Nemokama naujovė Kauno viešajame transporte keliaujantiems su dviračiais – Kas vyksta Kaune

Nemokama naujovė Kauno viešajame transporte keliaujantiems su dviračiais

Keliaujantiems Kauno viešuoju transportu, bus įrengiamos specialios vietos dviračiams, su laikikliais viduje. Ši naujovė Kauno viešajame transporte įsigalios nuo rugpjūčio 1 dienos.

Veš tik paženklinti žemagrindžiai autobusai ir troleibusai

Bendrovė „Kauno autobusai“ nuo rugpjūčio 1 dienos didina autobusų ir troleibusų skaičių, kuriuose bus galima vežtis dviračius. Tokių transporto priemonių bus apie 150 (Kauno viešajame transporte iš viso yra apie 150 troleibusų, ir 240 autobusų). Dviračiai bus vežami nemokamai.

„Dviračiams vežtis pritaikome žemagrindžius autobusus ir troleibusus, – sakė bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Transporto priemonėse bus įrengta speciali vieta, paženklinta atitinkamu ženklu, kur keleivis savo dviratį turės pritvirtinti, nesukeldamas nepatogumų kitiems keleiviams.“

Keleivis su dviračiu lipti galės į tas transporto priemones, kurios bus paženklintos specialiu lipduku su dviračio ženklu. Vidurinės transporto durys bus paženklintos specialiu žalios spalvos lipduku „Like Bike“.

Anot M. Grigelio, ši paslauga sugalvota, siekiant prisidėti prie savivaldybės siekio, Kauną paversti dviratininkams patogiu miestu. „Tiesiami dviračių takai, pritaikomos gatvės, populiarinama dviračių nuoma ir kt., be to man pačiam tenka dažnai bendrauti su dviratininkų bendruomene, kaskart iškildavo klausimas, ar nebūtų galima kelias stoteles dviratį pavežti viešuoju transportu”, –  pasakojo M. Grigelis.

Pirmenybė įprastiems keleiviams

M. Grigelis akcentavo, kad pirmenybė viešajame transporte teikiama įprastiems keleiviams. „Dviratį galima vežti tik tada, kai yra vietos: tuo metu turi būti nedidelis kiekis keleivių, kad nesužeistų, neišteptų su dviračiu. Pagrindinis keleivis išlieka tas pats – tai keliaujantis į darbą ar mokslus žmogus, o dviratininkams ši paslauga suteikiama susiklosčius ekstremaliai situacijai: dviračiui padangą nuleidus, pačiam dviratininkui sunegalavus ar jėgų į kalną užvažiuoti pristigus. Tokiu atveju pasitarnaus viešasis transportas”, – sakė M. Grigelis.

Jis išdėstė keleivių pirmenybės grandinę viešajame transporte: neįgalieji su vežimėliais, tuomet tėvai su vaikų vežimėliais, pėstieji ir tik tuomet dviratininkai, jei autobuso/troleibuso viduryje yra laisvos vietos dviračiui.

Tilps 1 dviratis

Į vieną autobusą/troleibusą tilps 1 dviratis. Dviratininkas privalės pastatyti į spec. aikštelę ties vidurinėmis durimis, ten bus informacinis ženkliukas, prie turėklo pritvirtinta guminė virvė, kur prispaus dviračio sėdynę ir vairą.

Tikimasi, kad dviratininkai savo transportą pritvirtins saugiai ir pasirūpins kitų kartu važiuojančių keleivių saugumu.

Reikės pritvirtinti

Salono viduje esančioje aikštelėje dviratį privaloma pritvirtinti, tam bus įrengti specialūs tvirtinimo laikikliai iš gumos.

Dviratį keleiviui leidžiama vežti, jeigu dviračio tvirtinimo vieta ir vieta, skirta neįgaliems asmenims su vežimėliais ar vaikiškam vežimėliui, yra neužimta. Keleivis su dviračiu įlipa paskutinis.

Dviračius taip pat nemokamai galima vežtis ir Aleksoto funikulieriumi.

Numato, kad aktualiausia bus kylant į kalnus

Numanoma, kad daugiausiai norinčiųjų dviratį vežti viešuoju transportu bus kylant į kalnus, tarkim Vytauto prospekto stotelėse, norint pakilti į Parodos kalną, taip pat Savanorių prospekto apačioje, Nuokalnės gatvės apačioje ir kt.

Manoma, kad dviračius pervežti norės ir kauniečiai iš gyvenamųjų kvartalų, kur nėra dviračių takų, manoma, kad jie su viešuoju transportu privažiuos prie dviračių takų: tarkim, Paneryje, kur takas eina link Lampėdžio, ir toliau kelionę tęs dviračiu.

Siūlo vengti piko valandų

Pašnekovas ragino dviratininkus būti supratingiems ir piko valandomis, kai sausakimša, net nebandyti brautis su dviračiu. Piko metas viešajame transporte fiksuojamas: rytinis 7-9 val., popietinis 12-13, vakarinis 18-19 val.

„Gali būti, kad piko metu vienoje stotelėje įlipus bus tuščia, bet kitoje jau prilips daug žmonių, ir dviratis maišys vykstantiems į darbą/mokslus, ir norintiems atvykti tiksliu laiku. Be to ir vairuotojai turi laikytis grafiko. Manau, dviratininkai bus pakankamai sąmoningi ir problemų kilti neturėtų”, – sakė M. Grigelis.

Iki šiol viešuoju transportu dviračio nebuvo leidžiama vežtis, nebent išskirtiniu atveju ir kai vairuotojas prisiimdavo atsakomybę.

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA