Įsibėgėjęs „Kino pavasaris“ vakar Vilniuje pristatė sąmoningumą skatinančių filmų rinkinį „Filmai, kurie augina“. Pristatymo filmas – dokumentinė juosta „Antropocenas: žmogaus era“, kuri rytoj pasirodys Kaune. Filmas pakvietė iš arčiau pažvelgti į šokiruojantį žmogaus poveikį Žemei ir klimato kaitai. Po filmo sekė jo inspiruota diskusija „Antropocenas: konkuruojant su gamta“.
[galerija kiek=”4″]
„Mokslininkai terminu „Antropocenas“ žymi naują geologinę epochą, kurioje gyvename. Tai vertybinis žmogaus santykio su aplinka pokytis. Apie tai – ir šiandienos filmas. Kiti rinkinio filmai savitai taip pat paliečia Antropoceno temą. Besaikio vartojimo, radikalaus darboholizmo, žmogaus ir gamtos santykio įtaigus vaizdavimas kine priverčia stabtelti ir susimąstyti apie mūsų santykį su Žeme ir pačiu savimi“, – diskusijoje kalbėjo K. Juščius. Pasak jo, po filmo „Antropocenas: žmogaus era“ turbūt kiekvienas susimąstė, ar šiame gyvenime elgiamės taip, kaip turėtume.
Pranešime spaudai rašoma, kad pasak K. Saboliaus, šiuo metu mokslininkai ginčijasi, ar Antropocenas nėra pavėlavęs terminas. „Kyla ir daugiau klausimų. Ar žmogus yra kaltininkas? Ar žmogus nėra pernelyg arogantiškas visą epochą pavadindamas Antropocenu – jo santykiu su gamta“, – klausimus kelia filosofas. Jo teigimu, jeigu norime kažką pakeisti, turime atsisakyti savo patogumo, noro gauti viską čia ir dabar, o tai yra nepaprastai sunku.
Režisierė R. Barzdžiukaitė pastebi, kad žmonės dažnai į gamtą atsineša skirtingas projekcijas, požiūrį iš kasdienio gyvenimo. „Kinas leidžia į jas pažvelgti. Kartais žmonės iš paukščio žvilgsnio atrodo kaip gyvūnų rūšis“, – užsimindama apie naujausią filmą kalbėjo režisierė.
R. Barzdžiukaitės dokumentinis filmas „Rūgštus miškas“, ne tik įtrauktas į rinkinį „Filmai, kurie augina“, bet ir vienu metu net 19-oje miestų uždarys šių metų „Kino pavasarį“. Talentinga kino kūrėja nukelia į milžinišką, Juodkrantėje esančią kormoranų koloniją, kuri ilgainiui tapo mirusiu mišku. Lokarno kino festivalyje aplodismentų negailėję kritikai jos kūrinį pavadino dokumentikos apie gamtą, trilerio, komedijos ir siaubo filmo sinteze.
Kitas tvarumo rinkinio filmas yra režisierių Enrico Parenti ir Stefano Liberti „Sojalizmas“, kuris atveria vartotojiškumo skaudulius. Filme rodomas kiaulienos ūkio tinklas, sojos pupelių plantacijos Brazilijoje ir itin modernios skerdyklas Kinijoje, kurios atstovas spaudai didžiuojasi, kad per valandą galima paskersti net 600 kiaulių.
Paskutinė rinkinio juosta „Tie, kurie dirba“ parodo kraupias tarnavimo sistemai pasekmes. Šveicaro Antoine’o Russbacho filmo pagrindinis herojus – 50-metis Frankas atleidžiamas dėl padarytos klaidos, kurią jis padarė iš didelio atsidavimo savo darbdaviams. Kaip gyventi toliau? Pagrindinį vaidmenį sukūrė brolių Dardenne’ų išgarsintas aktorius Olivier Gourmet.