Vairuotojai, važiuodami Šakių plentu nuo Kauno link Kačerginės imasi už galvų, kelias tvarkomas, bet juo važiuoti itin sudėtinga. Senoji kelio danga išrausta keistomis atkarpomis, o stačios briaunos verčia vairuotojus gerokai pristabdyti. Vietiniai gyventojai piktinasi, nes, dėl nepatogios kelio atkarpos, vairuotojai bando ją apvažiuoti per aplinkines gyvenvietes, taip keldami pavojų pėstiesiems bei jų lėšomis tvarkytai kelio dangai.
Išdarkyta kelio danga
Kelyje link Kačerginės asfalto danga atrodo kaip šachmatų lenta – vienas plotas nugremžtas, kitas paliktas ir taip kelių kilometrų atstumu automobiliai lėtai juda savo tikslo link. Pradėti garantiniai dangos defektų šalinimo darbai nedžiugina vairuotojų, nes statūs asfalto kampai kelia baimę apgadinti automobilį, o važiuoti leistinu greičiu nepavyksta dėl nuolatinių stabtelėjimų tie kiekviena briauna.
„Koks genijus tvarko kelią nuo Ringaudų link Kačerginės? Pusę gremžta, pusę ne, kelias lopas iškapstytas, neįmanoma važiuoti, nuolat stabdyt reik. Kelionė namo ar į darbą užtrunka daug ilgiau nei įprastai“, – piktinosi skaitytojas.
Vairuotojai ieško apvažiavimo
„Pradėjus kelio Kaunas-Zapyškis atkarpos tarp Ringaudų ir Kačerginės gyvenviečių garantinio remonto darbus (kurie jau kuris laikas nevyksta, tik sugadinta kelio danga) didelė dalis tranzitinio eismo srauto pradėjo apvažinėt remontuojamą atkarpą per Pyplių kaimą Nemuno ir Piliakalnio gatvėmis“, – apie iškilusią problemą dėl atliekamų kelio darbų aiškino vietos gyventojas Šarūnas.
Anot jo, gatvė tapo pavojinga gyventojams, važiuojančių automobilių srautas išaugo, o leistino greičio laikosi retai. Gyventojai patys skyrė lėšas, kad dalis gatvės būtų sutvarkyta, o dabar jie mato, kaip ją niokoja sunkiasvoriai automobiliai.
„Transporto srautas piko valandomis suintensyvėjo iki maždaug 40-50 automobilių per valandą. Kartu važiuoja ir sunkusis transportas. Pažymiu, kad šios gatvės nepritaikytos tokiems transporto srautams. Piliakalnio gatvės dangos plotis yra tik 4,7 m, nėra įrengtų kelkraščių, neišlaikomas tokiam srautui būtinas atstumas tarp sankryžų ar įvažų, nėra pėsčiųjų perėjų, gatvės apšvietimas yra tik nedidelėje dalyje, yra vingiuotų vietų su labai prastu matomumu“, – apie kylančius pavojus gyventojams aiškino jis.
„Dalinai už gyventojų pinigus asfaltuotos Piliakalnio gatvės asfaltbetonio dangos kraštai jau pradėjo trūkinėti ir lūžinėti. Be to didžioji dalis transporto priemonių nesilaiko maksimalaus greičio gyvenvietėje ribojimo. Daugelis mašinų lekia 70-80 km/h greičiu ar dar greičiau. Pvz. bordo spalvos Toyota „Prius“ valstybinis numeris „LOT“. Jau ne kartą buvo avarinės situacijos išvažiuojant iš šoninių gatvelių ar bandant prasilenkiant apvažiuoti pėsčiuosius“, – apie susidariusią situaciją kalbėjo jis.
Laišką su iškelta problema gavo ne tik portalo „Kas vyksta Kaune“ redakcija, bet ir Kauno rajono savivaldybė, policija ir kelius prižiūrinti įmonė.
„Prašome kuo skubiau imtis būtinų priemonių siekiant sumažinti transporto srautą iki atitinkančio šio kelio kategoriją ir užtikrinti, kad būtų laikomasi maksimalaus greičio gyvenvietėje apribojimo laikymosi.
Prašome užkirsti kelią nuolatiniam ir sisteminiam teisės aktų pažeidinėjimui, kuris kelią tiesioginę grėsmę žmonių sveikatai ir gyvybei“, – savo laiške rašė Šarūnas.
Surengė reidus, didins policijos pajėgas
Dėl gyventojų jaučiamo nesaugumo kreipėmės į Kauno rajono savivaldybės mero patarėją Edmundą Mališauską, kuris informavo, jog atstovai kreipėsi į kelio darbų rangovą, o savo nuožiūra, užtikrinti eismo saugumui, kreipėsi į kelių policiją.
„Kelyje Nr.140, kuris priklauso Lietuvos automobilių direkcijai (LAKD) darbus vykdo UAB „Autokausta“. Gavęs gyventojų skundų dėl vykdomų kelio remonto darbų, Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pareigas laikinai einantis Gintaras Vasilavičius kreipėsi į rangovą, kuris paaiškino, kad vykdo kelio garantinį remontą. Rangovas dėl darbų pradžios Kauno rajono savivaldybės neinformavo, apylankos schemų nederino. Darbus žadėjo baigti gruodžio pradžioje.
Kauno rajono savivaldybė taip pat kreipėsi į kelių policiją, kurios atstovai surengė reidą Pyplių kaimo Piliakalnio gatvėje, tačiau tvirtino pažeidimų neradę. Žadėjo ir toliau stebėti transporto srautus, matuoti greitį“, – teigė E. Mališauskas.
Vyksta defektų šalinimas
Susisiekus su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiąja komunikacijos vadybininke Egle Nemanyte, ji informavo, kad minimoje kelio atkarpoje (kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai atkarpa nuo 10,3 km iki 16,7 km) šiuo metu vykdomi garantiniai dangos defektų šalinimo darbai.
„Kelių direkcija atsakingai ir nuosekliai vykdo valstybinės reikšmės kelių patikrą. Šioje kelio atkarpoje rekonstravimo darbai buvo atlikti prieš septynerius metus, 2016 m. liepos mėn. Darbus vykdę rangovai atliktiems darbams suteikė septynerių metų garantinį darbų kokybės laiko terminą. Kelių direkcija, siekdama užtikrinti tinkamą kelio kokybę bei ilgą kelio tarnavimo laikotarpį, prieš baigiantis garantiniam atliktų rekonstravimo darbų laikui, kelio atkarpose inicijavo kelio būklės tyrimus.
Dalyje rekonstruoto kelio atkarpų mobilia laboratorija atliktų tyrimų metu nustatyta, jog atlikti darbai turi defektų. Kelių direkcija darbus atlikusius rangovus įpareigojo defektus pašalinti, kad rekonstruotas kelias tarnautų tiek laiko, kiek numatyta. Rangovas šiuo metu šioje vietoje ir taiso skirtingose atkarpose Kelių direkcijos nustatytus defektus bei tai atlieka savo lėšomis“, – teigė E. Nemanytė.
Anot LAKD atstovės, apylankos per aplinkines gyvenvietes nebuvo nurodytos, o alternatyvius maršrutus renkasi patys vairuotojai. Ji pastebi, kad kelio danga tik dalinai nugremžta, nes atliekamas ne kapitalinis remontas, o garantinis defektų tvarkymas.
„Dalyje rekonstruoto kelio atkarpų mobilia laboratorija atliktų tyrimų metu nustatyta, jog atlikti darbai turi defektų, todėl Kelių direkcija darbus atlikusius rangovus įpareigojo defektus pašalinti. Rangovas šiuo metu šioje vietoje ir taiso skirtingose atkarpose Kelių direkcijos nustatytus defektus bei tai atlieka savo lėšomis“, – pastebi ji.
Darbininkai kelią sutvarkyti stengiasi kuo greičiau, bet tai priklauso ir nuo oro sąlygų.
„Girdime ir suprantame vairuotojų lūkesčius, su kuriais jie susiduria skirtingų kelio atkarpų taisymo metu. Vis dėlto, prašome vairuotojų kantrybės ir supratimo, nes rangovų atliekami defektų šalinimo savo lėšomis darbai, yra būtina, siekiant kokybės bei atsakomybės. Atlikus šiuos darbus šis kelias bus kokybiškas, saugus ir tarnaus tiek, kiek numatyta“, – žadėjo LAKD atstovė.
Ji priminė, kad valstybinės reikšmės kelių patikrą Kelių direkcija vykdo mobilia tyrimų laboratorija, leidžiančia greičiau, tiksliau ir objektyviau įvertinti kelių būklę, atliktų darbų kokybę. Mobiliąja kelių laboratorija atliekami tyrimai iki minimumo sumažina žmogaus įtaką vertinant kelio dangos būklę.
Po atliktų Kelių direkcijos mobilios laboratorijos tyrimų, objektai, taikant dvigubą kontrolę, pakartotinai tikrinami akredituotos ir nepriklausomos tyrimų laboratorijos.
LAKD pateikia informaciją, kad per šiuos metus, iki lapkričio mėnesio, jau patikrinti 86 kelių ruožai, kuriuose buvo atliktas remontas, penkiuose iš jų rasta defektų. Iš tikrintų 148 garantinio laikotarpio objektų, neatitikimai buvo nustatyti aštuoniuose. Pagal Kelių direkcijos numatytą tvarką, rangovai defektus pašalino savo lėšomis.
Kelio ruožai yra tikrinami jų remonto metu, pabaigus remontą ir tęsiantis garantiniam laikotarpiui. Papildomai šalyje kasmet atliekami valstybinės reikšmės kelių tinklo tyrimai, kurie leidžia nustatyti kelių būklę ir jos kitimo tendencijas, paskirstyti turimas lėšas proporcingai, didesnę dalį jų skiriant kelių su asfalto danga būklei gerinti.