Jeigu esate tiesiog eilinis kaunietis, norintis apsilankyti Kauno mero kabinete ir akis į akį aptarti rūpinčius klausimus, to padaryti galimybės nebėra. Nuo liepos paties mero sprendimu panaikintas aprašas, kuriuo buvo nustatyta tokių priėmimų tvarka. Nepapulsite nė pas vicemerus, nors, žinoma, visuomet galite rašyti elektroninį laišką ir tikėtis sulaukti atsakymo.
Tai nereiškia, kad ryšio su kauniečiais bent formaliai neturi savivaldybės administracija. Tiesiog betarpiškai pasikalbėti su meru jūsų šansas nebent atsitiktinai sutikus jį Laisvės alėjoje, su sąlyga, kad miesto galva nuo jūsų nepabėgs. Arba bandyti pagauti kokiame mažiau iškilmingame renginyje, kurių nėra tiek jau daug.
Nustatė taryba, panaikino meras
2018-ųjų birželį Kauno savivaldybės taryba įtvirtino tvarką, pagal kurią meras interesantus priima ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius, mero pavaduotojai – ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Priėmimo data ir laikas būdavo skelbiami interneto svetainėje.
Šių metų liepą Visvaldas Matijošaitis pasirašė potvarkį, kuriuo minėtoji tvarka neteko galios ir juridiškai panaikino merui bei vicemerams pareigą tiesiogiai bendrauti su gyventojais. Būta tokios elektroninės registracijos formos, kuri šiuo metu yra neaktyvi.
Pirmadienį naujienų portalui pateiktame komentare Kauno savivaldybės Klientų aptarnavimo ir informavimo skyriaus vedėja Jolanta Tarasevičienė paaiškino, kad naujame Savivaldos įstatyme nebeliko prievolės rengti mero priėmimus.
„Tačiau tai nereiškia, kad meras bei jo komanda nemato ar negirdi kauniečių problemų. Lankydamasis įvairiuose renginiuose ar objektuose meras nuolat bendrauja su gyventojais, tiesiogiai išklauso jų lūkesčius, nuomones. Atitinkamai iš to kyla papildomi klausimai, priimami būtini sprendimai“, – nurodė J. Tarasevičienė.
Pagal Savivaldos įstatymą, prievolė priimti gyventojus liko tarybos nariams. Paskutinį tokį priėmimą surengė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos politikai šių metų lapkričio 29 d. Apie būsimus susitikimus informacijos kol kas nėra.
Bendrauja netiesiogiai
Pasak J. Tarasevičienės, šiuolaikinės komunikacijos priemonės leidžia bendrauti neakivaizdžiai. Kasdien sulaukiama daugybės elektroninių laiškų, skambučių telefonu. Kauniečiai aktyviai užduoda klausimus savivaldybės administracijai naudodamiesi ir socialiniais tinklais.
Miestiečiai savo klausimus ir problemas taip pat gali pateikti raštu, atvykę į interesantų priimamąjį Laisvės al. 94. Fiziniai ir juridiniai asmenys paprašyti, pasiskųsti ar pasidžiaugti vadovybe gali pasinaudoję savivaldybės elektroninių paslaugų portalu. Reikia pažymėti, kad skaitmeninių autentifikavimo priemonių nenaudojantiems kauniečiams to padaryti nepavyks.
„Kas vyksta Kaune“ nepavyko sužinoti, kiek miestiečių buvo priimta praėjusias dvi mero kadencijas, kai tokia paslauga dar egzistavo – statistika esą nevedama. Savivaldybės atstovai pridūrė, kad gyventojai gali kreiptis į merą elektroniniu paštu [email protected], išdėstydami savo problemas, pateikdami pasiūlymus, išsakydami nuomonę, pastebėjimus ir lūkesčius.
Pagrindinė informacija apie Kauno miesto gyventojų aptarnavimą pateikiama čia.
V. Matijošaitis: nesu kabinetinis meras
Kauno savivaldybė naujienų portalui perdavė mero komentarą, kurį V. Matijošaitis pageidavo publikuoti visą:
„Visada sakiau ir dar kartą pakartosiu, kad aš dirbu ne vienas, o su visa komanda. Kiekvienas turi savo kompetencijas ir atsakomybes. Dėl to per paskutinius 8 metus mieste vyksta tiek daug pokyčių, kuriuos daugelis mato ir vertina.
Miesto reikalai nesprendžiami viename asmenyje. Jeigu nori nuveikti kažką apčiuopiamo ir realiai tvarkyti miesto, gyventojų problemas, jas turi deleguoti tiems, kurie geriausiai išmano ir tiesiogiai su tuo dirba. Tą ir daro visa administracija.
Nebuvau ir nebūsiu tas, kuris daro formalius priėmimus sėdėdamas tarp keturių sienų. Galbūt kažkas jau pasiilgo kabinetinio mero, užsidariusio savo „karalystėje“, bet čia tikrai ne apie mane. Su žmonėmis reikia bendrauti mieste – ten, kur vyksta gyvenimas. Tą ir stengiamės daryti – tiek aš, tiek ir mano kolegos.
Kauniečius sutinku ir mielai pabendrauju net pietų metu, eidamas Laisvės alėjoje. Matau, kaip jie džiaugiasi ir mėgaujasi gražėjančiu miestu. Lygiai taip tiesiogiai pabendraujame lankantis įvairiuose objektuose, renginiuose. Man nereikia oficialumų ir didelio stalo, kad išgirsčiau žmones, sužinočiau apie jų rūpesčius – tam yra daug paprastesnių būdų.
Neseniai su policijos pareigūnų bendruomene atidengėm obeliską Angelams sargams – susitikome, pabendravome. Ruošiantis Vandžiogalos plento rekonstrukcijai, nuvykau į vietą ir sutarėme, kad neliesime ir išsaugosime kelis šimtus medžių, augančių palei gatvę, nors projektuotojai buvo nusiteikę kiek kitaip.
Tokių susitikimų būna pakankamai daug ir dažnai, bet jie vyksta ne dėl ataskaitų popieriuje ir ne tam, kad būtų apie ką parašyti „Kas vyksta Kaune“, o siekiant konkrečių rezultatų miestui ir kauniečiams.“
Daugiau šia tema
Situacija Kauno rajone
Kauno rajono savivaldybės mero patarėjas komunikacijai Edmundas Mališauskas naujienų portalui nurodė, kad meras Valerijus Makūnas iš anksto užsiregistravusius gyventojus priima pirmadieniais ir trečiadieniais bei kitomis dienomis, kai nėra svarbių pasitarimų, taip pat vyksta į seniūnijas.
„Pavyzdžiui, praėjusį pirmadienį su Domeikavos seniūnaičiais aptarė šioje seniūnijoje planuojamus darbus. Panašus susitikimas vyko Alšėnų seniūnijoje. Su Kačerginės bendruomene kelis kartus diskutuota dėl galimybių čia įrengti mažųjų laivų uostą, su Zapyškio gyventojais – dėl turgelio veiklos. Akademijos gyventojams pristatytas VDU Ugnės Karvelis gimnazijos priestato projektas ir panašiai“, – vardijo E. Mališauskas.
Jis pridėjo, kad Kauno rajonas yra viena sparčiausiai augančių Lietuvos savivaldybių, todėl gyventojai ir verslo įmonės dažnai kreipiasi dėl teritorijų planavimo, urbanistinės plėtros, gatvių ir kitos infrastruktūros.
„Plėtra dažnai kelia įtampų tarp gyventojų ir verslo, todėl merui tenka nagrinėti bendruomenių skundus dėl triukšmo, taršos, kvapų, intensyvaus transporto. Tai ypač aktualu Karmėlavos, Ringaudų, Užliedžių, Domeikavos, Garliavos seniūnijoms“, – sakė mero patarėjas.
Kauno rajono savivaldybėje gyventojų aptarnavimas, jų prašymų ir skundų nagrinėjimas vyksta vadovaujantis Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Kauno rajono savivaldybės administracijoje tvarkos aprašo nuostatomis. Konsultacijos gyventojams teikiamos pagal administracijos direktoriaus patvirtintą grafiką.
Gyventojų problemas fiksuoja ir pas specialistus nukreipia savivaldybės Gyventojų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius. Informacija apie gyventojų priėmimą skelbiama savivaldybės interneto svetainėje. Viešosios tvarkos skyriaus konsultacijoms gyventojai atvyksta pagal rašte, kurį gauna registruotu laišku, paskirtą laiką. Žmonės esą ypač domisi teisinėmis konsultacijomis, kurios teikiamos nemokamai.
Informacija apie Kauno rajono gyventojų priėmimus pateikiama čia.
Savivaldybės vadovų priėmimai didžiuosiuose miestuose
Nepaisant, kaip nurodė Kauno savivaldybė, įstatyme išnykusios prievolės priimti gyventojus, šią paslaugą bent jau viešojoje erdvėje pateikiamais duomenimis vis dar organizuoja didieji Lietuvos miestai.
Vilniaus meras Valdas Benkunskas fizinius ir juridinius asmenis priima per 20 darbo dienų, apie priėmimo laiką interesantai informuojami telefonu, el. paštu arba raštu. Vilniaus rajono meras Robertas Duchnevičius iš anksto užsiregistravusius gyventojus priima antradieniais, 13.00-16.30 val.
Klaipėdos miesto meras priėmimams skiria valandą per savaitę, pas Šiaulių merą taip pat galima papulti kas savaitę, Panevėžio meras gyventojų laukia tokiu pat periodiškumu. Minėtų miestų savivaldybių puslapiuose pateikiamas ir vicemerų, administracijos direktorių priėmimų grafikas.