Pandemija ir tobulėjančios technologijos iš esmės pakeitė tai, kaip dirbame – nuotolinis ar hibridinis darbas tampa norma, o darbostogos jau nebėra tik startuoliuose dirbančiųjų privilegija. Vieno didžiausių šalyje prekybos tinklo „Iki“ darbuotojai ne tik noriai naudojasi lankstaus darbo galimybėmis, bet ir visą mėnesį per metus gali dirbti iš užsienio. Monikos Milės, „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovės, teigimu, darbostogos jau greitai taps rinkos standartu – tokia pat įprasta nauda kaip darbuotojams įmonės suteikiamas automobilis.
„Jei verslas nori pritraukti talentus, lyderiauti, jis turi prisitaikyti, o dar geriau – pats kurti naujas tendencijas. Siekiame lengvinti ne tik savo pirkėjų, bet ir darbuotojų kasdienybę. Todėl jie, jei tik leidžia darbo pobūdis, vieną mėnesį per metus gali dirbti iš bet kurios Europos Sąjungos šalies. Tikime, kad toks nuotolinio darbo ir atostogų derinimas padeda patirti naujų įspūdžių, pasisemti idėjų ir prisideda prie darbuotojų emocinės gerovės, laisvalaikio bei darbo balanso kūrimo“, – pasakojo M. Milė.
Pasak jos, nors darbostogos nepakeičia tikrųjų kasmetinių atostogų, jos leidžia darbuotojams pagerinti savo laisvalaikio kokybę – kelionių privalumais pasimėgauti ir ne poilsio dienomis. Beje, tai yra ne vienintelė nauda, kuri „Iki“ darbuotojams padeda geriau suderinti asmeninį bei profesinį gyvenimus.
„Mūsų įmonė jau kurį laiką taiko ne tik hibridinio darbo politiką, kuri suteikia darbuotojams galimybę dirbti biure, namuose ar kitoje vietoje, bet ir lankstaus darbo pradžios laiką. Vieni kolegos darbo dieną pradeda ir baigia anksčiau, kiti – vėliau. Žinoma, esame sutarę bendrus principus ir laiką, kada vieni kitiems ir partneriams būsime pasiekiami, todėl nesklandumų nebūna.
Be to, kasdien pietaujame 15 minučių trumpiau tam, kad penktadienį galėtume anksčiau baigti darbo dieną“, – teigė „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.
Tamsiausias dienas keičia į Tenerifės saulę
Agnė Bartkevičienė, „IKI Lietuva“ administravimo skyriaus vadovė darbostogų galimybe pasinaudojo jau du kartus – porą pastarųjų žiemų pasitiko Kanarų salose.
„Kai tik „Iki“ pasiūlė darbostogų galimybę ir buvo atšaukti karantino ribojimai – ilgai nesvarsčiusi ja pasinaudojau. Jau du metus iš eilės nuo lapkričio iki didžiųjų metų švenčių dirbau iš Tenerifės. Patį niūriausią laikotarpį Lietuvoje iškeičiau į šilumą ir šviesą“, – pasakojo A. Bartkevičienė.
Paklausta, ar nebuvo sunku susikaupti darbui, kai už lango laukė vandenynas ir daugiau nei 20 laipsnių šiluma, A. Bartkevičienė patikino, jog buvo atvirkščiai.
„Asmeniškai man sunkiau susikaupti ir bet kam jausti motyvaciją tais ilgais žiemos mėnesiais. Tuo tarpu saloje, kai žinodavau, koks turiningas laisvalaikis manęs laukia laisvu laiku, darbus atlikdavau greičiau, su didesniu užsidegimu ir energija“, – prisiminė „Iki“ administravimo skyriaus vadovė.
Anot jos, darbostogoms Tenerifė ypač tinka ir dėl laiko zonos, į kurią patenka.
„Saloje laikas yra dviem valandomis ankstesnis nei mūsiškis. Kai oras vasariškas, o saulė pateka anksti – atsikelti nėra sunku. Geriausia dalis ta, kad, kai kolegos Lietuvoje vakarais pakildavo nuo darbo stalo, aš traukdavau į paplūdimį, juk Tenerifėje tebūdavo 15 valanda“, – prisiminimais dalijosi A. Bartkevičienė.
Ji pridūrė, kad darbdavio suteikiama darbostogų galimybė yra ir įrodymas, jog „Iki“ vertybės yra ne tik deklaruojamos, bet ir realiai veikiančios.
„Tai nėra tik papildoma nauda darbuotojams ar būdas pritraukti talentus. Po darbostogomis, lanksčiu darbo laiku, hibridiniu modeliu slypi ir ne viena įmonės vertybinė pozicija. Darbdavys turi iš tikrųjų pasitikėti savo komandos nariais, kad suteiktų laisvę dirbti taip, kaip kiekvienam yra patogiau. Įmonė turi tikėti, kad darbuotojai rezultatų siekia ne dėl biuro sienų ar įrėminančių darbo valandų, tačiau dėl bendro tikslo“, – įsitikinusi „Iki“ darbuotoja.
Darbostogų metu – netikėta strateginė sesija
„Iki“ darbuotojai užsienyje derinti darbą ir atostogas gali ne tik vieni ar su savo šeimos nariais, bet ir su kolegomis. Būtent taip dalį darbostogų išnaudoti savo iniciatyva nusprendė įmonės plėtros ir nekilnojamojo turto departamentų darbuotojai.
„Kovą savaitei dviem automobiliais išvykome į Zakopanę, kur didžiąją laiko dalį po darbų žygiuodavome, kopdavome į kalnus, spėjome ir paslidinėti. Tokiomis, visiškai skirtingomis nei kasdienėmis, sąlygomis galėjome kitomis akimis pamatyti savo kolegas. Kalnuose iš naujo išbandėme savo komandiškumą, gebėjimą lanksčiai prisitaikyti ir susidirbti“, – sakė Rasa Nazelskienė, „Iki“ Plėtros departamento vadovė.
Pasak jos, kelionės metu bendradarbiams kartu pavyko nauju žvilgsniu pažvelgti ir į savo darbus bei užduotis.
„To visiškai neplanavome, tačiau naujoje aplinkoje, o taip pat kartu leidžiant ne tik darbo laiką, bet ir laisvalaikį, turėjome tokią, tarsi, strateginę sesiją. Iš naujo aptarėme mūsų veiklos procesus ir tikslus, kartu generavome naujas idėjas jiems pasiekti. Tokiam proto šturmui įprastomis sąlygomis įmonei būtų reikėję organizuoti atskiras dirbtuves“, – juokėsi R. Nazelskienė.
Prekybos tinkle „Iki“ dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklą sudaro 238 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau keturias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę. Šiemet prekybos tinklas „Iki“ buvo įvertintas prestižiškiausiu „Top Employer 2023 Lietuva“ sertifikatu.