Antradienį, spalio 15 dieną, Kaune surengtas pirmasis automobilių taršos tikrinimo reidas. Aplinkos apsaugos departamento (AAD) darbuotojai išsirikiavo prie Jiesios piliakalnio – Napoleono kalno.
Piliakalnio gatvėje vairuotojus stabdę aplinkosaugininkai teigė, kad automobilių dūmingumas Kaune šiais metais tikrinamas pirmą kartą. Anot jų, daugelis vairuotojų antradienį vyko su tvarkingais automobiliais – iki antradienio 14 valandos aplinkosaugininkai nei vienam automobiliui nepanaikino techninės apžiūros galiojimo.
Tuo metu reido vietoje sutikti vairuotojai „Kas vyksta Kaune“ teigė, kad minėti aplinkosaugininkų reidai „tik laiko gaišimas“ bei „pinigų švaistymas“.
AAD atkreipia dėmesį, kad transporto priemonių keliamos taršos tikrinimas – tai papildoma priemonė, kuri skirta skatinti vairuotojus važinėti tik techniškai tvarkingomis transporto priemonėmis, ir taip sumažinti aplinkai ir kiekvieno iš mūsų sveikatai kenksmingą taršą.
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad nuo 2024 m. sausio mėnesio atlikti transporto priemonių į aplinką išmetamų teršalų kontrolę įgaliotas AAD. Aplinkosaugininkai, be kitų institucijų dalyvavimo, gali tikrinti, ar transporto priemonių išmetami teršalai neviršija nustatytų oro taršos normų.
Nustačius, kad transporto priemonės išmetamųjų dujų kiekis viršija ribines vertes arba esant alyvos, degalų ar kito eksploatacinio skysčio (išskyrus langų plovimo skystį) nuotėkiui, dėl kurio gali būti padaryta žala aplinkai arba sukeltas pavojus kitiems kelių eismo dalyviams, panaikinamas techninės apžiūros dokumentų galiojimas ir transporto priemonė nebegali dalyvauti eisme.
Už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, ar su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimą numatyta atsakomybė: asmenims – 100–300 eurų (už pakartotinį 300–500 eurų), juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų (už pakartotinį – 600–900 eurų) (ANK 307 straipsnis).
AAD planavo per metus patikrinti apie 9 000–15 000 automobilių. Taršos matavimai atliekami motorinėms transporto priemonėms, skirtoms keleiviams ar kroviniams vežti (t. y. lengvieji automobiliai, autobusai, sunkvežimiai ir kitos M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių transporto priemonės).