Kauno rajono savivaldybė kartu su Ramučiuose įsikūrusių verslo įmonių vadovais svarsto, kaip pagerinti susisiekimą su šia sparčiai augančia pramonės zona. Tai aktualu vietos gyventojams, įmonių darbuotojams, krovininiam transportui.
Įkūrė logistikos parką
Ypač sudėtinga situacija Erdvės gatvėje, šalia automagistralės Vilnius-Kaunas, kur įsikūrė vienas moderniausių Baltijos šalyse vaistų logistikos centrų „Limedika“, mažmeninės prekybos milžinės „Lidl“ sandėliai, Lietuvos pašto siuntų skirstymo centras.
Siekdamos kartu spręsti kylančias problemas, šios įmonės susibūrė į asociaciją „Kauno logistikos parkas“. Viena opiausių problemų – transporto infrastruktūra, nes logistikos parką su automagistrale jungia tik viena įvaža, sunkiasvorėms transporto priemonėms sunku apsisukti, tenka rūpintis darbuotojų pavežėjimu.
Maždaug 40 ha teritorijoje yra daugiau sklypų, kuriuose taip pat planuoja kurtis įmonės. Kauno logistikos parko vadovai paskaičiavo, kad netolimoje ateityje šioje zonoje turėtų dirbti maždaug 2 tūkstančiai darbuotojų.
Tenka vežioti darbuotojus
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas ir Seimo narys Antanas Nesteckis lankėsi „Limedikos“ įmonėje ir domėjosi kylančiomis problemomis. Nacionalinės farmacijos grupės, kuriai priklauso „Limedika“, valdybos pirmininkė Eglė Audronė Zulanienė pasakojo, kad bendrovėje dirba 230 darbuotojų. Įmonės apyvarta nuolat auga, todėl darbo rankų reikės daugiau.
Kol kas „Limedika“ ir Lietuvos pašto siuntų paskirstymo centras darbuotojų pavežėjimo problemą sprendžia individualiai – abi įmonės samdo „Kautros“ autobusus.
Bendrovės „Lidl“ Nekilnojamojo turto departamento vadovas Marius Motiejaitis tvirtino, kad daugiau kaip 42 tūkst. kv m logistikos sandėliai jau pastatyti ir vyksta naujų darbuotojų atranka. Šiuo metu dalis darbuotojų į darbą atvažiuoja automobiliais, kiti – viešuoju transportu.
Svarbu matyti ir gyventojus
V. Makūnas pastebėjo, kad susisiekimo problemas Karmėlavos seniūnijoje būtina spręsti kompleksiškai. „Reikia matyti ne tik verslą, bet ir šalia gyvenančius žmones, todėl svarbu, kad krovininis transportas judėtų ne per gyvenamuosius kvartalus“, – kalbėjo meras.
Kauno rajono savivaldybė planuoja keleivinio transporto maršrutą, kuris sujungtų laisvąją ekonominę zoną, logistikos parką ir kuriamą oro parką.
Krovininio transporto srautai būtų nukreipti į automagistralę Vilnius-Kaunas, kurioje, ties „Lytagros“ įmone, Automobilių kelių direkcija planuoja įrengti dviejų lygių sankryžą.
Laisvąją ekonominę zoną ir logistikos parką jungiančią K. Bielinio gatvę numatyta rekonstruoti, įrengti šaligatvius, apšvietimą. Prie šio projekto pasiryžę prisidėti ir verslininkai. Taip pat planuojama iš pagrindų sutvarkyti Centrinę gatvę.