Salotų barai „Fresh Post“ pristato naujieną – radikaliai skaidrus pakuotės kelias – Kas vyksta Kaune

Salotų barai „Fresh Post“ pristato naujieną – radikaliai skaidrus pakuotės kelias

Rinkdamiesi aukštą kokybę ir tvarumo vertybes išpažįstančių prekės ženklų gaminius, vis dažniau susiduriame ir su originaliais, aplinkai draugiškais jų įpakavimo sprendimais. Visgi, ar žinojote, jog gana didelė dalis pakuočių, pažymėtų kaip perdirbamos ar kompostuojamos, realybėje vis dar negali būti perdirbtos? Specialistai pažymi, jog ne retai ir ant jų pateikiama tvarumo informacija būna pagražinta ar net klaidinga.

Prieš kiek mažiau nei dvejus metus Vilniuje ir Kaune veikiančio salotų barų tinklo „Fresh Post“ komanda nusprendė pasidomėti, kaip atrodo jų naudojamų salotų pakuočių kelias. Teoriškai žinodami, jog jie perka perdirbamą medžiagą, „Fresh Post“ išsiaiškino, kad praktiškai jos perdirbti atliekų bendrovėms nepavyksta dėl pakuočių viduje esančios plonos plastiko plėvelės. Taip gimė iššūkis – atrasti medžiagą, pakankamai patvarią ir higienišką sąlyčiui su maistu, tačiau kartu ir atitinkančią aukščiausius tvarumo standartus.

„Esame neabejingi taršai, tad stebint pokyčius aplinkoje, norisi pasitempti ir parodyti, kad verslas galvoja ne tik apie materialinius dalykus, bet turi ir aukštesnių siekių. Išsikėlėme tikslą tapti Europos Sąjungos akcentuojamų pakuočių tvarumo bei edukacijos kriterijų pionieriais ir ėmėme diskutuoti, kaip galime įgyvendinti norimus pokyčius.

Pakuotės atnaujinimo projektas užtruko apie pusantrų metų, tačiau šiandien turime viską, ko siekėme – atsakomybę iš tiekėjų, gamintojų ir partnerių bei iki smulkmenų iškristalizuotą pakuotės kelio atsekamumą. Visą tai pateikėme patrauklia ir aiškia forma, tad mūsų salotų baruose ar internetinėje svetainėje apsilankę klientai galės stebėti kiekvieną pakuotės gyvavimo etapą – nuo kilmės iki galutinio išrūšiavimo ir perdirbimo“, – atskleidžia salotų barų „Fresh Post“ įkūrėja ir vadovė Inga Tribuišienė.

Perdirbta, perdirbama ir kompostuojama

Šiandien salotų barų komanda džiaugiasi žengianti koja kojon su ateities tendencijoms besiruošiančiais didžiaisiais pasaulio prekės ženklais ir pristato naują pakuočių skaidrumo standartą.

„Didieji maisto produktų ir greitojo maisto restoranų prekės ženklai ruošiasi iki 2025-ųjų ar 2030-ųjų atnaujinti pakuotes – naudoti perdirbtas, perdirbamas ar kompostuojamas. „Fresh Post“ nusprendė pradėti jau šiandien, nes būdami greiti ir ryžtingi galime savo vartotojams gerus sprendimus atnešti dar greičiau, o ne tik sekti didžiųjų prekės ženklų pėdomis“, – sako pakuočių vystymo ekspertas Juozas Baranauskas.

„Fresh Post“ pakuotė / Organizatorių nuotr.

Anot pakuočių vystymo specialisto, pasaulyje gimsta nauja sąvoka – radikalus verslo skaidrumas, kurią ir atliepia įgyvendinti „Fresh Post“ pakuotės pokyčiai.

„Ėmęsi pokyčių, į procesą įtraukėme atliekų tvarkytojus bei nepriklausomus konsultantus, iš kurių gavome atsakymą, jog nors anksčiau „Fresh Post“ ir rinkosi dokumentuose aprašytą kaip perdirbamą medžiagą, popieriaus perdirbėjai realybėje neturėjo galimybių perdirbti kartono su plonais plastiko sluoksniais.

Su tokia situacija susiduria didžioji dalis kitų, perdirbamas pakuotes pasirinkusių verslų – dokumentuose viskas gražu, tačiau praktiškai to nepakanka. „Fresh Post“ komanda išskirtinė tuo, jog jie man suteikė įrankius gilintis ir išsiaiškinti situaciją iki smulkmenų“, – sako pakuočių vystymo ekspertas Juozas Baranauskas.

Prieš daugiau nei metus pradėję ieškoti naujų galimų medžiagų, „Fresh Post“ suprato, jog tinkamiausia medžiaga yra kartonas be plastiko plėvelės, tačiau nesitikėjo, jog pavyks atrasti jau ir perdirbtą, naudoti tinkamą medžiagą.

„Ieškojome gaminio, kuris labiausiai tiktų iš tvarumo ir funkcionalumo pusės. Procesas užtruko ilgai, tačiau mums labai pasisekė, kad radome medžiagą, kuri prieš atkeliaudama pas mus jau yra perdirbta iš savęs. Tai – visiškai unikalu, nes iki šiol perdirbtų pakuočių nebuvo galima naudoti kontaktui su maistu. Nauja medžiaga yra netgi higieniškesnė už anksčiau naudotą neperdirbtą, nes jos sudėtyje yra aktyvuotos anglies, adsorbuojančios visus nešvarumus“, – sako pakuočių vystymo ekspertas.

Specialistas atskleidžia, jog visos naujosios pakuotės dalys gali būti tinkamai apdirbtos.

„Galime ne tik perdirbti švariąją, bet greitai galėsime kompostuoti ir sąlytį su maistu turėjusią pakuotės dalį. Industrinis kompostas didžiuosiuose Europos Sąjungos miestuose turi atsirasti jau iki 2023 metų pabaigos, tad galime pasidžiaugti, kad esame pasiruošę ateičiai, o iki tol galime būti tikri, kad tos užterštos dalys, kurios negalės būti perdirbtos, bent neturės plastiko plėvelės sluoksnių“, – pažymi J. Baranauskas.

„Fresh Post“ pakuotės perdirbimas / Organizatorių nuotr.

Gero sprendimo nepakanka – būtina edukacija

J. Baranauskas pažymi, kad Lietuvos rinkoje šiandien atsiranda ir daugiau gerų pakuočių pavyzdžių, tačiau „Fresh Post“ jų kontekste išsiskiria radikaliu pakuotės kelio išgryninimu bei vartotojo edukacija.

„Pasaulyje vis daugiau prekės ženklų savo klientų prašomi atidaro duris į vidinę verslo virtuvę. Atlikęs tyrimą su „Fresh Post“ salotų baro klientais išsiaiškinau, kokie klausimai su pakuote ar jos dalimis kyla dažniausiai. Naujųjų pakuočių vystymo metu į tuos klausimus atsakėme vartotojui suprantamais žodžiais. Tokiu būdu ne tik padedame klientams su „Fresh Post“ pakuotėmis, bet ir suteikiame žinių kaip elgtis su kitais panašių tipų gaminiais“, – sako J. Baranauskas.

„Gerų pakuočių yra, tačiau labai dažnai nėra iki galo aišku, ką su jomis daryti. Įvertinę, kad rinkoje trūksta edukacijos, supratome, kad neužtenka padaryti gerą sprendimą. Ne mažiau svarbu ir paaiškinti, kaip juo naudotis. Šiame kontekste išskirtinis, didelę reikšmę turintis sprendimas yra partnerių – pakuotės medžiagos tiekėjų, gamintojų bei atliekų tvarkytojų – įtraukimas.

Atliekų tvarkytojai, kurie turi daugiausiai žinių ir yra ypatingai suinteresuoti iš gaunamų medžiagų išgauti tolimesnę vertę, pasidalino patarimais, kaip teisingai ir patogiai tvarkyti visas salotų baruose sugeneruojamas atliekas, o medžiagos gamintojai „Smurfit Kappa“ – detalia informacija apie jos kilmę ir galimą panaudojimą. Visą šią informaciją surinkome ne tik sau, bet ir pritaikėme klientų edukacijai. Nepamiršome ir kitų salotų baruose naudojamų pakuočių, įrankių, servetėlių. Viso šio proceso eigoje gavome galimybę įvertinti bei patobulinti ir kitas „Fresh Post“ naudojamas pakuotes“, – sako ekspertas.

Bet kuriame „Fresh Post“ salotų bare apsilankiusius klientus pasitiks interaktyvūs ekranai, žingsnis po žingsnio atvaizduojantys baruose naudojamų pakuočių kelią. Spustelėję ties kiekvienu pakuotės kelio punktu, lankytojai galės gauti daugiau aktualios informacijos – tiek tikslius naudojamų medžiagų techninius parametrus, tiek kasdieniniame gyvenime naudingą informaciją apie rūšiavimą ir atliekų tvarkymą. Visa ši, daugiau nei metus rinkta informacija, nugulė ir „Fresh Post“ internetinės svetainės pakuotės skaidrumo direktorijoje.

„Fresh Post“ pakuotė / Organizatorių nuotr.

Laimėjimus pelniusi pakuotė

Aukščiausių tvarumo standartų diegimas – tik dalis unikalios „Fresh Post“ pakuotės istorijos. Jos dizainas kurti pradėtas prieš daugiau nei keturis metus, o jo autorė – grafikos dizainerė, Vilniaus dailės akademijos absolventė ir dėstytoja Dovilė Džervutė.

Komandos idėja buvo į vieną tašką suvesti patogumą, estetiką, o kartu – atskleisti skonines salotų savybes. Dizaino darbų ėmėsi žinoma šalies grafikos dizainerė Dovilė Džervutė. Lietuviškai „Fresh Post“ verčiamas kaip šviežias paštas. Atitinkamą žinutę simbolizuoja ir salotų pakuotės dizainas. Tai tarsi patogus neštis siuntinys, kuris išsiskleidžia ir pavirsta lėkštę primenančiu pagrindu vos atkėlus viršutinę jo dalį.

J. Baranauskas pažymi, jog šiandieninėje pakuočių asortimento gausoje, retas sprendimas gali tapti patentuojamu. Visgi, dizainerės dėka išskirtiniai konstrukcijos dizaino elementai „Fresh Post“ pakuotę leido užpatentuoti Europos Sąjungos mastu.

Pakuotė jau spėjo pelnyti ir kelis reikšmingus apdovanojimus. 2017 metais „Fresh Post“ užėmė 3 vietą Baltijos šalių Pakuotės apdovanojimuose NAPA, kitų produktų kategorijoje ir tapo nugalėtoja „Gero dizaino“ apdovanojimuose, vizualinio identiteto kategorijoje.

Susipažinti su „Fresh Post“ salotų baro koncepcija, atrasti jų pakuočių kelią bei paragauti išskirtinėmis skoninėmis savybėmis išsiskiriančio sveiko greito maisto lankytojai gali keliose skirtingose vietose Vilniuje ir Kaune. Vilniuje „Fresh Post“ barai įsikūrę Gynėjų g. 14, verslo centre „Vilniaus vartai“, bei Lvovo g. 25, verslo centre „3 Burės“. Kaune – Karaliaus Mindaugo pr. 38, verslo centre „Magnum“.

Daugiau informacijos: www.freshpost.lt/packaging.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA