Kauno savivaldybė jiems neduoda užsakymo ir neskiria garantuoto finansavimo pradėti renovaciją šio, traukiniais į Kauną atvykstantiesiems pirmiausia į akiratį pakliūvančio objekto, priklausančio miesto infrastruktūrai.
Nors pažadai apie viaduko remontą iš miesto valdžios atstovų lūpų sklinda jau ne vienerius metus. Bet šiuo atveju ne vien nuo Kauno valdžios planų bei miesto gyventojų norų priklauso, kada šio viaduko remontas bus pradėtas bei kada baigtas ir kiek jis viešųjų finansų pareikalaus.
Kai į Kauną europiniais bėgiais atriedėjo pirmas keleivinis traukinys iš Varšuvos…
… stoties perone (vėliau – ir keleivių laukimo salėje) buvo pasakyta daug gražių kalbų, sveikinant šio džiugaus įvykio dalyvius. Savivaldybė su Kauno meru Visvaldu Matijošaičiu priešaky surengė iškilmingą atvykusiųjų pasitikimą. Stoties rūmų salėje nuklojo stalą vaišėmis – užkandžiais, saldėsiais, greta kurių pūpsojo atšaldytos degtinės „russkij standart“ buteliai. Bet jų niekas nepalietė. Gal – apsimetė, kad nemato, o gal bijojo, kad kažkoks „nedraugas“ organizavo provokaciją, ir jei to „…standarto“ paragausi, paskui viešai išjuoks?
Pagaliau ne stikliukų pakiloti visi susirinko. Pagrindinis dėmesys šiose sutiktuvėse, kur dalyvavo ne tik savivaldybės, bet ir geležinkelio, verslo, mokslo atstovai, buvo skirtas ambicingo Baltijos valstybes jungiančios europinės geležinkelio vėžės projekto planams. Todėl apie jų įgyvendinimą daugiausiai ir buvo kalbama, viliantis, kad netrukus planai taps realybe. Tačiau, kaip parodė vėlesni metai, šis projektas dėl įvairių priežasčių užstrigo.
Šįsyk tų priežasčių nenagrinėsime. Mūsų tikslai – išsiaiškinti, kodėl vieną, toliau nuo stoties esantį viaduką Kauno savivaldybei pavyko atkurti (iš esmės „peršokant“ rusiško standarto geležinkelio bėgius, nutiesiant virš jų iš naujo), o kitam tokia laimė vis neišpuola.
Metalinės sijos jau sujungė Žaliakalnio ir Aukštųjų Šančių šlaitus
Toliau nuo stoties
Štai, 2020-ųjų rugpjūčio 13 dieną ETAPLIUS paskelbė: „sulaukta Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio konkretesnio komentaro: „Pėsčiųjų viadukų Tunelio gatvėje remonto darbų projektai jau parengti. Juose numatyti kapitaliniai konstrukcijų pokyčiai ir viadukų bei jų prieigų apšvietimo atnaujinimo darbai. Sklandžiam pėsčiųjų patekimui ant viadukų, abiejuose Tunelio gatvės pusėse bus įrengti laiptai. Siekiant viaduką esantį Tunelio g. pritaikyti žmonių su negalia poreikiams, numatomi specialūs keltuvai. Darbus ketinama įgyvendinti jau kitais metais“.
Tačiau šiemet (2024-aisiais), žiemai baigiantis, paaiškėjo, jog dar tik bus rengiamas arčiausiai prie miesto vartų – Geležinkelio stoties – esančio viaduko atnaujinimo projektas. Toliau nuo jos esantis viadukas, primena naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“, jau iš pagrindų renovuotas.
Viadukas prie Geležinkelio stoties remontininkų dar turės palaukti
Šiemetinei liepai persiritus į antrąją pusę, „Kas vyksta Kaune“ uždavė (per Kauno miesto savivaldybės Ryšių su visuomene skyrių) keletą klausimų viaduko prie Geležinkelio stoties renovacijos (atnaujinimo) tema ir gavome štai tokį Kauno savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo Aloyzo Pakalniškio komentarą:
„Šiemet savivaldybė atliko būtiniausius viaduko remonto darbus, kad juo būtų saugu ir patogu naudotis. Viaduko kapitalinis remontas atidėtas, kol „Lietuvos geležinkeliai“ parengs planuojamą stoties rekonstrukcijos projektą, ir paaiškės būsimo geležinkelio trasa po viaduku bei galimos naujos viaduko atramų vietos. Dėl išsamesnės informacijos reikėtų kreiptis į šią bendrovę.“
Būtinai kreipsimės, tačiau ir be to žinome, kad Kauno miesto vartų nepuošiančiam viadukui dar teks ne vienerius metus laukti savo naujo „rūbo“.
O kol kas būtų gerai, jei kas nors susimylėtų ant jo „pabaltinti“, tepliones (niekdarių „autografus“). Kad vis ne taip atgrasiai bei anaiptol nesvetingai svečius pasitiktų prie Geležinkelio stoties ši seniai apleista šaunaus Kauno miesto savivaldybei priklausanti infrastruktūra…