Į „Regitrą“ nuvykęs kaunietis pasijuto apiplėštas: pritrūko kelių skaičiukų

„Kas vyksta Kaune“ skaitytojas šią savaitę papasakojo, kaip automobilio registracija „Regitroje“ jam netikėtai pabrango. Prireikus apskaičiuoti išmetamo CO2 kiekį, techniniame pase pasigesta transporto priemonės masės. Už ekspertizę vyras turėjo papildomai sumokėti keliasdešimt eurų – kauniečio manymu, tokia tvarka niekam tikusi.

„Dar vienas idiotizmas Lietuvoje. Nupirkau Lietuvoje eksploatuotą automobilį ir negaliu jo priregistruoti, nes jo registracijos pase nėra nurodytas transporto priemonės svoris. Juk pas mus taršos mokestis skaičiuojamas nuo transporto priemones masės, kas ir vėl yra absurdas!

Tam, kad užregistruotų, turiu eiti pas ekspertus, kad pasvertų automobilį, o tai kainuoja nei daug, nei mažai – 60 eurų!!! Dėl to, kad pati „Regitra“ kadaise automobilio techniniame pase neįrašė automobilio svorio, tų kelių skaičiukų, turėjau susimokėti aš.

Juk galėjo pagal kėbulo numerį kreiptis į atstovybę ir gauti gamintojo specifikaciją nemokamai, bet tai būtų papildomas darbas „Regitrai“. Dabar už visa tai atseikėjau aš – 60 eurų. Variklio galia 85 kW, o registracijos mokestis – 180 eurų. Va taip pas mus vyksta reketas vidury baltos dienos“, – pasipiktinimo neslėpė vyras, pasidalijęs iki galo neužpildyto techninio paso ir ekspertizės čekio nuotraukomis.

Už automobilio pasvėrimą kaunietis sumokėjo 60 eurų / Skaitytojo nuotr.

„Regitros“ atstovė spaudai Emilija Bardauskienė „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare nurodė, kad automobilio registracijos mokestis administruojamas remiantis Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymu. Jame yra numatyta, kokiais konkrečiais būdais gali būti nustatomas automobilio CO2 kiekis, pagal eiliškumą jų yra keli:

1. Pirmiausia rodiklio reikšmė naudojama iš oficialių ir patvirtintų dokumentų, kurie suteikia informaciją apie konkretų registruojamą automobilį, t. y. automobilio kilmės (registracijos liudijimo) ar patvirtinimo dokumentų (pvz.: ekspertizės pažymos, atitikties sertifikato (CoC)). Šis būdas taikomas dažniausiai – tai sudaro apie 70 proc. visų atvejų.

E. Bardauskienė atkreipė dėmesį, jog, pavyzdžiui, automobilių gamintojų ar jų atstovų interneto svetainėse pateikti bendri transporto priemonių duomenys nėra laikomi oficialiais ir patvirtintais šaltiniais, kuriais remiantis gali būti nustatomas CO2 kiekis. Juose esą dažniausiai skelbiami vidutiniai arba bendri transporto priemonių duomenys, o būtina informacija apie konkretų registruojamą automobilį.

2. Jei išmetamo CO2 kiekio nėra nurodyta minėtuose dokumentuose, tuomet registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių ir naudojama jų CO2 reikšmė. Šiuo atveju registruojamas automobilis ir kita registre esanti transporto priemonė turi atitikti ES patvirtinimą, t. y. turi sutapti tipas, variantas ir versija.

3. Jei registre nėra lygiaverčių transporto priemonių, tuomet taikomas trečiasis būdas ir CO2 dydis apskaičiuojamas pagal įstatyme numatytas formules. Tam reikalingi techniniai automobilio duomenys, esantys kilmės ar patvirtinimo dokumentuose: eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė (kg), didžiausia motorinės transporto priemonės variklio galia (kW), pavarų dėžės tipas, degalų tipas arba galios šaltinis. Priklausomai nuo automobilio degalų rūšies apskaičiuojant gali būti naudojami ne visi duomenys.

4. Jei CO2 kiekio nėra galimybės apskaičiuoti pagal numatytas formules įvedant konkretaus automobilio techninius duomenis, tuomet remiamasi lygiaverčių transporto priemonių duomenimis, t. y. formulėse naudojami lygiaverčių automobilių aukščiau įvardyti techniniai duomenys.

„Na, o jei nėra galimybės pritaikyti nė vieno iš šių keturių aukščiau įvardytų CO2 nustatymo būdų, nes trūksta tam tikrų techninių duomenų apie automobilį, kurie naudojami formulėse, tokiu atveju reikia atlikti techninę ekspertizę ir pateikti techninės ekspertizės pažymą dėl faktinių duomenų nustatymo“, – procedūras paaiškino „Regitros“ atstovė.

Ji pažymėjo, kad portalo skaitytojo atveju automobilio CO2 kiekis buvo apskaičiuotas pagal trečiąjį būdą, t. y. įstatyme numatytą formulę. Vienas iš tam reikalingų duomenų yra eksploatuoti parengtos motorinės transporto priemonės masė.

„Svarbu atkreipti dėmesį, kad „Regitra“ techninių transporto priemonės duomenų, įskaitant ir jos masę, nenustato, o juos tik perkelia į registrą iš kliento pateiktų kilmės ar patvirtinimo dokumentų (pavyzdžiui, užsienyje išduoto registracijos liudijimo). Jei šiuo atveju reikalingų duomenų nebuvo anksčiau išduotame registracijos liudijime, klientas turi kreiptis į technines ekspertizes atliekančias įmones, kurios gali nustatyti transporto priemonės masę. Yra ir kita galimybė gauti duomenis – kreiptis į transporto priemonės gamintojo atstovą dėl atitikties liudijimo gavimo“, – aiškino E. Bardauskienė.

Technines ekspertizes vykdančių bendrovių sąrašas pateikiamas čia. Gyventojai taip pat gali iš anksto sužinoti preliminarų registracijos mokesčio dydį pasinaudoję „Regitros“ interneto svetainėje esančia skaičiuokle.

„Prieš įsigyjant automobilį visada patariame iš anksto pasidomėti, ar kilmės dokumentuose yra visi duomenys, reikalingi mokesčio apskaičiavimui, koks yra automobilio išmetamas CO2 kiekis bei preliminarus mokesčio dydis“, – kaip išvengti netikėtumų siūlė E. Bardauskienė.

Dėkojame kauniečiams už tai, kad praneša apie aktualius įvykius. Jei ir jūs norite pasidalinti savo informacija ar nuomone apie Kauno aktualijas, rašykite pasinaudoję spec. forma „Pranešti naujieną“ arba per „Facebook“ puslapio privačias žinutes.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA