Daugiau nei mėnesį eilėse prie „Regitros” padalinių laukę vairuotojai nuo šiol šios kankynės gali išvengti. Viešojoje erdvėje reklamuojama paslauga, kuri vos už kelis eurus gali „pagauti” vietą vizitui. Tuo metu „Regitros” atstovai įspėja – tai nesaugu ir ragina savo duomenų neatskleisti tretiesiems asmenims. Dėl naujos paslaugos jau kreiptasi į Valstybines inspekcijas.
Nuo gegužės pirmosios Lietuvoje galima parduoti tik tas transporto priemones, kurios turi savininko deklaravimo kodą (SDK). Sudarius sandorį, dar prieš naujajam savininkui registruojant transporto priemonę savo vardu, būtina deklaruoti nuosavybės pasikeitimą.
Tai turi padaryti ir pirkėjas, ir pardavėjas, kuriems bendrai skaičiuojamos 5 darbo dienos minėtam veiksmui atlikti. Pirmasis į „Regitrą“ turi kreiptis pirkėjas ir pateikti įgijimo deklaraciją, tuomet patikrinus duomenis ją turi patvirtinti pardavėjas.
Tai padarius, naujajam transporto priemonės savininkui suteikiamas naujas SDK kodas, su kuriuo jau galima kreiptis dėl transporto priemonės registracijos, t. y. leidimo dalyvauti viešajame eisme suteikimo.
Piliečiai, norintys gauti unikalų kodą, jau kurį laiką susiduria su problemomis. Patekti į „Regitros” padalinį – prabanga, vizitui užsiregistruoti nepavyksta nei telefonu, nei internetu. Tuo metu įsigaliojusi nauja taisyklė, kai „Regitros“ padaliniuose galima stovėti gyvose eilėse sukėlė dar didesnį chaosą, čia nuolat driekiasi pasipiktinusių klientų eilės.
Problemą sprendžia, bet ne „Regitra”
Ilgų eilių prie „Regitros” padalinių išalinti lietuviai jau siūlo ir problemos sprendimą. „Nesnausk.lt pagaus vietą vizitui „Regitroje”, kai tik ji atsilaisvins!” – tokiu skambiu šūkiu viešoje erdvėje šmėžuoja naujos paslaugos reklama.
Nesnausk.lt – tai paslauga į „Regitrą” negalintiems patekti klientams. Vizito vietą „Regitros” padalinyje norintys gauti, tačiau neturintys laiko ir kantrybės laukti kol ši atsilaisvins, gali nusipirkti vos už 3.99-5.99 eurus.
Idėja kilo įstrigus eilėje
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune” komentavo Nesnausk.lt įkūrėjas Tadas, idėja sukurti tinklalapį, kurio pagalba vieta „Regitroje” garantuota, kilo kai pačiam teko susidurti su ilgomis eilėmis.
„Su ilgomis eilėmis „Regitroje” susidūriau ir pats, kai registravau automobilį. Bandžiau užsiregistruoti išankstiniam vizitui padalinyje, bet kaskart atidarius formą, vietų vis nebuvo. Turėdamas laisvą minutę, vis patikrindavau, tačiau vietą gauti pavyko tik po poros dienų bandymų. Iš to ir gimė idėja sukurti Nesnausk.lt. Ieškojau būdų, kaip palengvinti rezervaciją ir šios problemos sprendimu nusprendžiau pasidalinti su kitais žmonėmis”, – pasakojo Tadas.
Pasiteiravus, kaip veikia paslauga, aptinkanti laisvas vietas vizitui „Regitroje”, Nesnausk.lt įkūrėjas teigia, kad atsilaisvinusias vietas sistema aptinka automatiškai.
„Sudėtingiausia gauti vietą likus mažiau nei 3 dienoms iki pageidaujamo vizito, žmonės gana retai atšaukia rezervacijas. Tačiau kartais pavyksta gauti vietą net sekančią dieną. Deja, garantijos, kad bet kurią konkrečią dieną pavyks rasti vietą, nėra, mat paprasčiausiai vieta gali ir neatsilaisvinti. Stengiuosi suteikti žmonėms alternatyvų laiką, jeigu vietos pagauti nepavyksta”, – komentavo Tadas.
Tuo pačiu vyras atkreipia dėmesį, kad tam tikros paslaugos „Regitroje” turi skirtingą trukmę. „Pavyzdžiui, iš užsienio įvežto automobilio registracija trunka 40 minučių, o pažymų išdavimas – tik 10 min. Trumpai trunkančioms paslaugoms vietą pagauti yra paprasčiau”, – teigė jis.
Naujos paslaugos įkūrėjas džiaugiasi, kad projektas veikia vos kelias savaites, tačiau per šį laiką jau kreipėsi kelios dešimtys žmonių iš visos Lietuvos.
Kreipėsi į VDAI
„Regitros” atstovės spaudai Emilijos Bardauskienės teigimu, įmonė apie Nesnausk.lt siūlomą paslaugą žino ir jau ėmėsi atitinkamų veiksmų.
„Apie tai informavome Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją ir Valstybinę mokesčių inspekciją, kad jos pagal savo kompetenciją įvertintų tokios veiklos teisėtumą. Vienareikšmiškai pasisakome prieš tokių paslaugų teikimą ir asmens duomenų atskleidimą tretiesiems asmenims”, – komentavo E. Bardauskienė.
Ji atkreipė dėmesį, kad platforma gali būti nepatikima, jos valdytojas nėra aiškus, todėl yra didelė rizika, kad asmens duomenys gali būti panaudoti netinkamai ar netgi neteisėtiems tikslams. Be to, taip gali būti paprasčiausiai išviliojami pinigai.
„Klientus kviečiame būti budriais ir jokiais būdais savo asmens duomenų neatskleisti tretiesiems asmenims bei dėl paslaugų kreiptis tiesiogiai į „Regitrą“. Situaciją analizuojame ir artimiausiu metu planuojame imtis papildomų priemonių, kurios trikdytų arba visiškai užkardytų prekybą vietomis”, – pabrėžė E. Bardauskienė.
Į Kauną komandiruojami darbuotojai
„Regitros” atstovės teigimu, įmonė siekia efektyviau valdyti klientų srautus. Dar gegužės mėnesį „Regitra” atvėrė daugiau aptarnavimo langelių be išankstinės registracijos. Tam, kad klientams paslaugos būtų teikiamos greičiau, „Regitra“ imasi ir kitų priemonių. Didinami žmogiškieji resursai visoje Lietuvoje.
„Kalbant konkrečiai apie Kauną, čia jau atrinkti 2 registratoriai-kasininkai ir 2 transporto priemonių registracijos specialistai. Didesni srautai pastebimi po savaitgalio, todėl iš mažesnių aplinkinių padalinių, kuomet yra jų nedarbo dienos, į Kauną komandiruojami darbuotojai. Na, o savaitės eigoje srautai mažėja. Įprastai visi klientai, kurie atvyksta be išankstinės registracijos, yra aptarnaujami iki darbo dienos pabaigos”, – darbo organizavimo ypatumais dalijosi E. Bardauskienė.
Ji ragino nepamiršti, kad šiuo metu šalyje vis dar yra paskelbtas karantinas ir yra numatyti tam tikri ribojimai.
„Turime imtis saugumo priemonių reguliuojant vienu metu esančių klientų skaičių aptarnavimo salėje. Dėl šios priežasties kai kurių klientų galime paprašyti palaukti lauke, todėl tai vizualiai gali sukurti didesnio klientų srauto įspūdį”, – komentavo „Regitros” atstovė ir pridūrė mananti, kad situacija gerėja.
„Matome, kad nauja tvarka ir kitos įgyvendinamos priemonės leidžia aptarnauti daugiau klientų, situacija po truputį gerėja” , – komentavo E. Bardauskienė.
Daugiau šia tema
Dalį paslaugų galima pasiekti internetu
E. Bardauskienės teigimu, išankstinėje registracijoje vizitui „Regitros” padalinyje rodomas dviejų savaičių grafikas, o vietų skaičius pildomas kasdien. Jei vis dėlto klientas pasirinktame padalinyje nerado artimiausios jam patogios datos, į padalinį galima atvykti be registracijos, taip pat daugelį transporto priemonių registracijos paslaugų galima gauti tiesiog internetu.
„Yra dalis tokių paslaugų, dėl kurių būtina atvykti į padalinį. Viena tokių – iš užsienio įvežtų transporto priemonių registracija, kurios metu atliekamas tapatumo nustatymas. Tačiau pastebima, kad dalis žmonių vyksta į padalinį, nors paslaugą galėtų gauti tiesiog internetu”, – sakė „Regitros” atstovė kviesdama klientus aktyviau naudotis elektroninėmis paslaugomis.
Ji pabrėžė, kad Lietuvos gyventojai SDK kodą gali išsiimti elektroninėje sistemoje nemokamai. Nuotoliniu būdu galima įregistruoti ir Lietuvoje prieš tai registruotą transporto priemonę, užsisakyti numerio ženklus ar registracijos liudijimą vietoj prarastų/ sugadintų ir kt. Elektroniniai užsakymai yra pristatomi per kurjerį arba į artimiausią paštomatą.
Nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema startavo gegužės pirmąją ir per mažiau nei du mėnesius SDK kodų išduota jau 133,6 tūkstančiai, o vien elektroninėje erdvėje – 87,7 tūkstančiai arba arti 66 procentų, praneša „Regitra”.