Susisiekimo ministerija ir Kauno rajono savivaldybė surėmė pečius: aptarė 13 projektų

/ KRS nuotr.
/ KRS nuotr.

„Nedalinkime pažadų, kurių negalėsime įgyvendinti, bet tai, ką suplanavome, stenkimės atlikti greičiau“, – tvirtino susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas. Kartu su akcinės bendrovės „Via Lietuva“ generaliniu direktoriumi Mariumi Švaikausku, lydimas Kauno rajono mero Valerijaus Makūno ir jo komandos, viceministras penktadienį apžiūrėjo pakaunėje vykstančius darbus ir tarėsi kaip paspartinti suplanuotus projektus.

Sutarė dalintis našta

„Via Lietuva“ valdo daugiau kaip 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, beveik 600 kilometrų driekiasi per Kauno rajono savivaldybės teritoriją. Nors finansavimas yra nepakankamas, M. Švaikauskas tvirtino sieksiantis valstybinių kelių plėtros ir priežiūros sistemą pakelti į aukštesnį kokybinį lygį.

/ KRS nuotr.

Valstybė prioritetais laiko automagistralę „Via Baltica“, Utenos plentą, karinio mobilumo projektus ir tiltų būklės gerinimą, todėl mažiau finansiškai imlias kelių atkarpas sieks perduoti savivaldybėms arba jas tvarkys solidariai pasidalijant našta. Tokiam modeliui jau pritarė centrinė šalies valdžia, rašoma Kauno rajono savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Kauno rajono savivaldybė dar 2018 metais pateikė tuometinei Lietuvos automobilių kelių direkcijai (dabar „Via Lietuva“) sąrašą gatvių, kurias norėtų perimti ir sutvarkyti. V. Makūnas apgailestavo, kad gatvių perdavimo procedūros užsitęsė.

„Valstybiniai keliai kerta beveik kiekvieną miestelį. Reikia parengti techninius projektus ir kartu ieškoti finansavimo galimybių“, – kalbėjo meras.

Kelius tvarko kompleksiškai

Šiandien galima įsitikinti, kad kai kurie ankstesni Kauno rajono savivaldybės susitarimai su Susisiekimo ministerija jau duoda vaisių. Svečiai apžiūrėjo Zapyškį kertančią Vytauto gatvę, kurioje vyksta rekonstrukcijos darbai.

/ KRS nuotr.

Savivaldybė įsipareigojo nutiesti požeminius elektros tinklus, įrengti naują apšvietimą, autobusų stotelę su keleivių laukimo paviljonu. „Via Lietuva“ yra atsakinga už važiuojamosios kelio dalies atnaujinimą, pėsčiųjų takų bei lietaus surinkimo tinklų įrengimą.

Dėkodamas už bendradarbiavimą, V. Makūnas paprašė M. Švaikausko paspartinti keleivių paviljono perdavimą. „Norėtume visus darbus padaryti iš karto“, – kalbėjo meras.

Kapitaliai atnaujinama ir Vilkijos Čekiškės gatvė: čia taip pat bus remontuojama važiuojamoji dalis, tvarkomos vandens ir nuotekų sistemos, numatyta įrengti pėsčiųjų takus, šiuolaikinį apšvietimą, keleivių laukimo stotelę.

Netenkina darbų kokybė

Transporto spūstys slegia labiausiai augančias Domeikavos, Karmėlavos, Akademijos ir Ringaudų seniūnijas, tačiau problemų turi ir mažesnės gyvenvietės. Pavyzdžiui Kačerginė: savivaldybė rekonstravo Šaltinio aikštę ir daug investavo į gatvių infrastruktūra, tačiau kurortinės teritorijos statusą turinčiame miestelyje stinga automobilių stovėjimo vietų. Nesaugu ir įvažiuojamajame kelyje ties Šaltinių taku, todėl jo dalyje M. Švaikauskas pasiūlė įrengti atitvarus.

/ KRS nuotr.

Susisiekimo ministerijos atstovai taip pat apžiūrėjo tarp Ringaudų ir Kačerginės tiesiamą dviračių taką, kurio nepavyksta užbaigti dėl ESO vykdomų darbų. Svečių netenkino ir neseniai rekonstruoto plento dangos kokybė. „Tokie lopai nedaro garbės rangovams“, – pastebėjo M. Švaikauskas, patikinęs, kad kelininkų brokas bus ištaisytas.

Šakių plentu kasdien pravažiuoja dešimtys tūkstančių automobilių, o įrengti nauji transporto mazgai ties Akademija tik iš dalies pagerino situaciją, todėl ši teritorija ir toliau bus Susisiekimo ministerijos akiratyje.

Jau pradėta ir šiemet bus pristatyta kelių inžinerijos studija, kuri ne tik leis įvertinti transporto srautus Akademijos-Ringaudų aglomeracijoje, bet ir siūlys optimalius sprendinius jiems suvaldyti. Aleksotą ir Noreikiškes jungiančioje Šiltnamių gatvėje jau dabar reikia pokyčių. Šią jungtį pasiryžusi perimti Kauno rajono savivaldybė.

Aptarė 13 projektų

Ypač sudėtinga situacija susiklostė 12 tūkstančių gyventojų turinčioje Domeikavos seniūnijoje. Sargėnuose prasidėjusi Vandžiogalos plento rekonstrukcija dar labiau padidino spūstis. Siekdama sumažinti Vandžiogalos plento apkrovas, Kauno rajono savivaldybė nusprendė iš privačių asmenų nupirkti Ozo gatvės dalį su inžinerinėmis komunikacijomis ir žemės sklypais. Ozo gatvės jungtis su kitomis Domeikavos seniūnijos gatvėmis leis pagerinti Kumpių, Žemaitkiemio, Ražių ir kitų gyvenviečių susisiekimą su Kauno miestu.

/ KRS nuotr.

V. Makūnas tvirtino, kad tarp svarbiausių savivaldybės prioritetų yra Domeikavą su Lapėmis jungianti Bažnyčios gatvė. „Šioje zonoje yra Domeikavos gimnazija, vaikų darželis „Upė“, planuojame statyti pradinę mokyklą, todėl labai svarbu užtikrinti saugumą“, – kalbėjo meras.

Susitikime su Susisiekimo ministerijos atstovais iš viso buvo aptarta 13 projektų. Zapyškio Šv. Jono Krikštytojo bažnyčioje V. Makūnas svečiams pristatė parengtą naujos prieplaukos projektą, vyko diskusija apie galimybes plėtoti laivybą Nemune ir Neryje.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA