Antradienį Kauno miesto savivaldybės taryba turėtų apsispręsti, ar pakeisti savąjį 2021-ųjų spalio 19 dienos sprendimą „Dėl keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų kainos nustatymo“. Nustačius teikiamų keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutų metinės troleibusų ridos 1 kilometro mažesnę nei šiuo metu taikoma, sąlyginę kainą (nuo 2023 metų rugpjūčio 1 d. iki gruodžio 31 d.), bus sutaupyta nemažai miesto biudžeto lėšų, skiriamų vežėjų kompensacijoms.
Anot vieno iš tarybos sprendimo projekto rengėjų – Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojo Algirdo Griauslio, politikams teikiama tvirtinimui pagal Vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo maršrutų (Viešųjų paslaugų sutartį) metinės troleibusų ridos 1 kilometro sąlyginė kaina – 1,47 Eur. Tokia ji siūloma, ir atsižvelgiant į Kauno miesto savivaldybės administracijos planuojamas keleivių vežimo reguliaraus vietinio susisiekimo maršrutais apimtis, ir į pakitusias elektros kainas.
Pažymėtina, jog Nord Pool LT biržos elektros kainos 2022 metų liepos-gruodžio mėnesiais buvo pakilusios iki 0,48 Eur/kwh. Analizuojant šiemetines Nord Pool LT biržos elektros kainas sausio–gegužės mėnesiais, paaiškėjo, jog maksimali elektros kaina vasarį siekė 0,11 Eur/kwh.
„Įvertinus šiuos rodiklius, galima teigti, kad šiais metais elektros kaina ženkliai sumažėjusi. Atsižvelgiant į tai, nuo rugpjūčio 1 d. iki gruodžio 31 d. siūloma mažinti troleibusų 1 kilometro sąlyginę kainą nuo 1,60 Eur iki 1,47 Eur. Patvirtinus troleibusų 1 km kainas (lygiagrečiai teikiamas sprendimo projektas „Dėl Kauno miesto savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 2 d. sprendimo „Dėl keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų teikimo įkainių nustatymo ir pritarimo sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartį” pakeitimo“), vežėjo (UAB „Kauno autobusai“) nuostoliams, patirtiems dėl keleivinio transporto paslaugų teikimo visuomenei, kompensacijos suma iš biudžeto sumažėtų apie 1,2 mln. Eur.
Taip pat pabrėžtina, kad vežėjo (UAB „Kauno autobusai“) nuostoliams, patirtiems dėl keleivinio transporto paslaugų teikimo visuomenei, kompensaciją iš biudžeto planuojama sutaupyti 1,3 mln. Eur pagal Bendradarbiavimo sutartį su Kauno rajono savivaldybe keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją“, – paaiškino projekto rengėjai iš miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus.