoju žiuri prizu apdovanotu filmu „Kartą Anatolijoje“ (Bir Zamanlar Anadolu’da, 2011), režisierius įrodė savo nepakartojamą talentą asmeninę dramą pakylėti iki epinės.
Antras grynuolis – Kanų „Ypatingo žvilgsnio“ (pranc. Un Certain Regard) programoje pagrindinį prizą pelnęs „Baltas Dievas“ (Fehér isten, 2014). Į simbolinę plotmę nukeliančiame siužete pamesti ir išduoti šunys sukils prieš žmoniją. Trylikametė Lili yra vienintelė, galinti sustabdyti karą tarp žmogaus ir šuns. Filmas prasideda neatsitiktine režisieriaus Kornélio Mundruczó dedikacija didžiam Vengrijos kino meistrui Miklósui Jancsó. Tai unikali galimybė tiek susipažinti, tiek iš naujo patirti vengriško kinematografo grožį.
Būtent Jancsó dedikuota festivalio retrospektyva. „Tai yra pagarbos atidavimas šiemet anapilin iškeliavusiam vengrų kino metrui. Taip pat siekiame programos vientisumo. Vieni kitus papildantys filmai žiūrovui padeda geriau suvokti kontekstą“, – teigia organizatoriai. Retrospektyvoje bus parodyti devyni Lietuvoje beveik nerodyto režisieriaus darbai.
Šiemet Kanų kino festivalio Didžiuoju prizu apdovanoti „Stebuklai“ (Le meraviglie, 2014) – dar viena programos pažiba. Režisierė Alice Rohrwacher kuria jautrią dramą apie vasaros pabaigą, kuri Dželzominai ir jos šeimai bus visiškai kitokia nei iki tol. Kaita – reiškinys, apimantis tiek praeitį, tiek dabartį ir ateitį – apibūdina šį magišką pasakojimą apie žmonių santykius, brandą, komercializacijos ir autentiško buvimo santykio groteską.
Festivalis ypatingai džiaugiasi galimybe pristatyti dar vieną kertinį ir jau į kino istoriją spėjusį įsirėžti klasiko Jean-Luc Godard’o režisuotą „Sudie kalbai“ (Adieu au langage, 2014). Naujausiu filmu kino metras ir vėl nustebino daug mačiusią kino bendruomenę – „Sudie kalbai“ šiemet Kanuose įvertinta žiuri prizu. Naujausias autoriaus darbas peržengia kino konvencijas ir nagrinėja ne itin patogias totalitarizmo, žmonių tarpusavio, žmonių ir gyvūnų santykių, minčių sąmoningumo temas.