Kauno valdžia nuo kitų metų planuoja naikinti apie pusę mikroautobusų maršrutų, o vežėjai pagal naujas sutartis turės dirbti su naujomis transporto priemonėmis.Kaip teigia miesto savivaldybės transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras, apie 20 metų Kaune nebuvo skelbti konkursai dėl maršrutų, senosios sutartys buvo pratęsiamos be jokių reikalavimų. Tuo tarpu dabar nuspręsta ne tik peržiūrėti sutartis, bet ir peržiūrėti visus maršrutus, kad jie nekonkuruotų tarpusavyje ar su autobusais ir troleibusais.
Kaune planuojama atsisakyti 3,11,13,22,27,33,44,92 ir 120 mikroautobusų maršrutų. Kaip bus su kitais maršrutais ir kas juos aptarnaus, šiuo metu atsakyti niekas negali, nes tik iki rugsėjo bus parengtos naujos konkurso sąlygos, kuomet bus sudaryti nauji maršrutų sąrašai.
Šiuo metu Kaune mikroautobusai važiuoja 21 skirtingu maršrutu, juos aptarnauja keliasdešimt įmonių.
Taip pat planuojama kelti ir mikroautobusų bilietų kainas. Siūloma, kad važiavimas jais kainuotų 3 Lt. Toks siūlymas taryboje turėjo būti svarstomas prieš kelias savaites, tačiau klausimas atidėtas. Prie jo planuojama grįžti rudenį. Patvirtinus naują kainodarą, brangtų ir važiavimas miesto autobusais ir troleibusais.
Naujos sutartys turėtų įsigalioti nuo kitų metų pradžios, tačiau dar pusę metų bus leidžiama važinėti senosiomis transporto priemonėmis.
Kaip portalui „Kas vyksta Kaune” komentavo už transportą mieste atsakingas P. Keras, dalis naikinamų maršrutų šiuo metu yra tik teoriškai veikiantys. Pavyzdžiui, 22 ir 27 maršruto mikroautobusai beveik nevažinėja, 33 maršrutas pilnai dubliuojamas su troleibusų maršrutu. 120 maršrutas į Karmėlavą veža beveik tik moksleivius pagal sutartis, jų maršrutą pilnai dengia 29-ojo ir 50-ojo maršruto autobusai. 92 maršrutas, aptarnaujantis Raudondvario kryptį, dubliuojasi su 48-uoju miesto autobusu, kuris per mėnesį patiria apie 40 tūkst. lt nuostolių. Taip pat Raudondvario kryptimi važiuoja ir keli priemiestiniai autobusai.
Taip pat dėl nuolatinių pažeidimų ir lenktynių miesto gatvėse planuojama neatnaujinti sutarties su 30-ojo maršruto vežėjais. Šį maršrutą šiuo metu aptarnauja dvi bendrovės. Vienai iš jų sutartis jau nutraukta, tačiau vežėjai šį savivaldybės veiksmą apskundė teismui ir šiuo metu vyksta teisiniai ginčai.
P.Keras teigė, kad ta pačia kryptimi važiuojančių maršrutų sumažės, tačiau miesto gyventojai turės tą pačią susisiekimo galimybę: „Maršrutinių taksi panaikinimas leidžia optimizuoti viešojo transporto maršrutus, baigsis lenktynės miesto gatvėse”, – teigė transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.