Kaunietis atliko eksperimentą: troleibuse galima ledus gaminti

Prieš daugiau kaip 10 metų Kaune žiemą važiuojant senutėliais vengriškais „Ikarus“, barškėdavo ne tik jų langai, bet ir keleivių dantys. Ir nors miesto viešojo transporto parkas išgyveno jau ne vieną atnaujinimų bangą, nuplovė ji ne visą praeitį. Kai kuriose keleivinėse mašinose vis dar geriau stoviniuoti ar net trypčioti, nes atsisėdus galima ir prišalti.

„Kas vyksta Kaune“ skaitytojas Saulius, antradienį pasinaudojęs visų trijų rūšių Kauno miesto viešuoju transportu, su savimi turėjo ir termometrą. Dažnai autobusais ir troleibusais besinaudojantis kaunietis pasidalino prietaiso rodmenimis skirtingų maršrutų ir tipų transporto priemonėse.

„Anksčiau pastoviai važinėdavau troleibusais, nes ten, kur gyvenu, jų daugiausiai važiuoja. Bet atėjus žiemai esu priverstas perlipti į mikroautobusus, mat troleibusais važinėti nebeįmanoma. Autobusai kai kurie būna šilti, kai kurie šalti. Bet kelionė troleibusais… Nebent užpakalį nori nušalti…“, – teigė vyras.

Šiandien jis, pasiėmęs termometrą, pravažiavo visais – troleibusu, autobusu ir mikroautobusu. Lauke, pažymėjo Saulius, buvo -17 laipsnių. „4 maršruto troleibuse, kaip įprasta, buvo galima ledus gaminti – termometras rodė 8 laipsnius šilumos. 23 maršruto autobuse buvo šilčiau – prietaisas parodė 14 laipsnių. Bet pro duris nuolat pučia šaltas oras, reikia ieškoti užuovėjų“, – sakė kaunietis.

Temperatūra (iš kairės) troleibuse ir autobuse / Skaitytojo nuotr.

Paskutinė kelionė 53 maršruto mikroautobusu buvo šilčiausia. Čia termometras rodė 20 laipsnių. „Juokavom su draugu, kad pas jį namie šalčiau būna. Kai lauke taip šalta, norisi, kad bent viešajame nebūtų minusinė temperatūra…“ – dėstė Saulius.

Temperatūra mikroautobuse / Skaitytojo nuotr.

Paprašius pakomentuoti šią situaciją, šaltąjį transportą eksploatuojančios įmonės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Ramunė Tarandė pabrėžė, kad paslaugos keleiviams teikiamos pagal Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje numatytus reikalavimus (paslaugos užsakovas – Kauno miesto savivaldybės administracija).

Sutartyje yra numatyti standartiniai reikalavimai transporto priemonėms, vienas iš jų – transporto priemonės salonai turi būti šildomi vežant keleivius, kai oro temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių Celsijaus. Kadangi autobusas ir troleibusas yra mobilus statinys, jokie kiti reikalavimai nėra taikomi.

„Šildymo sistemos yra įrengtos visose transporto priemonėse, vairuotojai jas tikrai įjungia, tačiau autobusai ir troleibusai yra laikomi atviruose parkuose, tad salonai šaltuoju metų laiku įšyla ne iškart, o dažniausiai tik po 2–3 reisų arba po 1–1,5 valandos“, – tvirtino R. Tarandė.

Kita vertus, jos teigimu, palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas trejas, ketverias ar net penkerias 1,20 m pločio duris atidaro kas 1–1,5 min, tikriausiai, nėra įmanoma. O stoti ir atverti visas duris įpareigoja aukščiau minėta sutartis.

„Jeigu ir kambaryje, kuriame palaikoma 20–24 laipsnių temperatūra, kas tiek laiko vis atidarytume balkono duris, temperatūra tikrai gerokai kristų žemyn. Deja, ties autobusų ir troleibusų durimis įrengti kokias nors šilumos „užuolaidas“, kaip, pavyzdžiui, prekybos centruose, nėra techninių galimybių, to nenumato ir transporto priemonių gamintojai“, – aiškino R. Tarandė.

Ir pridūrė, kad mažuosiuose miesto tipo autobusuose, kurie yra nauji, gerokai mažesnės talpos ir atidaromos tik vienerios durys, užtikrinti aukštesnę temperatūrą yra gerokai lengviau, tad ir keleiviams juose šilčiau.

„Sakoma, kad nėra blogo oro, gali būti tik netinkama apranga. Tad keleiviams norėtume palinkėti sveikatos, žvarbią žiemos dieną šilčiau apsirengti ir aktyviau judėti, keliant kūno temperatūrą“, – alternatyvius šilumos šaltinius naudojantis viešuoju transportu nurodė „Kauno autobusų“ atstovė.

„Kautros“ marketingo grupės vadovas Mindaugas Sakalauskas džiaugiasi, kad maršrutiniai taksi sėkmingai pateisina keleivių lūkesčius.

„Nuo pat pradžios kai Kaune pradėjome dirbti su maršrutiniais taksi keleiviams žadėjome, kad jie galės pamiršti šaltas keliones ir apledijusius langus. Vykdome šį pažadą. Pats šiandien vykau į darbą maršrutiniu taksi ir tikrai buvo šilta ir patogu. Galiu patvirtinti rezultatus“, – kalbėjo M. Sakalauskas.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA