Kauno miesto savivaldybės taryba pritarė siūlymui padidinti kai kurių viešojo transporto bilietų kainas: brangs maršrutinio taksi paslaugos, taip pat brangiau kainuos pirkti bilietą iš vairuotojo.
Konkursus vežti keleivius maršrutiniais taksi laimėjusi uždaroji akcinė bendrovė „Kautra“, motyvuodama tuo, kad dabar kauniečius vežioja nuostolingai, paprašė branginti keliones mikroautobusais nuo 0,9 iki 1 euro. Bendrovė taip pat rengiasi prisijungti prie elektroninio bilieto sistemos ir sudaryti galimybes keleiviams per pusvalandį nemokamai persėsti iš vieno maršrutinio taksi į kitą.
Nors tarybai buvo pateiktas siūlymas šių kainų nedidinti, taryba jo nepalaikė ir pakėlė kelionės kainą.
„Maršrutinių taksi talpa yra labai ribota, todėl padidinti pajamas padidinus srautus yra tiesiog nerealu. (…) Turime įvertinti, kas blogiau, ar kad išnyktų maršrutiniu taksi maršrutai, ar kad pabrangs paslaugos“, – pristatydamas šį klausimą kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Pasak jo, tuo atveju, jeigu savivaldybė būtų nepritarusi kainos kėlimui, mikroautobusus valdanti bendrovė galėtų atsisakyti nuostolingų maršrutų.
Branginti bilietus prašė ir „Kauno autobusai“, kurių teigimu, net 30 procentų visų keleivių perka autobusų ir troleibusų bilietus iš vairuotojo. Tikintis, kad tai paskatins juos įsigyti bilietus iš anksto, nuspręsta pakelti šių bilietų kainas nuo 0,7 iki 0,8 euro.
Vienkartinio bilieto, parduodamo kitose platinimo vietose, kaina nesikeis ir išliks 0,58 euro.
Taip pat bus koreguojamos terminuotų bilietų kainos, siekiant pakeisti dabartines vienodas. Esą dabar egzistuoja galimybė parduoti 92 dienų aktyvuojamą terminuotą bilietą su 80 procentų nuolaida vietoj tiek pat kainuojančio 30 dienų aktyvuojamo bilieto su 50 procentų nuolaida.
Tuo tarpu opozicija teigia, kad valdantieji optimizuoja viešojo transporto sistemą pensininkų ir studentų sąskaita.
„Deklaruojama, kad viešasis transportas yra socialinė paslauga. Todėl iki šiol savivaldybė kartu su gyventojais dalindavosi paslaugos kaštus: miestas skirdavo subsidijas transporto įmonėms, o keleiviai pirkdavo pigesnius bilietėlius. Tačiau dabartinė miesto valdžia nusprendė taupyti nepasiturinčiųjų sąskaita. Vietoje to, kad pingant kurui sumažintų bilietėlių kainas, savivaldybė nubraukė subsidijas transportui, visus kaštus perkeldama ant vartotojų pečių.“ – teigė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūno pavaduotoja Gintarė Skaistė.