Fiksuojami masiniai IT sutrikimai: paveikti oro uostai, bankai, traukinių eismas – Kas vyksta Kaune

Fiksuojami masiniai IT sutrikimai: paveikti oro uostai, bankai, traukinių eismas siejama su „Microsoft“ operacinėmis sistemomis

Lrytas.lt 2024/07/19 10:45
Sutrikimai IT sistemose / Atvirųjų šaltinių nuotr.
Sutrikimai IT sistemose / Atvirųjų šaltinių nuotr.

Sidnėjaus oro uoste buvo sustabdyti skrydžiai, prekybos centruose kilo chaosas prie kasų, o televizijos eteryje sutriko automatinis įgarsinimas, grafika ir kompiuteriai.

Kelios valandos prieš tai, kai Australija patyrė rimtų problemų, kelios JAV oro transporto bendrovės taip pat pranešė, kad dėl IT sutrikimų teko atidėti arba atšaukti skrydžius.

Sutrikimo priežastis neaiški, tačiau daugelis nukentėjusiųjų ją siejo su „Microsoft“ kompiuterių operacinėmis sistemomis.

Sidnėjaus oro uoste iš informacinių ekranų dingo informacija. Pigių skrydžių bendrovė „Jetstar“ vidinių skrydžių terminalo keleiviams paskelbtame pranešime teigė, kad dėl „Microsoft“ problemos negali registruoti keleivių ir įlaipinti jų į skrydžius.

Bendrovė „Virgin Australia“ savo keleiviams taip pat pranešė, kad skrydžiai „visiškai sustabdyti“.

Socialinės žiniasklaidos vartotojai pranešė apie eiles tokiose parduotuvėse kaip „Woolworths“, kuriose neveikė mokėjimo sistemos.

Australijos sutrikimų svetainėje „Downdetector“ skelbiama, kad apie sutrikimus pranešė Nacionalinis Australijos bankas, telekomunikacijų bendrovė „Telstra“, „Google“ ir kt.

Oficialioje „Microsoft 365“ paskyroje socialiniame tinkle „X“, sakoma, kad „tiriame problemą, kuri turi įtakos naudotojų galimybei naudotis įvairiomis „Microsoft 365“ programomis ir paslaugomis“.

Australijos kibernetinio saugumo priežiūros tarnyba pareiškime teigė, kad nėra informacijos, leidžiančios manyti, jog tai būtų kibernetinio saugumo incidentas.

„Mūsų dabartinė informacija yra tokia, kad šis sutrikimas susijęs su technine problema, susijusia su trečiosios šalies programinės įrangos platforma, kurią naudoja paveiktos įmonės“, – sakoma pareiškime.

BBC taip pat praneša, kad Berlyno oro uostas taip pat pranešė apie vėlavimus dėl „techninio gedimo“.

Ispanijoje pranešta apie „incidentą“ visuose šalies oro uostuose.

„Dirbame, kad jį kuo greičiau išspręstume. Tuo tarpu operacijos tęsiamos naudojant rankines sistemas“, – teigia Ispanijos oro uostų operatorius.

Taip pat viena iš pagrindinių Jungtinės Karalystės traukinių bendrovių įspėjo keleivius, kad jie gali tikėtis trikdžių, nes kompanija susiduria su „plačiai paplitusiomis IT problemomis“.

Visos keturios „Govia Thameslink Railway“ geležinkelio bendrovės – „Southern“, „Thameslink“, „Gatwick Express“ ir „Great Northern“ – paskelbė socialinėje žiniasklaidoje, kad „šiuo metu visame tinkle susiduriame su didelėmis IT problemomis“.

„Mūsų IT komandos aktyviai tiria, kad nustatytų pagrindinę problemos priežastį. Tam tikrose vietose negalime gauti prieigos prie vairuotojų diagramų, todėl galimi trumpalaikiai atšaukimai, ypač „Thameslink“ ir „Great Northern“ tinkluose. Be to, sutrikusi ir kitų pagrindinių sistemų, įskaitant mūsų realaus laiko klientų informavimo platformas, veikla. Kai tik galėsime, pateiksime papildomos informacijos. Tuo tarpu prieš kelionę prašome reguliariai pasitikrinti savo kelionę“ – praneša JK geležinkeliečiai.

Jungtinėje Karalystėje dėl sutrikimų neberodomas „Sky News“ kanalas. Kaip nurodo BBC, šį rytą kanalas negalėjo transliuoti tiesioginės transliacijos, teigia bendrovės vykdomasis pirmininkas.

Kompanija „Microsoft“ teigia, kad po paslaugų problemų imasi „švelninimo veiksmų“, praneša naujienų agentūra AFP. Ji teigia, kad sutrikimai prasidėjo ketvirtadienį apie 18:00 Rytų laiku (1 val. nakties Lietuvos laiku).

Bendrovė teigia tirianti problemas, susijusias su debesijos paslaugomis JAV – ir problemą, turinčią įtakos kelioms jos programoms ir paslaugoms.

Daugiau naujienų skaitykite čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA