Mokslas ir verslas pradėjo eiti kartu. Nuo šiol mokslininkų sukurta elektroninė nosis padės spręsti, ar vienos didžiausių Kauno įmonių produkcija nepasenusi ir vis dar yra tinkama naudoti.
Istorinė akimirka KTU universitetui ir „KG Group“ atstovams, mat šiandien pasirašyta bendradarbiavimo sutartis leis užtikrinti geresnius ateities planus. Kauno technologijos universiteto dekanas kartu su vienos didžiausių Kauno įmonių – „KG Group“ verslininku Tautvydu Barščiu uždėjo parašą, kuriuo patvirtino, jog vieni be kitų išsilaikyti rinkoje nelabai gali.
„Paprastai sakau, jog mums reikia iš verslo trijų dalykų, tai – kad mūsų studentus priimtų praktikai, kad padėtų pakeisti studijų programas ir pritaikyti pagal verslo poreikius bei pasidalinti patirtimi, mat studentams nereikia vien teorijos, o reikia ir praktikų. Šiandieninė rinka sudaro tokias sąlygas, jog mums išlikti atskirai yra neįmanoma, tad siekiame abipusės naudos“, – sakė KTU rektorius Petras Baršauskas.
„Turime naudoti šių metų technologijas, o kai pažiūri, kartais atsilieki kokia 10 metų, tad be naujovių išlikti konkurencingam yra labai sunku. Mūsų riba ties Balbieriškiu jau baigėsi ir mes dirbame visoje Europoje, tad ieškome žmonių, kurie galvoja ne apie vakar, o apie rytojų“, – kalboje minėjo „KG Group“ valdybos pirmininkas Tautvydas Barštys.
Versle padės ir elektroninė nosis
Sutarties pasirašymas vienai stambiausių Kauno įmonių leidžia ne tik plėsti savo kompaniją, bet taip pat ir pritaikyti naujausius išradimus bei įvairias idėjas tam, kad vartotojas būtų patenkintas. Šiuo metu „KG Group“ įmonėje dirba apie 3000 darbuotojų įvairiose srityse, tačiau turint vieną tikslą – pritraukti kuo daugiau vartotojų. Kuriama ir nauja produkcija, taikomos inovacijos ir generuojamos įvairios idėjos.
„Jiems iš mūsų reikia įvairių tyrimų, prietaisų produkcijos kokybei tirti. Taip pat ir žmonių, gebančių kurti naują produkciją. O vienam, užsidarius tik savo terpėje, kažką sukurti yra sunku. Jiems taip pat reikia ir naujų žmonių, naujų lyderių versle“, – tikino P. Baršauskas.
Verslininkui pristatytos kelios su maisto pramone susijusios naujovės. Turima kamera leidžia iš veido bruožų nustatyti, ar vartotojui produktas patinka, ar ne. Žmogus pasodinamas prieš kamerą ir turi ragauti produkciją. Pagal tai, kaip dirba veido raumenys, analitikai išskiria septynias emocijas ir nusprendžia, ar suvalgytas kąsnelis suteikė laimės, ar nepasitenkinimą.
KTU atstovai pristatė ir aparatą, kuriuo galima nustatyti, ar grūdai yra neužteršti įvairiais mikroorganizmais. Tokie tyrimai atliekami ir kitais būdais, tačiau su universiteto turimu aparatu, tai galima padaryti per kelias sekundes. Žinoma, yra paklaida, tačiau kilus įtarimui, kad gali būti ir kitokių darinių, grūdai tiriami įprastais būdais.
Bene didžiausia inovacija, kurią universitetas gali pasiūlyti maisto pramonės įmonei, tai – elektroninė nosis. Prietaiso ir išmanaus telefono pagalba galima patikrinti, ar mėsos produktai dar švieži. Pridėjus aparatą prie gyvūninės kilmės produkto, pagal skleidžiamas bangas yra parodoma, ar mėsą dar galima vartoti, ar ji jau pradėjusi gesti. KTU atstovai tikina, jog toks aparatas ypatingai pagelbėja tada, kai mėsa yra tik pradėjusi gesti, mat žmogaus uoslė dar tokio kvapo neužfiksuoja.
KTU rektorius tikino, jog bendradarbiauti kartu su įvairiomis verslo grupėmis yra naudinga abipusė patirtis, nes tik tokiu būdu galima išsilaikyti rinkoje. Be to, verslas mokslininkams diktuoja, kokių inovacijų jiems reikia, o mokslininkai tuo tarpu bando idėjas paversti realybe.