„Ne tarp kitko“: Lietuvoje gerai žinomas ir Kaune ilgai dirbęs vyskupas suraitė įžanginį žodį reklaminiam „Eurovaistinės“ leidiniui „Gruodžio pasiūlymai. Laimėk kasdien!“
Kaip miklus „kopiraiteris“ (reklamos tekstų rašytojas) vyskupas dėsto: „Galime drąsiai sakyti – Kalėdos yra Dievo meilės vaistas žmonijai“. Tolesniuose reklaminio leidinio puslapiuose sužinome apie „ypač mažas kainas“, taikomas vaistams bei papildams, taip pat ir įvairios paskirties prezervatyvams.
Tik Molio Motiejukui galėtų būti paslaptis, jog vaistus reklamuojančių leidinių tikslas – platinti savo produkciją ir taip didinti pelną. Ir tai normalu bei visiškai suprantama. Bet galima, žinoma, apsimesti troliu Mumiu ir drauge su reklaminio leidinio leidėjais mulkinti žmones dėl tikrosios medikamentus reklamuojančių leidinių paskirties.
Kyla klausimas, o kodėl gi iškalbingiems dvasiškiams nepareklamavus, pavyzdžiui, „Batų kalno“? Reikėtų dėstyti maždaug taip: „Drasiai būtų galima sakyti: kalnai mus gali priartinti prie Dangaus. Narsiai briskime per pėdkelnių upes ir kopkime aukštyn į batų kalnus“. Toliau – avalynės reklama. Taip pat batraiščių, batų tepalų, šepečių, indėklų ir pan.
Milžiniškais (iki 150 000 egzempliorių) leidžiami vaistų reklamos leidiniai ne tik pateikia gana gausios informacijos apie farmakologines priemones, bet ir formuoja vartotojų priklausomybę nuo vaistų bei papildų. Ir neskatina gyventi aktyviai. Pavartę tokius leidinius žmonės vaistus skiria patys sau – pavyzdžui, virtuvėje valgydami blynus ir panašiai. Jau senokai kalbama apie naują žmonijos bėdą – didėjančią priklausomybę nuo vaistų ir maisto papildų. Pusryčiams, pietums ir vakarienei – po saujelę papildų ir medikamentų.
Jei jau vaistų reklaminiame leidinyje kalbama apie Kalėdas kaip meilės vaistą, tai gal būtų galima raityti, pavyzdžiui taip: atsparumo gyvenimo negandoms suteikianti aspirino malda, širdies ramybę atnešantis validolio palaiminimas, darną su vidiniu pasauliu užtikrinanti valerijono paguoda ir t.t ir pan.