Kaunietei troleibuse smogė elektros srovė – Kas vyksta Kaune

Kaunietei troleibuse smogė elektros srovė

Pasirodo, senieji „Škoda 14Tr“ troleibusai gali ne tik nukelti į praeitį ar tapti drobe gatvės menininkams, bet ir gerokai pasvilinti padus. Kaunietė praėjusią savaitę vienoje transporto priemonėje teigia gavusi tokią stiprią iškrovą, kad ši tiesiog išvertė iš koto. Moteriai baisu pagalvoti, kas galėjo nutikti, jeigu jos vietoje būtų atsidūręs vaikas ar silpnesnės sveikatos žmogus.

Srovė bloškė lauk

Kaip „Kas vyksta Kaune“ pasakojo nukentėjusioji, Kauno klinikų stotelėje praėjusį antradienį lipdama į troleibuso saloną ji pajuto, kad per kojas krečia smarki elektros srovė.

„Ištiko šokas, nesupratau, kas vyksta – akyse balta, širdis kalatojasi. Bandydama trauktis iš viso to, virtau atbula ir griuvau ant šaligatvio“, – prisiminė moteris. Incidentas įvyko sausio 29 d., apie 19.15 val., belipant į 4-o maršruto „Škoda“ troleibusą, važiavusį Islandijos plento kryptimi.

Begulėdama buvusi medikė suvokė, kad reanimacijos jai nereikia, dėl smūgio į žemę sužeidimų lyg nepatyrė. Žmonės padėjo atsikelti, o vairuotojui paklausus, ar reikia greitosios, nukentėjusioji atsakė neigiamai. Kitas vairuotojo klausimas, gerokai nustebinęs moterį, buvo „ar jūs važiuojate?“ Ji neabejoja, kad troleibusas tuoj pat turėjo būti sustabdytas, viskas išjungta, keleiviai išlaipinti, o transporto priemonė pristatyta tvarkyti gedimo, tačiau vairuotojas tęsė maršrutą.

Dėl sveikatos sutrikdymo kaunietė kreipėsi į policiją, iš ryto, tik prasidėjus darbui, skambino ir informavo „Kauno autobusus“ – administratorė patikino, kad apie incidentą bus pranešta vadovui. Taip pat nuvažiavo pas savo gydytoją pasidaryti elektrokardiogramą, nes jautė tam tikrą elektros srovės poveikį.

Keleiviams – ne naujiena

„Kas labiausiai papiktino – žmonės, rodosi, prie to pripratę, toleruoja bent jau nestiprią srovę. Paskui stebėjau, kaip moteris, nemačiusi, kas man nutiko, po valandos lipdamas į troleibusą koja patikrina, ar nekrečia. Vadinasi, gyvename kaip Afrikoje, tylime ir nieko nedarome“, – „Kas vyksta Kaune“ dėstė nukrėsta keleivė, pridūrusi, kad visuomenei būtina žinoti apie šią grėsmę.

Ji pati su tokiu reiškiniu anksčiau nėra susidūrusi, bet tuoj po įvykio atkreipė dėmesį, kad keleiviai elgiasi atsargiai. Papasakojusi apie nesėkmingą kelionę artimiesiems, sužinojo, kad silpnai yra krėtę ir mamą. Kaunietės spėjimu, smarkiai iškrovai įtakos turėjo šlapi ir druskuoti batai, susidėvėjusios troleibuso izoliacinės dalys.

„Turbūt, svarbiausia ne mano pačios atvejis, o tai, kad tuo transportu važinėja silpnos širdies senoliai, žmonės su širdies stimuliatoriais, vaikai. Bandau įsivaizduoti, jeigu būčiau lipusi į tą troleibusą su savo dukra, nuo tokios iškrovos ji garantuotai būtų atsidūrusi reanimacijoje – tai tikrai buvo labai stipri srovė“, – svarstė pašnekovė.

Gyvybei grėsmės nekelia

Bendrovės „Kauno autobusai“ troleibusų remonto dirbtuvių vadovas Saulius Gavėnas „Kas vyksta Kaune“ pateiktame komentare aiškino, kad troleibusuose „Škoda“ visi elektrinės dalies mazgai ir kabeliai yra sumontuoti po grindimis ir priekinėje troleibuso dalyje.

„Esant oro temperatūrų kaitai, šlapiai kelio dangai, ypač kai sniegas susimaišo su druska, kuria barstomos gatvės, elektrinių mazgų montavimo vietose gali atsirasti ir kondensuotis drėgmė, dėl ko atskirais atvejais pasitaiko nežymus elektros srovės nutekėjimas, kurios žmogus nejaučia“, – sakė S. Gavėnas.

Šiuo konkrečiu atveju, pasak troleibusų remonto dirbtuvių vadovo, buvo pažeistas vieno elektrinio mazgo izoliatorius, per kurį srovė nutekėjo į korpusą ir atsirado potencialus skirtumas tarp žemės ir korpuso.

„Tai retas įvykis, per metus pasitaiko 1-2 panašūs atvejai“, – tvirtino S. Gavėnas, atkreipęs dėmesį, kad troleibusuose naudojamos nuolatinės elektros srovės nežymios iškrovos keleivių gyvybei ir saugumui nepavojingos.

Papildoma apžiūra ir instruktažas vairuotojams

„Po incidento vairuotojas pasiteiravo moters, ar reikalinga pagalba, tačiau ji patikino, kad nenukentėjo ir pagalbos atsisakė. Nukentėjusioji bendrovei dėl įvykio oficialaus skundo nepateikė. Netrukus po įvykio vairuotojas susisiekė su dispečerine ir grįžo į troleibusų parką. Transporto priemonė buvo perduota techninės apžiūros tarnybai ir į miesto gatves tądien nebeišvažiavo“, – pasakojo S. Gavėnas.

Jis nurodė, kad kas du mėnesius, troleibusams atliekant techninį aptarnavimą, privaloma tvarka yra tikrinami ir remontuojami tiek mechaniniai, tiek elektriniai mazgai, taip pat galimas srovės nuotėkis į troleibuso korpusą. Naktį po incidento papildomai buvo atlikta visų troleibusų techninė apžiūra – gedimų neužfiksuota.

„Po šio incidento troleibusų vairuotojai buvo nedelsiant papildomai instruktuoti, kaip elgtis tokių atvejų metu: gavus bet kokį pranešimą apie elektros nuotėkį būtina iškart stabdyti troleibusą, nuimti srovės ėmiklius (vadinamuosius ūsus) nuo kontaktinio tinklo, išlaipinti keleivius ir skubiai iškviesti techninės pagalbos darbuotojus. Jie saugiai nugabens troleibusą į remonto dirbtuves, kur bus galima tiksliai nustatyti ir pašalinti gedimą“, – idealų scenarijų nusakė troleibusų remonto dirbtuvių vadovas.

Įvykio aplinkybės tikslinamos

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vyriausioji specialistė Justina Kazragytė „Kas vyksta Kaune“ patvirtino sausio 30 d. pareigūnus sulaukus pranešimo, jog Kaune, Eivenių gatvėje esančioje viešojo transporto stotelėje į troleibusą įlipančią moterį galimai nutrenkė elektros srovė.

„Kauno apskrities VPK Kauno miesto Žaliakalnio policijos komisariate atliekamas įvykio aplinkybių patikslinimas. Surinkus visus reikiamus duomenis bus priimtas procesinis sprendimas“, – informavo J. Kazragytė.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA