Penktadienio vidurdienį Šilainiai paskendo dūmuose

https://videopress.com/v/cM2yttn4

Penktadienį kauniečiai užfiksavo neeilinį vaizdą Baltų prospekte – čia dūmais apsipylė lengvasis automobilis, netrukus į įvykio vietą atskubėjo ir ugniagesiai.

Penktadienio popietę viešoje erdvėje pasirodė vaido įrašas, kuriame užfiksuotas didelis baltų dūmų debesis. Netrukus internautai pradėjo spėlioti galimas nelaimės priežastis.

„Turbinos mirtis ateina netikėtai, kažkas raznosą pagavo“, – „Kas vyksta Kaune” grupėje komentavo internautai.

Kaip naujienų portalui nurodė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos budintis ugniagesys, 2 gelbėjimo brigados į Baltų prospektą skubėjo apie 11.20 val. Ugniagesio teigimu, nelaimės metu asmenys nenukentėjo, dūmais automobilis pasipylė dėl techninio gedimo.

Tikėtina, kad lengvasis automobilis paskendo dūmuose dėl savaiminio automobilio „užsigazavimo” – nevaldomai „užgazavęs“ variklis skleidžia didelį garsą ir labai smarkiai dūmina.

Tai nutinka sudilus automobilio turbinos veleno įvorėms, per jas į tarpinį oro aušintuvą pradeda skverbtis variklinė alyva iš variklio tepimo sistemos, kuri kaupiasi tarpiniame oro aušintuve ir, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, pavyzdžiui, staigiai nuspaudus akceleratoriaus pedalą lenkiant kitą automobilį, iš tarpinio oro aušintuvo patenka į variklio cilindrų degimo kameras.

Į degimo kamerą patekus didesniam kiekiui alyvos, degimas tampa nevaldomu, o nieko nedarant variklio sūkiai kyla tol, kol variklis dažniausiai mechaniškai subyra – lūžta švaistikliai, alkūninis velenas, stūmoklių pirštai ir stūmokliai, lūžusios detalės pramuša variklio bloką, sugadina variklio galvutę.

Tokiu atveju kyla grėsmė aplink esantiems žmonėms, kad „užsigazavusio“ ir sprogusio variklio detalės didžiule jėga išsilakstys į visas puses, atšokusios nuo žemės ar pramušusios variklio dangtį, sužeis netoliese esančius žmones, taps gaisro priežastimi ar panašiai.

Sustabdyti tokį procesą įmanoma tik dviem būdais: atsidarius variklio dangtį galima bandyti jį „uždusinti“ uždengiant oro paėmimo angą arba išminant sankabą, įjungiant pavarą ir tuo pat metu spaudžiant stabdį.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA