Vilniuje naktinis miesto transportas po karantino grįžo, o kaip Kaune? – Kas vyksta Kaune

Vilniuje naktinis miesto transportas po karantino grįžo, o kaip Kaune?

R. Tenio nuotr.
R. Tenio nuotr.

Vyriausybei nutarus paskelbti karantiną koronaviruso pandemijos metu, taikytos griežtos keleivių vežimo sąlygos viešajame transporte – Vilniuje ir Kaune visų naktinių autobusų atsisakyta. Prieš mažiau nei pora metų (2022 m. liepos 29-ąją), siekiant pagerinti susisiekimą nakties metu, sostinėje naktiniai autobusų maršrutai sugrąžinti. O ar antrasis pagal dydį šalies miestas neatsiliks nuo Vilniaus?

UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ priminė, kad naktinių autobusų maršrutai nutraukti 2020 m. pavasarį.

2020-aisiais „Kauno autobusai“ paskelbė apie maršrutų tvarkaraščių pokyčius ir kai kurių viešojo transporto maršrutų nutraukimą – tarp jų ir naktinių autobusų atsisakymą. Buvo atsisakyta 24,27 ir naktinių – 13N, 14N, 37N autobusų.

Taip pat Kaune pakeisti maršrutų tvarkaraščiai: 3, 6, 29G, 33, 34G, 37, 54, 57G, 68 autobusų ir visų troleibusų (išskyrus 2, 4, 8, 10 maršrutus) maršrutų darbo dienų eismo tvarkaraščiai. Minėtuose maršrutuose autobusai ir troleibusai darbo dienomis važiavo rečiau.

Vis dėlto, Vilniuje, kaip skelbė naujienų portalas madeinvilnius.lt, naktiniai autobusai vėl pradėjo važiuoti nuo 2022 m. liepos 29-osios.

„Nuo liepos 29 d. Vilniuje pradeda važiuoti naktiniai autobusai, kurie iš penktadienio ir iš šeštadienio naktimis sostinės gyventojus veš 5 skirtingais maršrutais, aprėpiančiais didžiąją dalį miesto gyvenamųjų rajonų.

Vasarai persiritus į antrąją pusę – mieste daugėja iš atostogų grįžtančių gyventojų, todėl savaitgaliais ir vėl suaktyvėja naktinis miesto gyvenimas“, – skelbė portalas madeinvilnius.lt.

Kauniečių judėjimo įpročiai keičiasi

Iki 2030 metų darnaus judumo planą įgyvendinantis Kaunas jau realizavo nemažai priemonių, kuriomis siekiama didinti aplinkos patrauklumą, gerinti gyvenimo kokybę, didinti eismo saugą bei mažinti oro užterštumą ir triukšmą.

Pastebima, kad po koronaviruso pandemijos laikotarpio viešajame transporte nuolat didėja keleivių srautas – keičiasi kauniečių judėjimo įpročiai.

„Po „Covid-19“ pastebime nuolatos didėjantį keleivių srautą miesto viešajame transporte.

Kadangi kasmet plečiasi dviračių ir pėsčiųjų takų tinklas, pastebime, kad vis daugiau kauniečių kelionėms į darbą ar kitur vis dažniau renkasi dvirates transporto priemones ar paprasčiausią judėjimą pėsčiomis“, – naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Vis dėl to, nors srautai Kauno viešajame transporte didėja – sugrąžinti naktinį viešąjį transportą (bent jau kol kas) neplanuojama.

Kaip teigė M. Matusevičius, matoma, kad poreikius patenkinama pavėlinti ir padidinti maršrutų skaičiai mieste vykstančių renginių metu.

Kaune įrengs tramvajų?

Vienas iš tikslų siekiant darnaus judumo – sumažinti automobilių skaičių gatvėse. Kaip jau skelbėme anksčiau, dėl intensyvaus automobilių tranzito pokyčių imtasi Senamiestyje: įrengta transporto priemones fiksuojanti sistema, papildomai žadama įrengti informacinius ženklus, įspėsiančius vairuotojus apie būsimą pravažiavimo mokestį (planuojama, kad sistema su apmokestinimu pradės veikti antroje metų pusėje).

Be kita ko, Kauno savivaldybė dar planuoja rengti galimybių studiją dėl naujų didelio našumo viešojo transporto rūšių poreikio – tarp jų minimi greitieji autobusai ir tramvajus.

Kauno miesto tarybai pritarus, prie galimybių studijos projekto įgyvendinimo prisidės Europos Sąjungos 2022–2027 m. LIFE programos priemonė „Europos miestų gebėjimai“, pagal kurią studijai numatyta skirti 60 tūkst. eurų.

Didelio našumo viešasis transportas – tokia viešojo transporto forma, kuri per vieną valandą gali pervežti ne mažiau nei 3600 keleivių.

Darnaus judumo planas numato, jog tai gali būti greitieji autobusai, važiuojantys fiziškai atskirtais keliais (angl. bus rapid transit) arba modernus tramvajus.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA