Paskutinę balandžio savaitę Lietuvoje prasideda oficialus vidaus laivybos navigacijos sezonas, kai į šalies pajūrį, marias, ežerus, upes teoriškai gali išplaukti daugiau kaip 70 tūkst. įvairaus tipo laivų, jachtų ir mažesnių vandens transporto priemonių – tiek jų įregistruota oficialiai.
Savo civilinę atsakomybę kasmet apdraudžia ne daugiau kaip keli procentai vandens transporto priemonių savininkų, o pačių laivų apdraustumas siekia vos 0,3 proc., teigia draudimo bendrovė BTA.
„Praktiškai eksploatuojamas mažesnis vandens transporto priemonių skaičius, o savininkai linkę drausti tik didelius ir brangius savo pirkinius. Daugiausiai vandens transporto priemonių apdraudžiama Baltijos jūros pakrantės zonoje, Kauno mariose bei didesniuose ežeruose, kur plaukiojama motoriniais kateriais, jachtomis, vandens motociklais bei nedideliais pramoginiais laivais. Bendrai Lietuvoje kasmet apdraudžiamų vidaus laivų skaičius – tik apie 200“, – sako BTA jūrinių ir gabenimo rizikų draudimo produktų vadovas Vitalijus Palionis.
Pernai šalyje iš viso buvo apdrausti 227 vidaus laivybai skirti laivai, o savo civilinę atsakomybę draudė 130 laivų savininkų. Tai reiškia, kad vidaus laivybai naudojamų vandens transporto priemonių apdraustumas siekė vos 0,3 proc., o 99,7 proc. buvo nedraustos, palyginti su visomis registruotomis oficialiai.
„Laisvalaikiui ar pramogai naudojamus laivus, jachtas, vandens motociklus Lietuvoje draudžia dar nedaug žmonių, tačiau laivų draudimo rūšis turi potencialo augti. Vien jachtų skaičius per pastaruosius ketverius metus Lietuvoje padidėjo 17 proc. ir artimiausiais metais jis gali augti ne mažesniu tempu, nes, kaip laisvalaikio užsiėmimas, populiarėja buriavimas ir gerinama joms švartuoti skirta infrastruktūra“, – teigia V. Palionis.
Šių metų pradžioje Lietuvoje buvo įregistruotos 855 burinės jachtos, jų skaičius per metus padidėjo 5 proc.
2015 metais Lietuvos vidaus vandenų laivų registre registruotos 1394 naujos vandens transporto priemonės, o bendras jų skaičius per metus padidėjo 2 proc. iki 71 771.
Navigacijos sezonas Lietuvoje startuoja paskutinę balandžio savaitę ir truks iki lapkričio pradžios. Jo metu BTA aktyviai draudžia tiek laivų savininkų ir valdytojų civilinę atsakomybę, tiek pačius laivus nuo sunaikinimo, sugadinimo ar vagystės.
BTA duomenimis, dažniausi įvykiai susiję su laivo eksploatavimu, kai jis susiduria su kitomis vandens transporto priemonėmis, vandenyje esančiais objektais, o patirta žala gali siekti kelis šimtus tūkstančių eurų.
Bendras Lietuvos vidaus vandenų kelių ilgis – 915,1 kilometro. Vidaus laivyba vyksta upėse, ežeruose, Kuršių, Kauno mariose bei Baltijos jūros pakrantėje.