Ar tikime savo vaiku ir jo gebėjimais? Ar ieškome mokyklos, kurioje vaikai nekritikuojami ir nepeikiami? Suzuki metodas – tai daugiau negu mokykla. Jis apima ankstyvąjį ugdymą, bendrąjį lavinimą, šeimų švietimą, artimą suaugusių žmonių bendradarbiavimą ir ieškojimą palankiausių sprendimų vaikų gebėjimams atskleisti. Vaikas – tėvas – mokytojas – trys vienodai svarbios ugdymo grandys, nesuteikiant pirmenybės ir neatmetant nei vienos iš jų.
Iki 2020 m. Kaune veikė Suzuki pradinė mokykla, 2021 m. duris atveria Suzuki progimnazija. Daugelis būsimų penktokų ir dalis būsimų pirmokų tėvų pavasarį išgyvena skausmingą laikotarpį: stojamuosius vaikų egzaminus į „prestižines” mokyklas. Nes, tradiciškai mąstant, vaiko gebėjimas arba talentas suprantamas kaip rinkinys žinių, kurias galima patikrinti egzaminu. Deja, šešiamečio arba dešimtmečio žinios, o ypač jų pademonstravimas „stojamųjų egzaminų” metu, neretai nuvilia ir neatspindi visų gerųjų būsimo mokinio savybių.
Suzuki mokykloje nebūna stojamųjų egzaminų. Svarbu, kad tėvų ir mokyklos požiūris į ugdymą sutaptų. Ir kad jie skirtų laiko domėtis vaiko pasiekimais.
Kokio požiūrio, arba kokių vertybių, laikosi Suzuki metodo sekėjai? Talentas (kitaip tariant, gebėjimai) nėra įgimtas, jį formuoja vaiko aplinka. Talentas auga, kai nebijoma klysti, bandyti iš naujo, kartoti, kol išlavinsime tvirtus įgūdžius. Kai visa suaugusių žmonių aplinka mus palaiko, o ne kritikuoja. Taip Suzuki mokykla tampa atvira žmonėms, galintiems ir norintiems prisidėti prie kasdieninio vaikų lavinimo.
Mokytojų uždavinys – ne tik suteikti profesionalias žinias ir įgūdžius, bet ir išmokyti moksleivio šeimos narius, kokiais būdais padėti vaikui namuose. Ir suprasti, kad talentas – tai ne vien gebėjimas puikiai groti, tapyti, rašyti ar skaičiuoti.
Talentas yra atrasti, suprasti ir panaudoti žinias savo svajonėms ir tikslams įgyvendinti. Pastebėti vaiko svajones ir padėti jas realizuoti – ne tik tėvų, bet ir Suzuki mokytojų kasdienybė. Mokytojai tiki, kad nėra negabių vaikų, o už vaiko sėkmę atsakingi juos supantys suaugę žmonės, tad mokykloje svarbūs ir mokymosi rezultatai, ir malonus mokymosi procesas.
Ypatingi mokinių pasiekimai džiugina ne tik tėvus: Suzuki mokykloje skatinamas bendradarbiavimas, o ne konkurencija, tad apdovanojimais už pasiekimus džiaugiasi ir mokytojai, ir klasės draugai. Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) pažymi, kad Suzuki mokykla – viena iš trisdešimties Lietuvoje, atitinkanti „Geros mokyklos” kriterijus.
Respublikiniuose ir tarptautiniuose „Kengūros”, „Olimpio”, „Kings” užsienio kalbos, lietuvių kalbos, matematikos, istorijos, biologijos, informacinių technologijų konkursuose mokiniai kasmet pelno aukščiausius apdovanojimus. Lietuvos šachmatų mokykla didžiuojasi pirmųjų vietų laimėtojais iš Suzuki mokyklos, o sporto renginių organizatoriai – aktyviais komandinių sporto šakų varžybų dalyviais.
Suzuki mokykloje kiekvienas vaikas gali mokytis groti instrumentu pas Lietuvos Suzuki asociacijos mokytojus, dirbančius mokykloje. Todėl daugybė rečitalių, koncertų ir muzikinių renginių yra mokyklos vizitinė kortelė, garsinanti ją ne tik Lietuvoje.
Tačiau didžiausi mokyklos pasiekimai – ištisos klasės pačių geriausių, jautrių, paslaugių, smalsių, supratingų vaikų. bendraminčių mokytojų kolektyvas, kuris nuolat gausėja, ir tėvai, puoselėjantys tikrąsias vertybes šeimose: atsakomybę ir rūpestį savo vaiku, kultūringą elgesį, bendruomeniškumą.
Jeigu ir Jums svarbios šios vertybės, kviečiame kartu auginti talentus, džiaugtis laimingais ir norinčiais eiti į mokyklą vaikais: daugiau informacijos čia arba socialiniame tinkle „Facebook” (Kauno Suzuki mokykla) bei tel.: 8 37 31 20 34 ; 8 685 86 778.