Paaiškėjo, kad medikų portalui suteikta informacija apie po Žaliakalnio funikulieriaus nukritimo avarijos iš Kauno klinikų namo išleistus visus nukentėjusius paauglius iš Šiaulių, buvo klaidinga. Paskutinioji mergaitė iš lengvus sužalojimus patyrusių aštuonių 12-14 metų vaikų, namo sugrįžo tik šiandien – visą savaitę jos sveikatos būklę stebėjo medikai.
Apie tai portalui „Kas vyksta Kaune“ patvirtino Kauno klinikų komunikacijos atstovai bei Žaliakalnio funikulierių valdančios įmonės „Kauno liftai“ vadovas Jonas Guzavičius. Jau anksčiau jis portalui yra sakęs, kad dėl avarijos yra kaltas funikulierių valdęs mašinistas, kuriam po įvykio nustatytas lengvas girtumas. Dėl jo klaidos įvyko ir pati avarija bei jame nukentėjo į ekskursiją Kaune atvykę vaikai, nes, pasak J. Guzavičiaus, automatiškai sustojus funikulieriui, mašinistas neturėjo teisės bandyti paleisti vagonėlį su jame esančiais keleiviais. Esą, pagal instrukcijas, pradžioje keleiviai turėjo būti evakuoti iš kalno viduryje sustojusio vagono.
Nukrito su keleiviais dėl mašinisto klaidos
Atkūrus Žaliakalnio funikulieriaus vagonėlio nukritimo istoriją ir ją paskelbus portale, paaiškėjo dar viena esminė detalė, apie kurią nutylėjo „Kauno liftų“ bendrovė. Dėl kaštų taupymo, nes neva funikulierius dirba nuostolingai, dar praeitų metų liepos mėnesį buvo nuspręsta, kad funikulierių valdyti, pardavinėti keleiviams bilietus ir prižiūrėti, kad būtų laikomasi funikulieriaus eksploatavimo tvarkos pakaks vos dviejų darbuotojų. Apie tai portalui patvirtino bendrovės atstovė. Minėti darbuotojai yra mašinistai – elektromechanikai, funikulieriaus priežiūros meistrai ir dirbo jie pamainomis. Priminsime, kad portalo žiniomis, iki pernai metų liepos funikulieriumi besikeliančiais keleiviais rūpinosi du darbuotojai: kalno vršuje esančiose patalpose dirbo mašinistas, kalno apačioje – kasininkas, kuris parduodavo bilietus tiek pakilti norintiems keleiviams, tiek jau nuo kalno nuvažiavusiems. „Kauno liftų“ valdomame funikulieriuje negaliojo miesto viešojo transporto bilietas ir buvo vykdoma vietinė rinkliava.
Kiek kitokia situacija Aleksoto funikulieriuje, kuris neseniai taip pat patyrė lengvą incidentą, apie kurį jau esame rašę. Visų pirma, kadangi funikulierius priklauso bendrovei „Kauno autobusai“, jis yra neatskiriama miesto viešojo transporto dalis, todėl keleiviai gali įsigyti vienkartinius bilietus arba važiuoti su mėnesiniais ir terminuotaisiais aktyvuojamais elektroniniais bilietais. Ir nors dėl to keleivių administravimo sąnaudų yra mažiau, tačiau darbuotojų šiame funikulieriuje dirba dvigubai daugiau.
Kaip portalui sakė „Kauno autobusų“ komunikacijos atstovė Ramunė Tarandė, vienu metu prie šios transporto priemonės priežiūros ir valdymo dirba 2 darbuotojai: funikulieriaus mašinistas šaltkalvis (funikulieriaus valdymo skyriuje) ir kontrolierė palydovė (apatinėje aikštelėje). „Abu darbuotojai nuolat palaiko kontaktą ir susisiekia radijo stotelėmis. Iš viso yra du mašinistai ir dvi kontrolierės palydovės, dirbantys slenkančiu grafiku. Vienas iš mašinistų turi ilgametę (per 25 m.) tokio darbo patirtį, kitas priimtas atleidus mašinistą po incidento, jis yra baigęs specialius funikulieriaus valdymo kursus ir yra įgijęs funikulieriaus operatoriaus pažymėjimą“, – teigė R. Tarandė.
Pakomentavo anksčiau įvykusio incidento priežastis
Atstovė taip pat sutiko pakomentuoti ir anksčiau šiame funikulieriuje įvykusį incidentą, po kurio į portalą kreipėsi skaitytoja, tačiau medikų pagalbos moteriai neprireikė.
„Taip, labai gaila, bet tai buvo žmogiška, t.y., mašinisto klaida: jis leido vagonams per daug įsibėgėti (leistinas greitis 1,8 m/s), tai pastebėjęs ėmė neteisingai stabdyti, todėl suveikė automatinių stabdžių sistema, dėl ko vagonėliai buvo sustabdyti staigiai. Po incidento vagonėliai buvo nuleisti žemyn, tik tuomet išleisti žmonės, pasiteiravus, ar nėra nukentėjusiųjų ir, ar nereikia medikų pagalbos. Nė vienas iš keleivių nesiskundė. Mašinistas po incidento dėl darbo pareiginių nuostatų pažeidimo atleistas iškart“, – sakė R. Tarandė.