Senasis Kaunas: išspręsti du miesto tvarkymo klausimai

Portalas „Kas vyksta Kaune“ tęsia straipsnių ciklą, kuriame pateikiamos svarbios XX amžiuje tą dieną spaudoje paskelbtos naujienos (kalba netaisyta), kurias pavyko išsaugoti Architektūros ir Urbanistikos tyrimų centro komandai. Vasario 20-ąją 1940-aisiais „Lietuvos aidas“ aprašė du išspręstus Kauno tvarkymo klausimus.

„Radikaliai bus pertvarkytas Italijos – Raginės – Jonavos gatvių rajonas ir pravesta tinkama susiekimo magistralė iš senamiesčio į Vilijampolę.

Šiomis dienomis Krašto Statybos Komitetui buvo pateikti jo posėdyje svarstyti ir išspręsti du svarbūs miesto tvarkymo klausimai. Pirmasis jų – Italijos – Raginės – Jonavos gatvių rajono reguliacinis projektas. Projektas yra tuo įdomus, kad juo siekiama gana žymiai, net radikaliai pertvarkyti šį rajoną. Tam numatyta pravesti eilę naujų gatvių, eilę pertvarkyti, o kai kurias ir visiškai panaikinti, atitinkamai pakeičiant ir kitokį šio rajono pobūdį. Taip yra naujai suprojektuota: a) Neries krantinės gatvė ir trys privažiavimai į ją iš Jonavos, Merkinės, Nevėžio ir Pažangos gatvių, b) laiptai: iš Merkinės gatvės į Žaliąją gatvę ir į vaikų aikštelę, iš Italijos gatvės į Ąžuolų gatvę, iš Raginės gatvės į Obuolių, Italijos, Vaisių ir Žemaičių gatves ir iš Savanorių prospekto į Italijos gatvę. Numatyta išreguliuoti: Jonavos gatvę, III taką, Liškiavos gatvę, Obuolių gatvę, pratęsiant ją tarp Varėnos ir Vyšnių gatvių, Vyšnių, Varėnos ir kitas gatves. Numatyta panaikinti: II ir IV takus, Vyšnių gatvę, senojoje vietoje, Kriaušių, Karmėlavos, Muravo, Braškių, Serbentų, Aviečių, Slyvų, ir Šermukšnio gatves. Taip pat numatyta panaikinti gyvenamųjų namų kvartalus tarp Telšių, Raseinių, Šklėrio gatvių ir įsikišusio į Meno Mokyklos sklypą kvartalo dalį tarp Šklėrio ir Italijos gatvių. Šie kvartalai skiriami parkui bei stambiųjų kultūros – švietimo įstaigų statybai. Tarp Ožeškienės ir Italijos gatvių rezervuojama vieta keltuvui.

Antrasis klausimas yra Daukšos – Lukšio – Jonavos gatvių magistralės projektas. Juo išsprendžiama jau visa eilė metų keltoji susisiekimo su Vilijampole problema. Miestui augant ir susisiekimui plečiantis, senosios gatvės pasidarė per daug ankštos. Lukšio gatvė dėl to jau keleta kartų po truputį platinta. Tačiau viso reikalo tas toli gražu neišsprendė. Tinkamai klausimui sutvarkyti reikėjo kasti tarp Italijos ir Jonavos gatvių į Petro Vileišio tiltą tunelį ar griauti eilę namų ir reikiamai praplatinti į tiltą iš senamiesčio vedančias gatves. Galop, buvo pasirinktas antrasis variantas. Krašto Statybos Komitetas tam pritarė, pripažindamas antrąjį variantą naudingesniu ir pigesniu. Kad lengviau būtų įvykdoma, gatvės numatytos platinti tik į vieną pusę ir visas projekto įvykdymas padalintas į tris etapus, kurių kiekvienas galės būti atliekamas pagal išgales.“

Rekomenduojami video
TOP NAUJIENOS
SUSIJUSIOS NAUJIENOS
Naujausios žinios
EISMAS
112
LAISVALAIKIS
KULTŪRA
VERSLAS
MOKSLAS IR IT
SPORTAS
POLITIKA