Nauja savaitė kauniečiams prasidėjo netikėtumu Savanorių bei Taikos prospektuose – pirmos juostos, kurios skirtos tik viešajam transportui, sankryžose pažymėtos ženklais „įvažiuoti draudžiama“, vairuotojų dar vadinamais „plyta“. Šis kelio ženklas draudžia minėta juosta kirsti sankryžą visiems automobiliams, išskyrus viešąjį transportą. Naujovė įvesta ir miesto centre.
„Visa pirma Savanorių pr. juosta – A juosta, stenkitės nelėkti ja taupydami laiką, visur kameros, gražios visiems dienos. Dar pakelia droną ir stebi prie „Telekomo“! Visam mieste tokie ženklai sukabinti, kur autobusų juosta, ne tik Savanoriuose“, – „Kas vyksta Kaune“ eismo grupėje įspėjo kaunietis.
„Taikos pr. prie „Telekomo“, kas mėgstat A juostą, nepapulkit, nes prasileisit skaudesnę baudą nei tik už A. Pakeitė ženklą. Tiesiai važiuoti negalima, išskyrus viešam transportui. Idiotizmas, visą Taikos pr. nuo „aklųjų“ tiesiai sukiša į vieną juostą… o į kairę dvi juostos. Po pertvarkymo ta vieta idiotiška“, – piktinosi kitas vairuotojas.
„Čia tokie ženklai tik LT, nes kitur žmones supranta, kad, jei A juosta, tai ja nieks ir nevažiuoja, tik maršrutinis transportas. O LT dzin, važiuoja A juosta negalvodami. Už tai ir pakabino tokius ženklus, bet vis tiek visi kaip važiavo taip ir važiuoja, jų net nemato, nors yra visam mieste“, – dėmesį atkreipė internautas.
„Kas vyksta Kaune“ galima kokį komentarą iš savivaldybės dėl tų „plytų“? Pvz. prie „Telekomo“ važiuojant nuo „aklųjų“. Koks proto guzas sugalvojo palikt vieną juostą eismui tiesiai per sankryžą? Ar projektavęs žmogus bent teises turi?“ – klausimą iškėlė dar vienas kaunietis.
Apie naujuosius kelio ženklus naujienų portalui pakomentavo Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, priminęs, kad pagal KET kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir raide „A“, ne maršrutinėms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama.
„Kelio ženklų Nr. 507 „eismo kryptys sankryžoje“ įrengimas su kelio ženklų Nr. 301 „Įvažiuoti draudžiama“ atvaizdais eismo organizavimo nepakeitė. Pagal kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių reikalavimus ženklo Nr. 301 atvaizdą leidžiama naudoti ženkluose Nr. 507–512, 520 ir 521“, – aiškino M. Matusevičius.
– Kokiomis sąlygomis elektromobiliai ar kitos transporto priemonės gali važiuoti A juosta mieste? – klausėme Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo.
– Elektromobiliai gali važiuoti eismo juosta maršrutiniam transportui, jeigu eismo juosta pažymėta elektromobilio simboliu.
– Galbūt miestas planuoja paženklinti šias juostas atitinkamu žymėjimu elektromobiliams?
– Eismo juostų maršrutiniam transportui ženklinimas elektromobilio simboliais artimiausiu metu neplanuojamas.
– Kuriose būtent sankryžose įrengti ženklai „draudžiama įvažiuoti“, pro kuriuos gali važiuoti tik viešasis transportas?
– Savanorių pr., Taikos pr., Kęstučio g., K. Donelaičio g. esančiose sankryžose, kuriose įrengta eismo juosta maršrutiniam transportui.
Jeigu eismo juosta, skirta maršrutiniam transportui važiuoti ta pačia kryptimi, yra dešiniajame važiuojamosios dalies krašte ir nėra atskirta ištisine horizontaliojo ženklinimo linija, prieš posūkį į dešinę sukantys vairuotojai privalo, o apvažiuojantys sustojusią į kairę sukti transporto priemonę gali persirikiuoti į šią eismo juostą. Kitais atvejais ne maršrutinėms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama.
– Kuriose Kauno gatvėse pirmoji juosta priskirta tik viešajam transportui?
– Savanorių pr., Taiko pr., Kęstučio g., K. Donelaičio g., Linkuvos g. ir S. Žukausko g.
– Ar Taikos pr. ir A. Baranausko g. sankryžoje, važiuojant nuo Tvirtovės alėjos, nekils problemų dėl automobilių srauto, mat šioje sankryžoje pirmoji juosta skirta viešajam transportui, antroji – tik viena eismo juosta – bendram srautui judėti tiesiai, o trečioji ir ketvirtoji juostos skirtos pasukti į kairę?
– Taikos pr. ir A. Baranausko g. sankryžoje, važiuojant nuo Tvirtovės alėjos, problemų dėl automobilių srautų nekyla, nes šviesoforo fazė važiuoti tiesiai šia kryptimi dega dvigubai ilgiau nei priešingos pusės kryptimi.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus specialistai kartu su Eismo valdymo centro inžinieriais nuolat stebi minėtos sankryžos situaciją. Šiuo metu per šviesoforo ciklo leidžiamą važiuoti fazę minėta kryptimi išvažiuoja visi eismo dalyviai, kamščių nesusidaro.
Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.