Skaitytoja Kristina pasakoja atsidūrusi keistoje situacijoje. Kartu su drauge įsigijusi bilietus į Ed Sheeran koncertą, draugei nebegalint dalyvauti, ji taip pat nebebus įleista. Bandžius pagal taisykles oficialiai juos perparduoti – ji liko ir be pačio bilieto.
„Rugpjūčio 1 dieną aš, normaliai pirkusi bilietus, neturiu nei bilietų, nei galimybės patekti į koncertą“, – sako ji. VVTAT tikina, kad situaciją aiškinasi, iš įmonės laukia papildomų duomenų. Bilietai.lt kol kas situacijos nepakomentavo.
Bilietą turi, bet neįeis
Į „Delfi“ kreipusis mergina pasakojo, kad jos draugė savo vardu įsigijo 4 bilietus į vykstantį koncertą, tačiau gavus bilietus liepos mėnesį paaiškėjo, kad eiti į renginį nebegali.
„Pirmoji tą pamatė draugė, kuri pirko bilietus, ji greitai prisijungė prie bilietai.lt sistemos, įkėlė perpardavimui du bilietus, susimokėjo po 15 Eur už bilietą mokestį, ir gana greitai gavo žinutę, kad bilietai parduoti. Problema išspręsta.
Ką daryti man? Pagal bilietai.lt taisykles – mane, suaugusį žmogų, turi lydėti asmuo, pirkęs bilietą. Deja, draugė to padaryti negali. Vadinasi lieku su bilietais rankoje, kurie, nors yra mano nuosavybė, už kuriuos teisėtai mokėjau pinigus dar 2023 metų spalį, nebesuteikia teisės patekti į koncertą“, – pyko ji.
Kristina aiškino, kad pasigilinus į bilietų įsigijimo taisykles paaiškėja, kad draugė galėtų perparduoti ir jos bilietus.
„Liepos 25 d. draugė, pirkusi bilietus, įkelia ir mano bilietus parduoti.
Per savaitę iki rugpjūčio 1-osios, jokios žinutės apie pardavimą negaunu, tad pradedu ieškoti atsakymų. Klausiu bilietai.lt, ar galiu atsiimti iš sistemos bilietus. Ir čia manęs laukia staigmena – bilietų atsiimti negaliu!
Ilgai lauktas Ed Sheeran koncertų savaitgalis Kaune: viskas, ką reikia žinoti
Taigi aš, normaliai pirkusi bilietus, neturiu nei bilietų, nei galimybės patekti į koncertą
Taigi aš, normaliai pirkusi bilietus, neturiu nei bilietų, nei galimybės patekti į koncertą“, – situaciją dėstė ji.
Iš socialinių tinklų, kaip sako, sužinoma, kad jei bilietas neparduotas, paskutinę dieną prieš koncertą visgi jis būna grąžinamas jų savininkui.
„Taigi, pasirodo, jei tavo draugai negali tavęs palydėti, ir negali gauti paslaugos, jie (įmonė-red.) visgi negarantuoja, kad bilietus perparduos. Liksi su bilietu, su kuriuo vis tiek į koncertą negali papulti pagal jų taisykles“, – pyko ji.
Kristina patikino ieškanti teisininko bei ketinanti rašyti grupinį skundą. Kaip sakė, kol kas tokioje situacijoje yra atsidūrę apie 20 žmonių.
Kiek vėliau, kaip patikslino, iki koncerto likus vos dienai, moteriai buvo pranešta, kad jos bilietas visgi buvo perparduotas.
„Bet daug žmonių vis dar kovoja ir yra nežinioje“, – apie analogiškas situacijas kalbėjo ji.
Kol kas „Delfi“ žinių iš bilietai.lt platformos atstovų nesulaukė. Gavus komentarą, tekstas bus papildytas.
VVTAT situaciją aiškinasi
Valstybinių vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Dalia Malinauskienė tikino, kad tarnybai bilietų personalizavimo situacija bendrai yra žinoma.
„Pastarosiomis dienomis sulaukiame ir nemažai vartotojų paklausimų šia tema.
Teisės aktai nedraudžia verslo subjektams taikyti personalizaciją parduodamiems bilietams į renginius. Ši praktika taikoma ir kitose ES šalyse, siekiant išvengti nelegalaus bilietų perpardavimo, kai įsigyjamas didelis kiekis bilietų, užkertant kelią kitiems vartotojams, ir vėliau bilietai perparduodami už ženkliai didesnę kainą.
Vis dėlto, labai svarbu, kad bilietų pardavėjas vartotojams suteiktų aiškią ir neklaidinančią informaciją (įskaitant ir informaciją apie personalizavimą, galimybę vėliau parduoti bilietą) dar iki vartotojui įsigyjant bilietą.
Jeigu ši informacija yra suteikiama išsamiai, suprantamai, vartotojas su ja susipažįsta ir sutinka, taikomos tos sąlygos, dėl kurių buvo sutarta“, – teigė ji,
Visgi, kaip aiškino, VVTAT reaguodama į vartotojų pasiteiravimus kreipėsi į minėto koncerto bilietų pardavėją, prašydama tam tikrų paaiškinimų apie tai, kokia informacija buvo teikiama vartotojui prieš įsigyjant bilietą, ar ji vėliau keitėsi ir pan.
„Kol kas informacija vertinama, paprašyta ir kai kurių papildomų duomenų.
Vertinant šį konkretų vartotojos prašymą, tenka pastebėti, kad perparduodant bilietus per oficialią platformą, tiek bilietų pardavėjas, tiek renginio organizatorius negali užtikrinti, kad bilietai bus parduoti.
Bet kokiu atveju, jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos (pvz.: nesuteikta informacija, ji nepakankama arba vėliau pakeista), jis visų pirma turi kreiptis į bilietų pardavėją.
Jei problemos išspręsti nepavyksta, vartotojas gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. VVTAT kiekvieną ginčą vertina individualiai pagal pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus“, – teigė D. Malinauskienė.
Daugiau skaitykite čia.