Ši žiema kelininkams neleidžia atsikvėpti. Nepaisant intensyvių darbų, nepatenkintų kelių priežiūra vis tiek yra. Pastebima, kad susidomėjimas kaip dirba kelininkai didėja, todėl pristatoma naujiena – interaktyvus kelių priežiūros žiemą žemėlapis. Jame galima matyti kaip dirba kelininkai: kokie keliai jau nuvalyti, pabarstyti, kuriuose darbai planuojami.
Žemėlapyje ryškiau nuspalvinti keliai reiškia, kad ten jau darbai yra atlikti, o punktyrine linija žymimi valstybinės reikšmės keliai, kuriuose darbai planuojami.
„Viskas yra legendoje, žemėlapio dešinėje pusėje. Paaiškinta, kas ką reiškia, kokia spalva reiškia, net storis linijos turi įtakos laiko tarpui“, – aiškina žemėlapio kūrėjai.
Žemėlapyje realiu laiku matoma kur ir kiek mechanizmų dirba, taip pat 8 valandoms planuojami jų maršrutai. Tai, sako, padės vairuotojams planuoti saugesnes keliones ir suprasti kelininkų darbų mastą.
„Tai yra ir kontrolė mūsų darbuotojams, nes kiekvienas operatorius gauna informaciją atskira aplikacija, kur jam suformuota užduotis, kokį maršrutą turi pravažiuoti ir kokį darbą turi atlikti. Tą informaciją mato ne tik visuomenė, bet ir atsakingi asmenys“, – sako „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Audrius Vaitkus.
Per pastaruosius tris mėnesius „Kelių priežiūros“ mechanizmai nuvažiavo net 1,7 mln. km – tai yra atstumas, prilygstantis daugiau nei 25 kelionėms aplink žemę. Iki dabar panaudota per 120 tūkst. tonų druskos.
Interaktyvų žemėlapį galite rasti čia.
Tačiau vairuotojai nepatenkinti, norėtų dar geresnės priežiūros.
„Jeigu mes turime ekstremalią situaciją, kai per sausio mėnesį buvo išbarstyta trečdalis viso sezono druskos kiekio, tai mes sunkiai kažką padarysime.
Per paskutinius kelerius metus, finansavimą kelių priežiūrai esame padidinę ir kas yra labai svarbu – finansavimo padidinimas rudens laikotarpiu, kad būtų susitvarkoma maksimaliai iki to šaltojo sezono, kada mes jau turim ekstremalią situaciją“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Vieni keliai žiemą valomi ir barstomi dažniau, kiti – rečiau, dar kiti visai nebarstomi, o tik nuvalomas sniegas arba šiurkštinama apledėjusi danga. Taip yra todėl, kad žiemos priežiūros darbai skirstomi į penkis priežiūros lygius – pagal eismo intensyvumą ir kelių svarbą.
„Be planuojamų ir vykdomų darbų, be informacijos apie mūsų barstytuvus, valytuvus ir išbertą druskos kiekį, dar galima spustelti ant kiekvieno kelio ruožo ir gauti informaciją koks yra nustatytas kelio priežiūros lygis ir nuo kurios iki kurios valandos turi būt vykdomi darbai“, – žemėlapio funkcijas aiškina A. Vaitkus.
„Kelių priežiūrai“ patikėta 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių. Bet, pasak kelininkų, net ir pasitelkiant naująsias technologijas, neįmanoma visiškai užtikrinti, kad kuriame nors ruože nesusidarys slidi danga, todėl vairuotojai turi būti atidūs.
Daugiau naujienų skaitykite čia.