Lietuva praėjusią naktį sulaikė ir atgal į Baltarusiją grąžino daugiau nei 30 vagonų su Rusijos naftos milžinės „Lukoil“ produkcija, kuriai taikomos tarptautinės sankcijos. Dar trys vagonai yra sulaikyti prie sienos.
„Vien šią naktį 25 apsimestiniai „Lukoil“ vagonai bandė pakliūti į Kaliningrado sritį sakydami, kad tai yra tranzito krovinys, (…) o iš tikrųjų buvo skirtas eksportui. Apgręžėme – grąžinome“, – žurnalistams trečiadienį sakė „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) atsparumo direktorius Edvinas Kerza.
„Septyni „Lukoil“ vagonai šią naktį bandė patekti į Marijampolę. Apgręžėme – išsiuntėme“, – pridūrė jis.
Pasak E. Kerzos, dar trys vagonai yra sulaikyti ant sienos su Baltarusija, dėl jų dar kalbamasi.
LTG atstovė Kotryna Dzikaraitė patikslino, kad visi sulaikyti kroviniai su „Lukoil“ naftos produktais važiavo per Kenos pasienio punktą.
E. Kerza teigė, kad taip pat buvo sulaikyti du iš Latvijos važiavę kroviniai.
Pasak jo, sulaikyti kroviniai gabeno naftos produktus, skaldą, trąšas, sėklas, medieną, granules ir kitas sankcionuotų prekių grupes. E. Kerza teigė, kad su pakartotinai sankcijas bandančiomis apeiti įmonėmis krovinių vežimo sutartys bus nutraukiamos.
„Sutarėme, kad po pirmo karto (įmonės – BNS) gaus įspėjimą, kad bus nutraukta bendradarbiavimo sutartis, antrą kartą užfiksavus vėl bandymą apeiti sankcijas sutartį nutrauksime. Ar tai yra terminalas, ar kažkoks transekspeditorius – geležinkeliai jokio krovinio neveš“, – spaudos konferencijoje teigė E. Kerza.
LTG taip pat žada kiekvieną savaitę viešai skelbti duomenis apie sulaikytus krovinius.
„Sutarėme viduje, kad būsime atvira kompanija ir kiekvieną savaitę skelbsime ir visiems pristatysime, kokie skaičiai, kokios kryptys, kiek tonų vagonų“, – sakė E. Kerza.
„Jau penkis kreipimusis esu parašęs į prokuratūrą su visais detaliais duomenimis ir įrodymais, kaip įmonės padirbinėja dokumentus ir bando apeiti sankcijas“, – teigė E. Kerza.