Atliekant projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą atkarpoje Kaunas – Palemonas traukiniai greičiau važiuoti pradės tik 2020 metų pabaigoje. Kauniečiams kyla klausimas ar sostinę greičiau nei per valandą ateityje išvis bus įmanoma pasiekti.
Pažadais apipintos greitųjų traukinių kelionės maršrutu Kaunas – Vilnius, Vilnius – Kaunas toliau laukia išsipildymo.
Dar 2017 metais „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, jog iš Kauno į Vilnių jau galima nukeliauti vos per 59 minutes, tačiau ne daug keleivių juo pasidžiaugė dėl nepatogaus kelionės išvykimo laiko.
Anot ankstesnių duomenų, traukinys, atvažiuojantis į sostinę greičiau nei per valandą, iš Kauno išvykdavo 14 val. 40 min.
Kaip ankščiau žiniasklaidai pranešė „Lietuvos geležinkelio“ komunikacijos atstovė Novilė Aleksejevaitė, pabaigus kelio remonto darbus ir pakeitus kitus tvarkaraščius, reisų Vilnius – Kaunas ir Kaunas – Vilnius, važiuojančių greičiau nei per valandą, turėjo būti daugiau.
Nesibaigiantys darbai stabdo traukinius
Kitais, 2018 metais, „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė apie naujus esminius tvarkaraščių pasikeitimus, pristatydami du naujus ekspreso reisus. Tačiau kelionės vis dar truko daugiau nei valandą.
„Važinėjantiems iš Vilniaus į Kauną ir atgal siūlysime du naujus ekspreso reisus, su kuriais kelionė iš vieno senamiesčio į kitą truks vos valandą“, – tuo metu „Lietuvos geležinkelių“ pasiekimus komentavo generalinio direktoriaus pavaduotojo, Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys.
2019 metais uždarius atkarpą Kaunas – Palemonas kauniečiams kelionės į Vilnių tapo itin nepatogios. Tačiau visai nesenai atnaujintas maršrutas Kaunas – Vilnius greitesnių traukinių vis dar laukia.
Pagal traukinių tvarkaraščių duomenis, greičiausias traukinys šiuo metu iš Kauno geležinkelio stoties į Vilnių nuvažiuoja per 1 val. 19 min.
Nors geležinkelio atkarpoje Kaunas – Palemonas jau rieda traukiniai, tačiau kaip teigia „Lietuvos geležinkelio“ komunikacijos atstovė Justina Molytė, – „kiti generaliniai rangos darbai tęsis iki 2020 m. pabaigos“.
Kaip rašoma pranešime spaudai, šioje atkarpoje planuojama, jog šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančios sienos, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.
„Siekiant užtikrinti keleivių saugumą, atkarpoje Palemonas-Kaunas traukiniai važiuos šiek tiek lėčiau negu įprastai“, – teigia J. Molytė.
Ateityje Kaunas – Vilnius vos per 36 minutes?
Kaip teigiama „Rail Baltica“ pranešime spaudai, „pagal numatytą „Rail Baltica“ įgyvendinimo planą jau nuo 2026-ųjų moderni europietiško standarto traukinių linija pradės veikti nuo Kauno iki Latvijos per Panevėžį“, – pažymėjo L. Baužys.
Pagal dabartinius „Rail Baltica“ skaičiavimus, kai visas projektas bus baigtas, kelionė iš Vilniaus į Kauną truks vos 36 minutes.
Kauniečiai tikisi, jog šie pažadai nebus nukelti dar keliems metams, o greitaisiais traukiniais į sostinę bus galima keliauti dažniau.