Portalas „Kas vyksta Kaune“ kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovus, Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnus su prašymu spręsti nuolat susidarančias problemas Kauno aplinkkelyje link „Megos“. Artėjant vasarai, skubantiems kyla pavojus ilgam laikui strigti ties Kaunu, nes avarijos, kelioms valandoms blokuojančios eismą, čia vyksta nuolat.
Kauno aplinkkelyje, kuriuo kiekvieną dieną pravažiuoja milžiniški transporto srautai, įvyksta begalė eismo įvykių, kurių metu lengvai, o kartais ir stipriai apgadinami automobiliai. Dažniausiai tai būna techniniai eismo įvykiai, kuriuose dalyvauja 3 ir daugiau automobiliai. Dėl to susidaro milžiniškos spūstys, siekiančios ir Ateities plentą, užsikiša eismas pagrindinėse miesto gatvėse ir įvažiavimuose į miestą, nes vairuotojai, bando išvengti kilometrinės spūsties.
Realių rekonstrukcijos darbų šiame kelyje dar teks gerokai palaukti, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad prioritetinis projektas magistralėje A1 yra kelio platinimas nuo Muravos sankryžos iki Giraitės, tačiau dabar vyksta žemės išpirkimo procedūros. Didžiausias trukdis rekonstrukcijos projekte – kelio platinimas per vadinamąjį Kleboniškio tiltą. Čia planuojama statyti papildomus naujus tiltus.
Tačiau kol kas tai tik planai, o sprendimų reikia jau šiandien, ypatingai artėjant šiltajam metų sezonui, kai spūstyse ant Kleboniškio tilto strigs ne tik palei Kauną link pajūrio pravažiuojantys, bet ir kauniečiai ar Kaune dirbantys, bet aplinkinėse Kauno rajono gyvenvietėse gyvenantys ir kiekvieną dieną skubantys į miestą ir namus užmiestyje gyventojai.
Laikinų siūlymų ir sprendimų šioje atkarpoje jau įdiegta, tačiau jų nepakanka. Kauniečiai kritikuoja sunkiasvorių transporto priemonių eismą tik pirmąja eismo juosta, nes dažnai vilkikų kolonos nesiteikia įleisti iš Jonavos gatvės įvažiuojančių itin trumpa greitėjimo juosta.
Kitas kaunietis kreipėsi į redakciją pateikdamas nuomonę, kad dalies avarijų šioje vietoje išvengtume, jei panaikintume automatinį greičio radarą, kuris įrengtas netoli tilto. Skaitytojas teigia, kad kai kurie vairuotojai paniškai pristabdo prieš radarą taip sukeldami atoveiksmį kitų vairuotojų veiksmuose.
Dar kiti skundžiasi, kad nors įrengti greitį iki 80 km/h ribojantys ženklai, pasitaiko vairuotojų, skubančių ir lekiančių šia kelio atkarpa. “Prilipdami ant užpakalio”, mirksi šviesomis, taip provokuodami kito vairuotojo, važiuojančio pvz. 85 km/h greičiu veiksmus.
Tarp siūlymų, greičio ribojimas iki 60 km/h aplinkelio atkarpoje, kuri prasidėtų už Muravos sankryžos ir vairuotojus drausmintų iki „Megos“.
Tikimasi, kad sumažinus greitį, nors srautas judėtų lėčiau, nebūtų greitėjimų ir stabdymų, vairuotojai lengviau įsilietų į eismo srautą iš Jonavos gatvės. Įveikus šį pavojingą ir avaringą ruožą, vairuotojai vėl galėtų grįžti į normalų greičio režimą.
Tarp radikalesnių siūlymų – uždrausti įvažiuoti į A1 kelią iš Jonavos gatvės tam tikromis valandomis. Analogiškas sprendimas dėl trumpos greitėjimo juostos pritaikytas įvažiuojant į A1 kelią link Vilniaus iš Panerių gatvės. Dar anksčiau, dėl lėtėjimo juostos nebuvimo panaikintas išvažiavimas iš aplinkkelio į Lapes. Dabar vairuotojai turi sukti lankstą per „Megos“ viaduką, taip piko valandomis sukeldami problemas Šilainių gyventojams.
Kauniečiai, laukiame jūsų siūlymų ir idėjų, kaip laikinai galima būtų išspręsti situaciją Kauno aplinkkelyje ties Kleboniškio tiltu link „Megos“. Juos rašykite komentaruose arba atsiųsdami [email protected]
Visus argumentuotus pasiūlymus perduosime Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovams ir Kauno eismo saugumo komisijai.