Šiuolaikinis darbuotojas lepinamas labiau, nei bet kada anksčiau. Išvykos, šventės, nemokama kava ir užkandžiai virtuvėje, lankstus darbo grafikas, premijos ir papildomos atostogos – šias ir kitas motyvacines priemones taiko net 84 proc. Lietuvos įmonių. O kaip skirtingi darbdaviai skatina darbuotojus šiemet?
Šį pavasarį turto valdymo bendrovės „INVL Asset Management“ užsakymu atliktas „Sprinter tyrimų“ šalies gyventojų ir įmonių vadovų tyrimas atskleidė, kokias motyvacines priemones darbdaviai taiko savo įmonėse. Tyrimo metu apklausta 316 Lietuvos įmonių, iš kurių motyvacijos priemones taikė 84 proc. Kokios tos priemonės?
Šiemet išbandė naują, dar nemėgintą motyvacinę priemonę
Ekspedijavimo kompanijos „MDI Transport“ vadovas Darius Eidukonis teigia, kad šiemet norėjo išbandyti naują, dar netaikytą priemonę darbuotojų motyvacijai pakelti.
„Girdėjome, kad sveikatos draudimas yra populiarus tarp didžiųjų įmonių, tačiau dar nėra plačiai taikomas vidutinių ir mažųjų įmonių. Prieš kelis metus svarstėme gyvybės ir sveikatos draudimo variantus. Pasiteiravę darbuotojų nuomonės, dėl eilių pas gydytojus ir pakankamai brangių privačių specialistų įkainių šiemet pasirinkome sveikatos draudimą“, – aiškina D. Eidukonis.
„MDI Transport“ vadovas pripažįsta, kad iš pradžių kai kurie darbuotojai į sveikatos draudimą žiūrėjo įtariai, nežinojo, kam tai reikalinga ir kada tai galėtų praversti.
„Vis dėlto, labai padėjo kompetetingas „Lietuvos draudimo“ atstovės draudimo paslaugų ir jų galimybių pristatymas. Patogi galimybė atsiskaityti Lietuvos draudimo kortele, aiškus ir platus partnerių sąrašas bei draudimo darbuotojų palaikymas esant klausimams. Tai buvo svarbūs veiksniai priimant sprendimą“, – aiškina pašnekovas.
Nors pirmąją darbuotojų reakciją į draudimą jis apibūdina kaip „santūrią“, praėjus šiek tiek laiko, apie pusė žmonių pasinaudojo sveikatos draudimu ir juo džiaugėsi, dalis apie jį pamiršo ar dar nespėjo pasinaudoti paslauga.
„Pastebėjome,kad geriausiai paslaugą vertina kiek vyresni darbuotojai. Dažniausiai darbuotojai pasinaudoja stomatologo paslaugomis. Kitais metais taip pat svarstysime apie draudimo pratęsimą“, – teigia „MDI Transport“ vadovas.
D. Eidukonis įvardina, kad įmonėje taiko ir daugiau motyvacinių priemonių. Anot jo, įmonėje yra motyvacinė darbo užmokesčio sistema, susieta su rezultatais. Vadovai taiko atvirų durų politiką, domisi darbuotojais ir konsultuojasi su jais, yra jų mentoriai. Tikslai įmonėje nėra visiems vienodi – jie kuriami kartu su darbuotoju. Kiekvienas darbuotojas skatinamas teikti savo pasiūlymus, problemos sprendimo būdus.
Anot jo, jaunus specialistus ypač motyvuoja tai, kad įmonė auga. Nuolat organizuojami vidiniai ir išoriniai mokymai, suteikiama galimybė dirbti iš namų, stengiamasi suteikti karjeros galimybes.
„Į kolektyvą priimame jaunus, ambicingus žmones nereikalaudami patirties. Esame linkę mokyti, o ne reikalauti visko iš karto. Daug dėmesio skiriame atmosferai darbe, sportuojame, įmonės organizuojami renginiai ypač mėgiami ir vertinami daugumos darbuotojų. Paskutines Kalėdas visi kartu šventėme Berlyne. Darbuotojai yra įmonės vertybė ir kiekvienas jaučiasi prisidedąs prie bendro komandos rezultato. Kiekvieno darbuotojo asmeninis augimas yra įmonės augimas“, – teigia D. Eidukonis.
Darbuotojams vien dovanų ir specialių pasiūlymų neužtenka
„Danske Bank“ atstovės Vaidos Bičkutės teigimu, į darbuotojų motyvavimą reikia žiūrėti gerokai plačiau, nei kartas nuo karto padovanotos dovanos ar specialūs pasiūlymai.
„Tyrimai rodo, kad darbuotojus labiausiai motyvuoja prasmingas darbas, taigi visų pirma keliame sau tikslą būti tuo darbdaviu, kuris suteikia galimybę augti ir tobulėti, būti atsakingam už savo sritį, siūlyti ir pačiam įgyvendinti naujas idėjas. Į motyvacijos krepšelį įtraukiame papildomus mokymus, konferencijas, teminius susitikimus su mūsų ekspertais, kurių čia, Lietuvoje, turime labai daug ir įvairių sričių. Taip pat įtraukiame idėjų dirbtuves, hakatonus ar kalbų kursus“, – vardina ji.
Anot jos, dar vienas įmonės prioritetas – darbo ir laisvalaikio balansas. Tai reiškia, kad darbuotojai turi galimybę naudotis darbe įrengtomis poilsio zonomis, valgykla, sporto sale, žaidimų kambariais.
„Jiems skirti du papildomi laisvadieniai savanorystei ar dvi papildomos ligos dienos. Darbuotojai mielai patys inicijuoja įvairius renginius ar akcijas, kurias palaiko ir darbdavys. Pavyzdžiui, valgykloje pusryčių metu žiūrime darbuotojų pasiūlytus „TED“ konferencijų video įrašus, o kasmetinio kalorijų iššūkio metu darbuotojų sudegintas kalorijas paverčiame finansine parama „Maisto bankui“, – pasakoja V. Bičkutė.
„Taip pat darbuotojai nemokamai bėga „Danske Bank Vilniaus maratone“, jiems įrengiama ir speciali VIP zona maratono miestelyje. Skatindami darbuotojus dar dažniau į darbą keliauti dviračiais, kasmet su profesionalų dviračių technikų pagalba darbuotojų dviračius parengiame artėjančiam sezonui. Be to, turime ne vieną sporto komandą, knygų ar stalo žaidimų klubą, organizuojame šeimos dienas“, – vardina ji.
„Danske Bank“ atstovės teigimu, įmonės darbuotojai gali naudotis darbdavio sveikatos ar nelaimingų atsitikimų draudimu, papildomomis įmokomis į III pakopos pensijų fondus bei specialiai „Danske Bank“ darbuotojams siūlomomis trečiųjų šalių nuolaidomis.
„Turbūt svarbu ne ieškoti, o nuolat sekti darbuotojų poreikius – kas juos domina, ko jie norėtų ir įgalinti juos veikti. Tokiu būdu organizacija natūraliai auga kartu su darbuotojais“, – pabrėžia V. Bičkutė.
Darbuotojus motyvuoja ne tik skanėstais, išvykomis ir premijomis
Didmenine ir mažmenine prekyba statybinėmis medžiagomis užsiimančios įmonės „Konstruktorius LT“ direktorius Vladimir Vinogradov teigia, kad jam rūpi darbuotojų motyvacija, todėl ieško vis naujų būdų jai pakelti. Direktorius tai užtikrina įvairiais būdais – darbuotojus vaišina sausainiais, šakočiais, šokoladais, o kartais ir atostogomis Lenkijos kalnuose bei premijomis.
Pamanęs, kad šiemet reikėtų išbandyti kažką naujo, V. Vinogradov nusprendė darbuotojams padovanoti sveikatos draudimą. Jo manymu, tai yra praktiška dovana.
„Mano darbuotojai – tai mano šeima. Sveikatos draudimas tikrai naudingas, nes serga visi. Paklauskit mano darbuotojų, kas geriausias pasaulyje direktorius“, – juokiasi jis.
V. Vinogradov teigimu, šių metų sprendimas paskatinti darbuotojus sveikatos draudimu pasiteisino: juo jau spėjo pasinaudoti 80 proc. darbuotojų. „Keletas darbuotojų sirguliavo, tai pamatė praktiškai, kaip tai veikia, kuo tai naudinga ir patogu. Įsitikinau ir asmeniškai, nes pavasarį susirgau“, – prisimena jis.
Tiesa, tai – tik keleto šalies įmonių taikomos motyvacinės priemonės. O kaip atrodo motyvacinės priemonės darbuotojams žiūrint platesniu mastu? Anksčiau minėtame tyrime, kuriame apklausta 316 įmonių, galima įžvelgti bendras tendencijas. Priedu prie atlyginimo darbuotojus skatina 60 proc. įmonių, o ilgalaikiu kaupimu pensijai – 10 proc. darbdavių.
Tyrimas parodė, kad 65 proc. darbdavių suteikia savo darbuotojams asmeninio profesinio tobulėjimo galimybes, 45 proc. skatina kitomis naudomis, o 19 proc. siūlo sveikatos draudimą.
Daugiau naujienų skaitykite čia.