Savo turimą transporto parką atnaujinti ketinanti bendrovė „Kauno autobusai“ kreipėsi į Kauno miesto savivaldybę dėl bilietų kainų peržiūrėjimo. Pasak įmonės atstovų, tai neišvengiamas sprendimas norint įsigyti naujas transporto priemones bei siekiant pritraukti vis sunkiau surandamus vairuotojus.
Bus atnaujinamas autobusų ir troleibusų parkas
„Kauno autobusai“ kas dieną perveža nuo 100 iki 150 tūkstančių kauniečių ir miesto svečių. Keleiviai vežami 147 troleibusais ir 245 autobusais. Net 98 Škoda markės seni troleibusai, kurie jau seniai neatitinka keleivių reikalavimų, per artimiausius dvejus metus turi būti pakeisti naujomis, komfortiškomis, aplinką tausojančiomis žemagrindėmis transporto priemonėmis.
„Norėdami padaryti reikiamas investicijas turime gauti bankų finansavimą. Tokią galimybę gali užtikrinti tik didesnės pajamos iš tiesioginių paslaugų“, – pabrėžė įmonės vadovas Mindaugas Grigelis.
Vairuotojų trūkumą siekiama spręsti didinant atlyginimus
Kita bendrovės „Kauno autobusai“ gilėjanti problema – vairuotojų trūkumas. Šiuo metu įmonei trūksta 74 vairuotojų. Bankai tai vertina, kaip vieną iš pagrindinių rizikų, kuria reikia išspręsti norint užsitikrinti parko atnaujinimo finansavimą. Vidutinis „Kauno autobusų“ vairuotojo atlyginimas siekia 664 eurus „į rankas“. Norinčiųjų dirbti vairuotojais nerandančios įmonės vadovai neslepia – norint kardinaliai pakeisti tokią situaciją būtina kelti atlyginimus. O vienintelis kelias gauti tam reikalingų lėšų yra peržiūrėti bilietų kainas.
Būtent toks pasiūlymas neseniai pasiekė Kauno miesto savivaldybę. Jis bus svarstomas birželio 13 dieną vyksiančio Kauno miesto tarybos posėdžio metu. Siūloma elektroninius vienkartinius bilietus, suteikiančius teisę per 30 minučių nemokamai persėsti, branginti 12 centų (nuo 58 iki 70), o perkamus pas vairuotojus – 20 centų (nuo 80 iki 1 euro).
Įmonės vadovas pastebi, kad vairuotojai, pardavinėdami bilietus autobusuose ir troleibusuose, gaišta laiką, vėluoja važiuoti pagal grafiką, o dėl to kenčia paslaugos kokybė. Tad siūloma, jog pas vairuotojus perkamų bilietų kainos būtų didinamos 20 centų (nuo 80 iki 1 euro). Anot M. Grigelio, šis siūlymas skirtas siekiat keisti keleivių įpročius.
„Statistika rodo, kad daugiau nei pusė keleivių vis dar laikosi seno įpročio važiuodami pirkti bilietą iš vairuotojo, o šis faktas turi itin neigiamos įtakos važiavimo kokybei, greičiui, saugumui. Todėl norime dar labiau skatinti keleivius naudotis elektroniniais bilietais, su kuriais važiuoti pigiau. Be to, jie suteikia galimybę nemokamai persėsti į kitą transportą ir keliauti toliau.Praėjusiais metais galimybe persėsti pasinaudojo virš milijono gyventojų, o šįmet ši galimybė praplėsta ir į maršrutinius taksi“, – teigė M. Grigelis.
Miesto tarybai patvirtinus naujuosius tarifus, kainos viešajame transporte keistųsi nuo rugpjūčio 1 dienos. Jei šie pakeitimai bus patvirtinti, nuo šios vasaros atlyginimai vairuotojams bus padidinti vidutiniškai 10 procentų.
Permainos paliestų ir maršrutinius taksi. Siūloma keleiviams, kurie naudojasi elektroniniais bilietais, kainas didinti 10 centų. Tuo tarpu bilietus įsigyjantiems pas vairuotoją siūloma bilieto kainą didinti 30 centų.