Ketvirtadienį Kaune pristatytas naujas, mažasis „Mercedes-Benz“ markės autobusas, važiuojantis 44-uoju maršrutu: Kauno pilis- Liucijanavos gatvė. Iki spalio 18 dienos tokių autobusų Kaune važinės jau dešimt, jie pakeis ilguosius autobusus, kuriais keleivių srautas itin sumažėjo.
Ryškios raudonos spalvos mažieji autobusai veš keleivius 9-uoju, 19-uoju, 22-uoju, 33-uoju, 44-uoju, 61-uoju ir 65-uoju maršrutais.
„Sumažėjus keleivių srautui, tapo netikslinga važinėti su 12-kos metrų autobusais, jie, beje, keldavo sunkumų manevruojant siaurose sankryžose ir gatvėse, senieji autobusai dažnai gesdavo. Naujieji, pristatyti šiandien, yra tik 7,6 m ilgio, talpins iki 23 keleivių, manome, tai palengvins darbą vairuotojams, nebejojame, kad jie bus patogesni ir keleiviai netruks prie jų priprasti”, – sakė bendrovės „Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Jis atskleidė, kad vieno naujojo autobuso kaina – apie 100 tūkst. eurų, visi dešimt įsigyti už mažiau, nei milijoną eurų.
Šiuose žemagrindžiuose autobusuose yra 16 sėdimų ir 6 stovimos vietos bei viena vieta žmogui su neįgaliojo vežimėliu. Čia sumontuotos salono šildymo ir kondicionavimo, triukšmo izoliavimo sistemos, patogesnės sėdimos vietos, yra stovinčių keleivių aikštelė. Nuo saulės spindulių keleivius saugo tamsinti stiklai, veikia elektroninė keleivių informavimo sistema.
Autobusų varikliai atitinka „Euro 6“ emisijos standartus, tad kenksmingų medžiagų išmetimas į aplinką itin mažas, taip pat nedidelės kuro sanaudos: 100 kilometrų mieste sunaudojama iki 10 litrų dyzelinio kuro.
Bendrovės Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis pažymėjo, kad ankstesni autobusai, daugiau kaip dešimt metų vargindavo keleivius sena technika, o dabar važiuoti patogiau. „Galinė pakaba yra ant oro pagalvių, tad žymiai patogiau bus keleiviams sėdėti, jų taip „nekratys”, – aiškino R. Stankaitis.
Jis atskleidė dar vieną naujovę – viduje įrengtas vaizdo registratorius, filmuojantis autobuso išorę ir vidų – 360 laipsnių kampu. Tai padės, užtikrinant keleivių saugumą ir aiškinantis, kas kaltas, jei įvyks eismo įvykis.
Daugiau, kaip 40 metų vairuotoju dirbantis Juozas Petraitis teigė, kad vairuoti su mažesniais autobusais yra žymiai lengviau, nei su dideliais: „Keleivių įlipimas tik per vienas duris, mažesnė tikimybė ką prispausti. Per tiek metų ryškiai pasikeitė viaravimo sąlygos: anksčiau, prisimenu, vairuodavau „Ikarus”, palyginus su šiandienos autobusais, jie skiriasi kaip diena nuo nakties. Būdavo tas pats, kas su traktoriumi važiuoti, o dabar – paprasta, kaip su lengvuoju automobiliu, juk naudojame automatinę septynių pavarų dėžę”, – teigė J. Petraitis.
Jo manymu, naujuosius autobusus išbandę keleiviai iškart pajus skirtumą: „Ankstesnieji kaip reikiant kratydavo, o dabar šis nepatogumas stipriai sumažėjęs”, – pastebėjo J. Petraitis.
Planuojama, kad naujieji autobusai, be gedimų, tarnaus apie 5-6 metus.