Penktadienį ant remontuojamo Jiesios tilto, skirtingose dalyse, išsirikiavo sunkiasvorės mašinos. Jos išbandė tilto konstrukcijų tvirtumą. Nors pagal pirminį planą, tiltas turėjo būti atidarytas gruodžio 15 dieną, tačiau atidarymas nusitęsė kelioms savaitėms, nes atsirado papildomų darbų.
Atidarymas vėluoja
Tiltas per Jiesios upę, Marijampolės plente, dėl avarinės būklės buvo uždarytas gegužės 9 dieną. Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad avarinės būklės 1965 m. statytam tiltui reikalinga rekonstrukcija.
Planuota tiltą atidaryti gruodžio 15 dieną, tačiau darbai iki tol nespėti pabaigti. Penktadienį paaiškėjo, kodėl: rekonstrukcijos metu kilo problemų dėl gruntinio vandens, reikėjo atlikti papildomų tyrimų, tai užtruko ilgiau, nei planuota.
Bandymų rezultatai paaiškės netrukus
Tilto bandymų darbams vadovavęs Kelių ir transporto tyrimo instituto Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas penktadienį aiškino, kad statinių bandymų tikslas – įvertinti tilto projektavimo bei remonto darbų kokybę, efektyvumą, išsiaiškinti maksimalų svorį, kuris gali važiuoti per šį tiltą bei nustatyti realią tilto keliamąją galią.
Prieš tai išanalizavę tilto duomenis, specialistai penktadienį išbandė maksimalią, saugią tilto apkrovą – 120 tonų. Kartu matuoti dinaminiai įlinkiai, stebėta ar neatsiranda plyšiai, virpesiai.
Bandymo metu ant tilto užvažiavo šeši sunkiasvoriai automobiliai, jie išsidėstė skirtingose tilto dalyse palaipsniui, vis užvažiuojant po sekantį. Po kiekvieno automobilio skaičiuotas tilto atsistatymas jau nukrovus automobilį.
„Po bandymo grįžę perskaičiuosime ir pateiksime išvadas apie tilto atitikimą eksploatacijai, ar tinkamas ir saugus naudoti. Po statinio bandymo bus atliekamas dinaminis bandymas, jis daromas, nes tiltų dangos dažnai būna nelygios, provėžotos, duobėtos, išvagotos nelygumų, o tai daro įtaką dinaminiam tilto įlinkiui. Tiltui tokie defektai itin pavojingi”, – teigė L. Krašauskas.
Jis atskleidė, kad bandymų išvados paaiškės po penkių dienų. Jei bus rasta probleminių vietų, specialistai pateiks rekomendacijas, ką daryti, kaip sutvirtinti tiltą.
Galės važiuoti ir 40-ies tonų transportas
Jei bandymai bus sėkmingi, tiltu galės važiuoti sunkiasvorės transporto priemonės, iki 40 tonų svorio.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigė, kad darbai vėlavo, nes eigoje atsirado problemų su gruntiniais vandenimis, taip pat reikėjo išsiaiškinti, kodėl pasislinko atraminės konstrukcijos. „Padaryti sprendimai, įdiegti sutvirtinimai, tikiu, tai leis statinį eksploatuoti daugelį metų. Statyba vyko sklandžiai, atidarymas vėlavo, nes porą savaičių buvo vykdomi papildomi gruntinių vandenų tyrimai, taip pat buvo sutvirtinami šlaitai, juose įrengti drenažai, šlaitai nukloti geotekstilėmis. Planuojame, kad eismas vykti Jiesios tiltu pradės dar iki Naujųjų”, – aiškino A. Pakalniškis.
Jiesios tilto darbus vykdė bendrovė UAB „Hidrostatyba“. Remontas atsiėjo apie 1 mln. 100 tūkst. eurų. Didžiąją dalį lėšų skyrė Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Remonto metu transporto eismas, kuris važiuodavo nuo Garliavos pusės, vis dar nukreipiamas per Veiverių gatvę ir vakariniu aplinkkeliu. Atvykstantieji nuo Petrašiūnų ties Rokais nukreipiami link A. Juozapavičiaus, Piliakalnio ar Nemuno gatvių (Kauno raj.).
Toliau bus vykdomas Varnių tilto kapitalinis remontas, jau parinktas rangovas, bus rengiamas viaduko virš P. Kalpoko gatvės techninis projektas, o šiuo metu remontuojamą Kauno hidroelektrinės tiltą planuojama atidaryti 2017 metų vasaros pradžioje.