Po pertraukos į Lietuvą vėl sugrįžta naudotų automobilių pirkėjai iš Ukrainos ir, nepaisant jų šalyje vykstančio karo, pas mus įsigyja transporto priemones, pastebi ekspertai. Teigiama, kad tam įtakos turi balandžio pradžioje panaikinti automobilių įvežimo į Ukrainą muitai, kurie vietiniams dabar padeda sutaupyti nemenkas sumas. Pasakojama, kad dalis jų čia atvyksta dėka specialiai tam organizuotų kelionių.
Sugrįžta ukrainiečiai
Kauno automobilių turgaus direktorius Valentinas Naujanis pasakojo į turgų sugrįžusius ukrainiečius pastebėjęs balandžio pradžioje.
„Pas mus vėl atsirado ukrainiečių. Prieš tai buvo etapas, kai prasidėjus karui į Lietuvą atvykdavo specialūs agentai ir pirkdavo automobilius karui, džipus ir panašiai. Mašinų tada ieškojo ir Lietuvos fondų atstovai.
Po to atsitiko taip, kad Ukrainos prezidentas nuėmė dalį muitų automobiliams juos įvežant į Ukrainą. Dabar pastebiu turguje nemažai ukrainiečių“, – sakė jis.
Vadovas teigė, kad atvykstantys ukrainiečiai šiandien automobilių ieško nebe karui, tačiau sau.
„Jie ima „Volkswagen“, buičiai tinkančius automobilius, tęsia savo gyvenimą“, – kalbėjo V. Naujanis.
Atvykstantys, kaip teigė, įvairaus amžiaus, taip pat, ir jauni asmenys, kurie teoriškai turėtų būti šalyje ir eiti karo tarnybą.
„Mes su jais daug nekalbėjome, kodėl jie perka. Niekas per daug neklausinėja, jie perka, derasi ir labai nelendame. Bet pagal mane, dalis tų pirkėjų daugiau atvyksta nuo Lvovo link Užkarpatės. Matosi, kad kai kurie atvykę pirmą kartą“, – sakė vadovas.
Ukrainiečiai, pasak jo, šiandien domisi įvairiausiais automobiliais. „Žiūri ir pigesnius, ir brangesnius, įvairiai. Dabar turguje kažkodėl labai ieškomas „Volkswagen Touran“. Kalbant apie pinigus, jie linkę išleisti 4-5 tūkst. Eur“, – kalbėjo V. Naujanis.
Vadovas neatmetė tikimybės, kad dalį automobilių pirkėjų iš Ukrainos sudaro ir jau į Lietuvą gyventi atvykę žmonės.
„Nors prie turgaus matau net specialius autobusiukus, kurie juos atveža. Jie atvyksta su kuprinėmis. Manau, kad tai yra organizuotas atvykimas“, – sakė jis ir pridūrė, kad patys ukrainiečiai kalba nežinantys, kiek laiko dar tęsis minėto muito panaikinimas.
„Jis būdavo ir 1 tūkst., 1,5 tūkst. Eur. Ten priklausydavo nuo daug dalykų, tiek automobilio kainos, tiek variklio galingumo. Net kilometražą jie koreguodvao į didžiąją pusę, kad reikėtų mokėti mažiau mokesčių“, – sakė V. Naujanis.
Portaluose domisi labiau nei prieš karą
Kad ukrainiečiai vis labiau domisi automobilių pirkimu Lietuvoje ir skelbimų portaluose, patvirtino ir „Autoplius.lt“ portalo vadovas Artūras Mizeras.
„Stebime įdomią ši mėnesio tendenciją. Kadangi Ukrainoje šio mėnesio pradžioje buvo panaikinti įvežimo į šalį tarifai automobiliams ir daugeliui kitų prekių, kurie iki tol būdavo ganėtinai dideli ir sudarydavo apie 20-30 proc. mašinos kainos, šiuo metu ukrainiečių pirkėjų skaičius yra beprecedentiškai pakilęs, kas, galbūt, atrodytų keista“, – sakė jis.
Vadovas teigė, kad vieni perkantieji yra perpardavinėtojai, kiti – perkantys pagal užsakymą, kai Ukrainoje žmogus susiranda, kas jam aktualu, kreipiasi į tarpininką, kad jis nupirktų ir atvežtų.
„Mes kartais nuvertiname, kokio dydžio šalis tai yra ir ten badas automobiliams yra didelis. Kažkiek prie perkančiųjų prisideda ir pikapų karui pirkimas, jų poreikis yra didesnis nei galime pasiūlyti, bet ši dalis nėra didelė. Žmonės automobilių tiesiog ieškosi sau“, – sakė jis.
Pasak jo, stebint, kiek pirkėjai ukrainiečiai portale šiandien kontaktuoja su pardavėjais, galima daryti išvadą, kad susidomėjusių žmonių skaičius šiandien yra dvigubai didesnis nei buvo dar prieš karą sausio mėnesį arba pernai kovą.
Ukrainoje koreguos įstatymus
Importo muitų prekėms ir automobiliams panaikinimo įstatymas Ukrainoje įsigaliojo balandžio 6 dieną, skelbė portalas Ukranews.com.
Dėl didelio automobilių srauto nuo balandžio 25 dienos jau būta ir permainų. Apie jas savo „Telegram“ kanale pranešė Ukrainos infrastruktūros viceministras Mustafa Nayem.
„Turbūt jau žinote, kad vakarinės sienos kontrolės punktuose nusidriekia didžiulės eilės, kurios yra ilgesnės nei dvi dienos. Pagrindinė priežastis – muitų panaikinimas ir dėl to smarkiai išaugęs automobilių importas“, – rašė jis.
Buvo teigiama, kad anot jo, naujų transporto priemonių registravimas atima daug laiko, todėl savanoriai su humanitarinėmis atsargomis, kovotojams skirta technika, maistu ir vaistais ištisas dienas stovi ilgose eilėse.
Dėl to nuo balandžio 25 dienos buvo išskirti tam tikri kontrolės punktai, per kuriuos turėtų būti registruoti asmeniniams poreikiams norimi įvežti automobiliai.
Portalui Ukranews.com. viceministras pridūrė, kad partneriai Lenkijoje, Slovakijoje ir Rumunijoje stebisi tokiu aktyviu kariaujančios šalies, kuriai visas pasaulis renka lėšas humanitarinei pagalbai, automobilių parko atnaujinimu bei tam tikrais prabangiais pasirinkimais.
Taip pat buvo teigiama, kad tokie piliečių veiksmai Ukrainą diskredituoja prieš kitas valstybes, todėl artimiausiu metu bus siūlomi įstatymų pakeitimai.
„Deja, kai kurie gyventojai interpretavo valdžios iniciatyvą padėti savanoriams ir kariuomenei“, – sakė viceministras.
Kainos ir toliau augs
„Delfi“ kalbintų pašnekovų paprašė paprognozuoti, kokių automobilių kainų bus galima tikėtis Lietuvoje netolimoje ateityje. A. Mizeras teigė, kad kainų mažėjimo tikėtis neverta.
„Kaina kilo jau kuris laikas. Jei iki 2020 m. vidurio kilimas buvo vienženklis, tai nuo 2020 galo ir iki dabar metinis vidutinės automobilio kainos kilimas yra 20-30 proc. Tai ganėtinai drastiškas kilimas.
Galima pasakyti ir tai, kad jei žmogus turi automobilį ir jis kasmet pagal amžių tapdavo pigesnis, tai šiemet jis toks netapo ir išlaikė savo turėtą kainą.
Ta kylanti kaina iš dalies yra ir geros, ir blogos naujienos. Jeigu kyla kaina to automobilio, kurį tu nori įsigyti, tai kyla ir to, kurį tu jau turi. Tai tau už naują reikės mokėti daugiau, bet savo gali parduoti brangiau“, – sakė jis.
Visgi kol kas, pasak jo, priežasčių kainoms mažėti nėra.
„Tiekimo problemos toliau lieka. Kai automobilių bus daugiau, bus daugiau iš ko rinktis, tai bus priežastis kainoms stabilizuotis.
Taip pat įtakos turi ir infliacija. Brangstant daugeliui prekių ir paslaugų tikėtis, kad automobilių kaina liks toje pačioje vietoje, taip pat negalima“, – teigė jis.
„Manau, kad per šiuos metus 30 proc. brangimo gal ir nebus, bet kainos tikrai nemažės“, – pridūrė A. Mizeras.
Kauno automobilių turgaus direktorius V. Naujanis taip pat tikino, kad kadangi turguje apie 90 proc. mašinų būna įvežamos iš Vakarų, aiškiai matyti ir užsienyje augančios kainos.
„Naujai įvežamų automobilių kaina užsienyje yra pakilusi, nėra daug automobilių, kaina didesnė apie 30 proc.“, – sakė jis.
Daugiau naujienų skaitykite čia.