Neveronių gyventojai sunerimę dėl „Rail Baltica“ planų: ar gali būti, kad mus apgavo?

Neveronys
R. Tenio nuotr.

Liepos pabaigoje kauniečiams paskelbta žinia dėl Kauną pasiekusios europinės vežės, nudžiugino ne visus. Rugpjūčio pradžioje vykęs nuotolinis „Lietuvos geležinkelių“ inicijuotas susitikimas su Neveronių gyventojais ir rajono savivaldybės atstovais neveroniškius verčia griebtis už galvų. Dar 2016 metais iš politikų išgautas pažadas – bliūkšta. Netoli Neveronių bus statomas traukinių depas, geležinkelio vėžė ties mokykla išplatės net iki 10 juostų, planuojama ir traukinių stotis, nors anksčiau vykusių susitikimų metu buvo žadėta visiškai kitaip.

Neveronių miestelio bendruomenės nariai šia informacija suskubo pasidalinti socialiniuose tinkluose, o peržiūrėjus projektinius pasiūlymus, paaiškėjo, kad neveroniškių baimės – daugiau nei pagrįstos. Visai šalia Neveronių atsiras ne tik papildoma geležinkelio vėžė ir jos išplatėjimas, depas ir stotis, bet visai šiai infrastruktūrai aptarnauti bus naudojamos neseniai Kauno rajono savivaldybės lėšomis sutvarkytos Neveronių gatvės.

Kaip nurodyta projektinėje schemoje, intensyvus eismas nuo autostrados Vilnius – Kaunas iki „Rail Baltica“ depo vyks Krašto ir Klevų gatvėmis, pastarosios atkarpa nuo čia įsikūrusios sodų bendrijos bus nutiesta papildomai. Tad palyginti atokaus ir ramaus Pabiržės kaimo, kuriame įsikūrusios sodų bendrijos ir šiuo metu individualius namus statosi priemiesčio ramybę vertinantys naujakuriai, visai netrukus gali „pasileisti“ nenutrūkstamas sunkiasvoris transportas.

Neveronys
Naujai sutvarkyta Krašto g. Neveronyse/ R. Tenio nuotr.

„Pikčiausia, kad atrodo tik pasiekėme Neveronyse kokybę – sutvarkyta Krašto gatvė, išasfaltuota Klevų gatvė ir dėl ko? Kad pasileistų didžiuliai srautai transporto, kuris tas gatves netruks sugadinti, o kentės kas – ir vėl čia gyvenantys neveroniškiai“, – sako viena miestelių gyventojų, nenorėjusi viešinti savo pavardės.

Moteris įsitikinusi, kad tokius sprendinius „Rail Baltica“ projektuotojai renkasi dėl patogumo ir siekdami sutaupyti jau esančios miestelio infrastruktūros sąskaita. „Pagalvokit, kam jiems tiesti naujus kelius, jei gali ateiti ir „užsiimti“ jau sutvarkytą infrastruktūrą? Jiems tiesiog taip patogiau, bet mes nesiruošiame nusileisti ir tikrai pakovosime už savo gerovę. Ar ne gyventojų gyvenimo kokybė turėtų būti prioritetu europinio masto projektuose?“ – retoriškai klausia ji.

Moterį neramina ne tik tarša, triukšmas, bet ir invazija į žmonių nuosavybę. „Yra vietų, kur garsą sulaikanti sienelė bus tiesiama praktiškai ant gyventojų žemės sklypų ribų. Tai reiškia, kad vieną dieną išeisi į kiemą ir suprasi, kad priešais – ne miško žaluma, kuri dabar dengia per Neveronis einančią geležinkelio vežę, o aklina siena, kuri stovi praktiškai tavo kieme“, – baisisi moteris.

Neveronys
Jei bus įgyvendinti projektiniai pasiūlymai, Pabiržės kaimas gali atsisveikinti su ramybe/ R. Tenio nuotr.

Neveroniškė pastebi, kad anksčiau pačiuose Neveronyse planuotas traukinių depas projektiniuose pasiūlymuose šiuo metu yra iškeltas už Neveronių ir atsiduria jau Jonavos rajono teritorijoje. „Bet ar nesigirdės tų garsų Neveronių pakraštyje gyvenantiems Pabiržės kaimo žmonėms, dėl kurių skundžiasi Palemono gyventojai, šalia kurių namų taip pat įrengtas depas? Kol kas niekas mums į šį klausimą neatsakė, o Pabiržės gyventojai tiesiog taps įkalinti tarp geležinkelio ir planuojamo intensyvaus eismo kelio“, – sako ji.

Juk depas – tai ne tik triukšmas, bet ir tarša, papildomi sunkiasvoriai automobiliai, kuriais į depą bus gabenama įvairi traukinių remonto dirbtuvėms (tokios paskirties depas čia kuriamas) reikalinga įranga. Tiesa, susisiekimui iš keleivių stoties, viena suprojektuota atokiau Neveronių – netoli depo, kita pačiame miestelyje – planuojama tiesti ir naują kelią, kuris nesieks Neveronių ir drieksis per depo viršutinę dalį bei ves į Sergeičikų kaimą ir šalia esantį Kauno LEZ.

„Manau, blogiausia yra ne pats depas, o susisiekimo kelias, kuriuo naudosis „Rail Baltica“ objektai – tiek depas, tiek planuojamos geležinkelio stoties keleiviai, kurie Neveronyse išlips pervažiavimui į Karmėlavos oro uostą ar kitur“, – sako neveroniškė.

„Rail Baltica“ projektiniuose pasiūlymuose šalia Neveronių suplanuotas traukinių depas ir dvi keleivių stotys/ NŽT inf.

Ji taip pat prisimena 2016 metais vykusį susitikimą su tuomečiu LR Susisiekimo ministru Rimantu Sinkevičiumi (Premjero Algirdo Butkevičiaus vadovaujamos Vyriausybės nariu), kuris prisižadėjo, kad nei depo, nei stoties Neveronyse nebus. Portalas „Kas vyksta Kaune“ ir toliau domisi, kodėl pasikeitė ankstesnių politikų pažadai ir, kas nusprendė, kad „Rail Baltica“ aptarnauti yra efektyvu naudoti Neveronių miestelio infrastruktūrą bei taip ženkliai bloginti čia gyvenančių žmonių gerbūvį.

Visus projektinius pasiūlymus gyventojai gali peržiūrėti čia.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA