Vasara – iškylų ir laisvalaikio gamtoje metas, bet gamtoje tyko ne tik malonumai, bet ir ne itin malonūs vabzdžiai ir kiti kenkėjai, nuo kurių gali apsaugoti išmanūs drabužiai ir nedaug kas žino, kad jie gaminami visai šalia – Garliavoje. „Garlita“ yra Lietuvos valstybės 100-mečio proga Kaune atidarytos Lietuvos verslo alėjos ir Verslo skvero rėmėja.
Išmanios lietuviškos tekstilės produktų gamintoja „Garlita“ veikla prasidėjo dar 1970-aisiais, o į įmonę šiuo metu garsinančią specializaciją – konkrečių apsaugos savybių turinčių drabužių gamybą pasukta, pradėjus gauti specialius užsakymus. „Garlita“ jau yra sukūrusi visą kolekciją inovatyvių daugiafunkcinių trikotažo gaminių. Jų kūrimo procesuose dalyvauja mokslininkai, dirbantys nanotechnologijų srityje.
Drabužiai, padedantys įvairiausiose situacijose
Šiandien „Garlita“ gali pasiūlyti per dešimt rūšių įvairių išmanių drabužių. Pirmuosius megztinius bendrovė gamino krašto apsaugos, muitinės, policijos užsakymu. Vėliau pradėti gauti užsakymai drabužiams, turintiems konkrečių apsauginių savybių.
„Tai paskatino imtis inovatyvių technologijų, pradėti kurti ir gaminti analogų tuo metu neturėjusius trikotažo gaminius iš specialių pluoštų“, – pasakoja įmonės vadovas Juozas Martikaitis.
Tarp išskirtinių įmonės gaminių – megztiniai, reguliuojantys kūno temperatūrą, atsparūs pjūviams ir dūžiams, ugniai, net apsaugantys nuo Molotovo kokteilių. Taip pat čia gaminama apranga, prisotinta vitaminu E, apsauganti nuo ultravioletinių ar elektromagnetinių spindulių ir elektrostatinių krūvių, ginanti nuo vabzdžių, atstumianti vandenį ir purvą, atspari prakaitui, bakterijoms ir grybeliui, palaikanti vidutinę kūno temperatūrą, pašalinanti blogus kvapus.
Per mėnesį į rinką iškeliauja apie 40 tūkstančių įvairių gaminių.
Didžioji dalis produkcijos – kariams ir pareigūnams
„Garlitos“ vadovas pastebi, jog tokia produkcija dažnai keliauja į užsienį ir yra paklausiausia tarp aukšta rizika pasižyminčių darbų atstovų, tačiau tarp užsakymų – ir kasdieniai drabužiai bei uniformos mokykloms.
„Pagrindiniai ilgamečiai įmonės užsakovai yra Vakarų šalyse. Įmonė bendradarbiauja su Airijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Norvegijos, Švedijos, Šveicarijos, Vokietijos kompanijomis. Lietuvos rinkoje gaminama produkcija pagrinde yra skirta jėgos struktūroms: policijai, pasienio policijai, armijai, šaulių sąjungai, lakūnams, jūreiviams ir kitiems. Didelę dalį sudaro ir uniformos mokykloms“, – kalbėjo J. Martikaitis.
„Garlitoje“ yra kuriamos ir įsisavinamos inovacijos bei naujos gaminių gamybos technologijos, siekiant pagerinti žmonių sveikatą, darbingumą, žvalumą. Drabužiai kariams ir kitiems pareigūnams gaminami pagal jų kriterijus atitinkančius standartus“, – paklausus, koks yra pagrindinis skirtumas tarp drabužių civiliams ir kariams, pažymėjo įmonės vadovas.
Investuoja į specialistų rengimą
Įmonė nuo pat veiklos pradžios buvo auginama kryptingai, palaipsniui ir apdairiai. Lemiamos reikšmės verslo augimui, suklestėjimui, gamybos mastui bei kokybei turėjo atkurta valstybės Nepriklausomybė, per kurią įmonė pasiekė tarptautinį pripažinimą. Nepaliaujamai modernizuojamas gamybos procesas, investuojama į pažangiausias technines bei technologines naujoves, plečiamas produkcijos asortimentas.
Investicijų reikalauja darbuotojų paieškos ir kolektyvo auginimas. Daugiausiai specialistų, gebančių dirbti lengvosios pramonės ir aprangos srityje, „Garlitai“ paruošia Kauno technologijos universitetas.
J. Martikaitis džiaugiasi, jog per ilgus darbo metus pavyko suburti stiprią ir vieningą komandą. „Kasmet nemažai investuojama į darbuotojų parengimą. Vadovaujančios grandies darbuotojų – cechų ir pamainų vadovų bei technologų – įmonė pasirengia pati, apmokiusi jaunus, gabius KTU absolventus. Taip pat patys apmokome siuvėjus ir mezgėjus“.
Šiuo metu „Garlitoje“ dirba beveik 200 darbuotojų, tačiau įmonė yra pasiruošusi plėstis ir laukia žmonių, norinčių tobulėti bei išmokti naujo amato.
Daugiau apie įmonės produkciją ir istoriją galite rasti čia.
Šis straipsnis yra iš ciklo „Lietuvos valstybės 100-mečiui – Lietuvos verslo alėja Kaune“, skirto supažindinti kauniečius su Lietuvos verslo ištakomis, pristatyti sėkmingai Kaune susikūrusias įmones, kurios seniai išaugo ne tik miesto, bet ir valstybės ribas, taip pat ir mažesnius verslus, be kurių miestas būtų tuščias ir neveiklus.