Šiandien pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo.
Kaip pažymima Vidaus vandens kelių direkcijos pranešime žiniasklaidai, visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos ir šliuzo pobūdžio. Tai valstybinės reikšmės objektas, ypatingai svarbus žingsnis šalies laivybai – nepertraukiamai 500 km laivybai Nemunu nuo Druskininkų, pro Kauną iki Kuršių marių, taip sujungiant Nemuno aukštupį ir žemupį. Kelias atsivers pastačius laivybos šliužą Kauno HE užtvankoje.
„Laivyba mūsų šalyje jau kuris laikas išgyvena renesansą. Savo ruožtu dedame pastangas, kad sudarytume tam palankias sąlygas, kurdami infrastruktūrą. Praėjusių metų rugpjūtį pabaigtas ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau raško savo sėkmės vaisius. Šis kelias Kauną tiesiogiai sujungia su Klaipėdos jūrų uostu ir tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje. Į viską žiūrime kompleksiškai, jau pradėjome darbus ir Nemuno aukštupyje ties Alytumi, Druskininkais. Tikslas – eksploatuoti abi Nemuno upės atkarpas abipus Kauno HE užtvankos, kam neabejotinai reikalinga įrengti laivų šliuzą.
Šiandien pasirašyta sutartis – tai pagrindas įgyvendinant tolimesnius planus. Sutartis reikalinga, kad būtų galima atsakyti į klausimus prieš pasirenkant tinkamiausius sprendinius, įvertinant projekto sudėtingumą. Kauno miesto savivaldybės skiriamos lėšos leis įvertinti poveikį aplinkai, pateikti projektinius pasiūlymus, terminus ir šliuzo statybos kainą. Akivaizdu, kad projektui būtinas Valstybinės svarbos objekto statusas“, – pranešime žiniasklaidai teigė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Dar 2023m. vasario 28 d. Kauno miesto savivaldybė ir Vidaus vandens kelių direkcija pasirašė sutartį dėl laivybos šliuzo ties hidroelektrine poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo finansavimo. Tai ypatingai svarbus žingsnis šalies laivybai, todėl buvo vykdomos tarptautinio viešojo pirkimo procedūros. Laimėtoju buvo pripažinta įmonė UAB „Aplan”. Sutarties terminas 2,5 m. Planuojamų darbų vertė – 490 tūkst. Eur be PVM.
Šliuzo įrengimas ties vadinamuoju HES‘u yra pažymėtas Kauno bendrajame plane. Tačiau nuo pat 1962-ųjų, kai buvo pastatyta hidroelektrinė, šliuzo projektas liko neįgyvendintas.
Prieš kelis metus miesto vadovai ėmėsi iniciatyvos šią klaidą ištaisyti, pateikdami nacionalinės valdžios institucijoms siūlymą imtis laivų šliuzo projekto įgyvendinimo. Šliuzo įrengimą Kauno miesto savivaldybė įtraukė į Kauno strateginį veiklos planą.